مبانی نظری و پیشینه کارکردهای اجرایی و یادگیری خودتنظیمی
مبانی نظری و پیشینه کارکردهای اجرایی و یادگیری خودتنظیمی
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 109 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 64 |
دریافت فایل
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
1-2.مقدمه………………………………………………………………………………14
2-2. کارکردهای اجرایی………………………………………………………………….14
3-2.مؤلفه های کارکردهای اجرایی…………………………………………………………15
1-3-2.استدلال…………………………………………………………………………16
2-3-2.سازماندهی-برنامه ریزی……………………………………………………………..17
3-3-2.حافظه ی فعال ……………………………………………………………..18
4-2.مؤلفه های تکمیلی کارکردهای اجرایی ………………………………………………20
5-2. مدل های کارکردهای اجرایی ………………………………………………………..21
1-5-2. مدل براون……………………………………………………………………21
2-5-2.مدل نورمن و شالیس …………………………………………………………….22
3-5-2.سه لایه سارا وارد………………………………………………………………..22
4-5-2.مدل CEO مغزی یا رهبر ارکستر( مک کلوسکی) ………………………………23
5-5-2..مدل سلسله مراتبی ……………………………………………………….24
1-5-5-2.خودانگیختگی…………………………………………………………………25
2-5-5-2.خودتشخیصی…………………………………………………………………..27
3-5-5-2.خودمختاری…………………………………………………………………………27
4-5-5-2.خودزادی…………………………………………………………………………28
5-5-5-2.ماورای خود یکپارچگی…………………………………………………….28
6-2. کارکردهای اجرایی و تنظیم هیجانات ……………………………………………28
7-2.کارکردهای اجرایی و یادگیری………………………………………………..33
8-2. تاریخچه و پیشینه نظری مفهوم خود تنظیمی …………………………………….34
9-2. تعریف یادگیری خود تنظیمی ………………………………………………………….35
10-2. ابعاد یادگیری خود تنظیمی ……………………………………………………….37
11-2. ویژگی های یادگیرنده گان خود نظم یافته ………………………………………..38
12-2.زیر مراحل خود تنظیمی ……………………………………………………………40
13-2.راهبردهای یادگیری خود تنظیمی …………………………………………………….41
1-13-2. راهبردهای شناختی …………………………………………………………………41
2-13-2. راهبردهای فرا شناختی …………………………………………………………42
3-13-2. راهبرهای مدیریت منابع ……………………………………………….44
4-13-2.راهبردهای انگیزشی ……………………………………………………….44
14-2. الگوهای یادگیری خود تنظیمی ……………………………………………………….45
1-14-2.مدل بیگز(یادگیری سطح بالا)…………………………………………………………45
2-14-2. مدل کارور و شی یر(1990)…………………………………………….46
3-14-2. واین و هدوین(1998)………………………………………………47
4-14-2. مدل بوکائرتز(1999)………………………………………………………………..47
5-14-2.مدل زیمرمن(1989-2000)…………………………………………………………47
6-14-2. مدل پنتریچ(2000)…………………………………………………………….48
15-2. نظریه های یادگیری خود تنظیمی…………………………………………………49
1-15-2. نظریه کنشگر …………………………………………………………50
2-15-2. نظریه شناختی اجتماعی ……………………………………………..50
3-15-2. نظریه ویگوتسکی ……………………………………………………………….51
4-15-2.نظریه پردازش …………………………………………………………………..52
5-15-2.نظریه کارکرد زیستی …………………………………………………………….53
16-2. خود تنظیمی از بعد زیست شناختی ……………………………………………57
17-2. آموزش خود تنظیمی ……………………………………………………………..59
18-2. پیشینه پژوهش ……………………………………………………………60
1-18-2.تحقیقات انجام شده در داخل کشور…………………………………………..60
2-18-2. تحقیقات انجام شده در خارج کشور………………………………………62