دانلود پاورپوینت تفکر استراتژیک
دانلود پاورپوینت تفکر استراتژیک
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 398 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 49 |
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل
دریافت فایل
اولین بار یونانیها از این كلمه استفاده كردند
تعریف استراتژی
چرا برنامهریزی را استراتژیك می نامند
تعریف انتخاب استراتژی
مدیریت استراتژیك چیست ؟
مدیریت استراتژیك عبارت است از :
مدیریت، هدایت و كنترل سازمان بهنحوی كه بتواند واكنش مناسب و سریع در برابرتغییرات محیط درونی و برونی سازمان نشان داده و درشرایط ایدهآل تغییردهنده محیط درونی و یا برونی باشد
مدیریت استراتژیك: از 1)تدوین ، 2)اجراء و 3)ارزشیابی استراتژیها تشكیل شده است
تفكر استراتژیك
تفكر استراتژیك عبارت است از آمادگی كامل ذهنی واجرائی همه آحاد سازمان برای انطباق با شرایط یا تقدم زمانی و معنائی بر تغییرات محیطی
آمادگی محیط سازمانی برای تغییر
آمادگی و حمایت كامل مدیریت ارشد از محیط قابل تغییر
ریسك پذیری در سازمان
توانائی مدیران عملیاتی و كاركنان برای ایجاد تغییر و تحمل شرایط تغییر
چرا تفكر استراتژیك ؟؟
محیط بیرون شدیدا و سریعا در حال تغییر
محیط سیاسی
تغییرات شدید در جغرافیای مناطق جهانی
{تغییرات شدید در تفكر حاكمیت كشورها
{شكل گیریهای شدید سیاسی در عرصه جهانی
{ محیط بیرون شدیدا و سریعا در حال تغییر
{محیط اقتصادی
{رویكرد تجارت جهانی
{تجارت الكترونیكی و تهدیدها و فرصتهای آن
{تعامل اقتصادی بین كشورهای مختلف
{بیثباتی اقتصاد جهانی
{تعامل شدید بین مؤلفههای اقتصاد جهانی
{ محیط بیرون شدیدا و سریعا در حال تغییر
{محیط فرهنگی – اجتماعی
{بعلت دسترسی مردم به اطلاعات، سطح آگاهی آنان در حال تغییر است
{توقعات و خواستههای مردم بیشتر شده است
{ارتباطات فرهنگی بین ملل بهبود یافته است
{ محیط بیرون شدیدا و سریعا در حال تغییر
{محیط تكنولوژیكی
{تكنولوژی اطلاعاتی شدیدا در حال تغییر و تحول می باشد
{ارتباطات تكنولوژیكی جهانی بطور غیر قابل تصور بهبود یافته است
{تكنولوژی سختافزاری در صنعت توزیع شدیدا تكامل یافته است
{هر روز شاهد ابداعات و اختراعات جدید در محیط تكنولوژیكی هستیم
{محیط رقابت
{شكل گیری رقابت دائما در حال تغییر است
{رقبای ناشناس و جدید بسرعت در عرصه های جهانی حضور یافته و موجودیت شركتهای قدیمی را با تهدید مواجه می سازند
{رفتار رقبای قدیمی غیر قابل پیش بینی بوده و بعضا با ایجاد اتحادیه ها ، ملحق شدنها و یا ادغامها محیط رقابتی را تحت تاثیر قرار میدهند
{رقبا به نسبت درك و شناخت خود از بازار در تحقیقات بازار سرمایه گذاری كرده و استراتژیهای مناسبی برای حضور پیدا میكنند
{سرمایه گذاران در رفتار خود نسبت به سرمایه گذاری در شركتها با تامل برخورد میكنند
{محیط مشتریان
{مشتریان با توجه به تنوع و رفتارهای مختلف رقباء در تعیین تامین كنندگان خود بصورت گزینشی عمل می كنند
{توقع مشتریان با توجه به تسهیلات و جوایز رقباء افزایش یافته است
{رویكرد به مشتری در شركتها ، رویكرد مشاركتی است
{رضایت مندی مشتری و جلب همراهی و درك او یك اصل ضروری است
{
{ محیط درونی موثر بر سرانجام سازمانی
{منابع انسانی
{دانائی محوری سازمانها بر منابع انسانی متمركز است
{رویكرد نوین برخلاف مدیریت پرسنل بر مدیریت استراتژیك منابع انسانی استوار است
{معیشت ، تضمین شغلی ، آینده نگری منابع انسانی همه همدیگر را تحت تاثیر قرار میدهند
{دانش ، توانائیها و مهارتهای منابع انسانی بویژه در زمینه فناوری اطلاعاتی و ارتباطی وجه ممیزه سازمانها محسوب میشود
{خلاقیت ونوآوری وجه كلیدی و بنیادی مدیریت منابع انسانی است
{توانائی خود توانمندسازی یكی از مهمترین عوامل موثر در سرنوشت سازمانی می باشد
{ محیط درونی موثر بر سرانجام سازمانی
{توسعه فناوری اطلاعاتی و ارتباطی سازمان
{توانمندی سخت افزاری سیستم
{وجود شبكه داخلی
{وجود شبكه خارجی
{تعداد و كیفیت سخت افزاری
{به روز سازی سخت افزاری
{توانمندی نرم افزاری سیستم
{توانمندی انسان افزاری سیستم
فایل پاورپوینت 49 اسلاید