طرح درس اول 💯

دانلود طرح درس اول باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

طرح درس اول

طرح-درس-اوللینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مشخصات كلي
‏نام درس : بخوانيم ‏ ‏ كلاس : اول ‏ ‏ تهيه كننده :
‏موضوع : درخت ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ مدت : 45 دقيقه
‏هدف كلي درس
‏دانش آموزان با صدا و نشانه هاي چرخ آشنا مي شوند
‏هدف هاي دانشي
‏با نشانه هاي خـ خ آشنا مي شوند ‏–‏ تشخيص صدا‏ي خـ خ در اول و وسط و آخر‏ آشنايي با محل زندگي جانداران ‏–‏ آشنايي با رودخانه و جانوران اطراف آن
‏هدف هاي مهارتي
‏كلماتي را كه نشانه خـ خ نوشته مي شود آن را مي خوانند ‏_ آن كلمات را مي نويسد كلماتي را كه نشان خـ خ دارند دور آنها خط مي كشند ‏–‏ نشانه ي خـ خ را در جدول نشان مي دهد
‏هدف هاي نگرشي
‏با احساس و مسئوليت در كار گروهي شركت مي كند ، نسبت به يادگيري نشانه خـ خ علاقه نشان مي دهد ، نسبت به شناخت جانوران اهلي و وحشي علاقه نشان مي دهد ، نسبت به محل زندگي جانوران كنجكاوي نشان مي دهد .
‏روش تدريس
‏مشاركتي، پرسش و پاسخ ‏–‏ توضيحي
‏رسانه هاي آموزشي
‏كتاب ، تصوير بزرگ از درس درخت ، تلاش كارت ، پازل
‏چيدمان كلاس
‏نعلي شكل
‏مفاهيم
‏مفهوم خـ خ و تشخيص آن و كلمات كليد ملخ ، خرگوش، درخت ، شاخه
‏حوزه هاي درسي
‏درس ديني : آشنايي با آفريده هاي خداوند مانند خورشيد، جانواران گياهان
‏درس علوم : آشنايي با جان‏و‏ران و گياهان و همچنين زندگي جانوران و چگونه لانه سازي مي كنند و آيا آب رود خانه براي خوردن مناسب است .
‏رياضي : چند خرگوش زير درخت است چند ماهي در رود خانه است . در تصوير چند تا پروانه مي بينيد
‏هنر : آشنايي با رنگ ها ماهي ها چه رنگي هستند ، برگ درختان چه رنگي هستند . خورشيد و برف چه رنگي دارند
‏فعاليت معلم
‏بعد از ورود به كلاس و سلام و احوال پرسي كه به صورت شعر مي خوانم سلام‏ سلام ‏آي‏ بچه ها آي بچه ها ، اميد‏وارم ‏ كه حالتون خوب باشد
‏مثل گلها شاد باشيد هيچ غمي نداشته باشيد و بعد از آن حضور و غياب مي كن‏م‏ و پس از حضور و غياب مي ارزشيابي تشخيص‏ي‏ را انجام مي دهم و دانش آموزان درس قبلي كه نشانه ( فـ ف ) است است را مي پرسم و كلماتي را كه نشانه ي ( فـ ف ) دارند را يكي يكي ‏بگويند‏ و نشانه ي ( ف فـ ) را ‏با مصوت‏ ها بخوانند و براي ايجاد انگيزه و آمادگي تصوير بزرگ را روي تخته نصب مي كنم و پازل هايي كه را كه درست كرد
‏فعاليت دانش آموز
‏دانش آموز جواب سلام من را مي دهند
‏دانش آموز جواب مي دهند
‏دانش اموز كلماتي را كه با نشانه ي ‏ ‏ (فـ ف ) نوشته مي شوند را مي گويند .
‏ارائه درس
‏ه بين بچه ها تقسيم مي كن‏م و توجه ‏بچه ها را ب‏ه تصوير بزرگ جلب مي كنم و مي پرسم چه چيزهايي در آن است تا دانش آموزان كلمات كليدي را بگوي‏ن‏د و پس از آن در دانش آموزان مي گوييم كه شروع به درست كردن پازل ها كنند و وقتي كه درست كردن پازل ها ‏تمام شد‏ و از هر گروه مي خواهم كه نام تصويري را كه درست كرده است بگويد و به آنها مي گوييم ،‏آخ‏رين بچه هاي زرنگ و حرف گوش كن و هر كدام از گروه ها را با همان نام صدا مي كنم و مي گوييم به دقت به تصوير نگاه كنيد و بگوييند امروز ‏.
‏دانش آموزان درباره تصوير توضيع مي دهند
‏بچه ها شروع به درست كردن پازل ها مي كنند .
‏ هر گروه نام تصوير ي را كه درست كرده است مي گويد
‏ ‏ادامه محتوي
‏فعاليت معلم
‏چه نشانه ي جديدي در كلمات مربوط به تصوير ديده اند و به آنها مي گوييم خ چند شكل دارد .
‏ما تكرار مي كنيم بچه ها خ هم مانند ب ‏–‏ ت ‏–‏ پ دو شكل دارد خ غير آخر خ آخر خـ غير آخر آخر كلمه نمي آيد خ آخر آخر كلمه مي آيد .
‏و به آنها مي گوييم حالا مي خواهم ك‏ه‏ شعر‏ي‏ در پاره اي ‏ ‏خ براي شما بخوانم ‏–‏ خوب گوش كنيد خ هستم ‏ خ هستم ‏به شكل قله هستم يه نقطه دارم رو سرم اگر نقطه هم نذاري مي افتم به گريه زاري
‏چند بار هم تكرار مي كنيم
‏به آنها مي گوييم آفرين
‏و بعد تصوير هاي كوچك را به بچه ها نشان مي دهم .
‏و دوباره بدون نشان دادن تصوير فقط نوشته ي پاييين را به آنها نشان مي دهم و با عوض كردن تصويرها از آنها مي خواهم كه هر تصوير را بخواند و پس از آن يكي يكي از كل دانش آموزان با عوض كردن تصوير ها از آنها مي پرسم
‏فعاليت دانش آموز
‏آنها جواب مي دهند خـ خ
‏دانش آموزان مي گويند 2 شكل خـ غير آخر خ غير آخر
‏و بچه ها نيز شعر را همراه من مي خوانند ‏
‏دانش آموزان تصوير ها را مي خوانند
‏دانش آموزان تصوير ها را نيز مي خوانند
‏و دانش آموزان يكي يكي جواب مي دهند .

 

دانلود فایل