مبانی نظری و پیشینه مشوق های صادراتی دولت و عملکرد صادراتی شرکت ها

مبانی نظری و پیشینه مشوق های صادراتی دولت و عملکرد صادراتی شرکت ها

مبانی نظری و پیشینه مشوق های صادراتی دولت و عملکرد صادراتی شرکت ها

مبانی نظری و پیشینه مشوق های صادراتی دولت و عملکرد صادراتی شرکت ها

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 223 کیلو بایت
تعداد صفحات 41
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1) مقدمه………………………………………………………………. 14

2-2) صادرات و اهمیت آن……………………………………………. 15

2-3) تجزیه و تحلیل روند تجارت خارجی ایران…………………. 21

2-4) موانع، مشکلات و محدودیت های صادراتی……………………….. 22

2-5) ارائه چارچوبی جامع برای توسعه صادرات ………………. 26

2-6) عملکرد صادراتی…………………………………………….. 28

2-7) ابعاد عملکرد صادراتی و معیارهای اندازه گیری آن……………….. 30

2-8) مشوق ها و محرک های صادراتی…………………………….. 36

2-9) عملکرد صادراتی و مشوق های صادراتی…………………… 39

2-9-1) اهداف مالی……………………………………………. 39

2-9-2) هدف ارتباط با سهامداران…………………………………. 40

2-9-3) اهداف استراتژیک………………………………………….. 41

2-9-4) اهداف یادگیری سازمانی……………………………………. 41

2-10) ابزارها و مشوق های صادراتی دولت………………………….. 42

2-10-1) دانش ذهنی…………………………………………… 42

2-10-2) دانش عملی……………………………………………….. 43

2-11)مدل مفهومی تحقیق……………………………………………….. 44

2-12) تحقیقات مرتبط………………………………………………. 48

2-12-1) تحقیقات داخلی……………………………………………… 48

2-12-2) تحقیقات خارجی……………………………………………… 49

2-13)نتیجه گیری…………………………………………………… 51

بخشی از منابع:

  • اوما، سكاران، 1380، روش های تحقیق در مدیریت، صائبی، محمد و شیرازی، تهران، مركز آموزش مدیریت دولتی

ü اسلاموییان. کریم، خدادای. عباس، 1383، تاثیر تنوع سازی صادرات از کالاهای اولیه و کشاورزی به محصولات صنعتی بر روند بلند مدت رابطه مبادله در ایران، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 32، صص 183 – 224.

ü بی ریا، سهیلا؛ جبل عاملی، فرخنده، 1385، عوامل موثر بر صادرات پسته، زعفران، خرما در سبد کالاهای صادرات غیر نفتی (1370-1380)، مجله اقتصاد کشاورزی و توسعه، سال چهارم، شماره 54، 101 -85.

ü حسینی. احمد، قاضی زاده. مصطفی، اسفنجانی. حسین، 1387، بررسی تاثیر بکارگیری بازاریابی الکترونیکی بر عملکرد صادراتی صادرکنندگان نمونه بخش صنعت در سالهای 1379 تا 1384 ، ماهنامه دانشور رفتار، سال پانزدهم، شماره 32، صص 124-141.

  • حافظ نیا، محمدرضا، 1388، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران، سازمان مطالعه و تدوین كتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت)، چاپ شانزدهم.

ü خلیلیان، صادق؛ فرهادی، علی، 1381، بررسی عوامل موثر بر صادرات بخش کشاورزی ایران، مجله اقتصاد کشاورزی و توسعه، سال دهم، شماره 39، ص 84- 71.

ü دیلمی، احترام؛ محمدی، حمید؛ برجیان، امیر، بررسی روند و عوامل موثر بر صادرات گیاهان دارویی شیرین بیان و زیره، مجله دانش نوین کشاورزی- سال چهارم، شماره 11، ص 42- 31.

  • سرمد، زهره، عباس بازرگان، الهه حجازی، 1382، روش تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات، چاپ هفتم.