مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمرویی نوجوانان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمرویی نوجوانان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمرویی نوجوانان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمرویی نوجوانان

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 109 کیلو بایت
تعداد صفحات 67
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوهAPA)

فهرست مطالب

-1-خانواده و تعاملات آن………………………..22

2-2- موقعیت های ایجاد كننده آسیب نوجوانان…………26

2-2-1-دوره نوجوانی…………………………….31

2-3-كمرویی……………………………………34

2-3-1–تعریف كمرویی……………………………34

2-3-2-شیوع كمرویی……………………………..46

2-3-3-پیامدهای كمرویی………………………….48

2-3-4-پیوستار كمرویی…………………………..50

2-3-5-علل كمرویی……………………………..53

2-3-6-نظریه های كمرویی………………………..60

2-3-6-1-نظریه روان تحلیل گری……………………60

2-3-6-2-نظریه اریكسون…………………………60

2-3-6-3-نظریه اسنادی زیمباردو…………………..61

2-3-6-4-نظریه شناختی آرنولد باس…………………61

2-3-7-كمرویی و ویژگی های روانشناختی……………..62

2-3-8-ارتباط خانواده با ویژگی های روانشناختی……..64

مساله را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهیم.

2-1-خانواده و تعاملات آن:

خانواده اولین و مهمترین منبع جامعه پذیری کودک است. در سالهای اولیه تنها روابط در دسترس کودک، والدین او هستند. تعامل و رابطه هیجانی بین کودک و والدین انتظارات و پاسخهای آتی کودک در روابط اجتماعی را شکل می دهد. باورها، ارزشها و بازخوردهای یک فرهنگ از طریق فیلترهای خاص خانواده به کودک منتقل می شود (هترینگتون و پارک، 2005).برخی محققان بر این باورند که رفتار والدین تعیین کننده رفتار کودکان است. کودک در سنین اولیه با قرار گرفتن در شبکه روابط پیچیده خانواده، به شناخت خود ودنیای اطراف خود نایل می شود.تمامی متغیرهای مربوط به کودک مثل خودپنداره، عزت نفس، خویشتنداری و قابلیتهای ارتباطی ماحصل نظامهای آموزشی و تربیتی خانواده است(استافوردو بیر، 1993؛گولدنبرگ، 2007).