ویژگی های تفکر انتقادی و مقایسه آن با تفکر عادی

ویژگی های تفکر انتقادی و مقایسه آن با تفکر عادی

هدف از این تحقیق ویژگی های تفکر انتقادی و مقایسه آن با تفکر عادی می باشد.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

ویژگی های تفکر انتقادی و مقایسه آن با تفکر عادی

هدف از این تحقیق ویژگی های تفکر انتقادی و مقایسه آن با تفکر عادی می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 38
حجم 135/481 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق ویژگی های تفکر انتقادی و مقایسه آن با تفکر عادی می باشد.

 

 

 

تفكر انتقادي، فعاليت ذهني پيچيدهاي است كه به صورتهاي مختلف توصيف شده است. بعضي تفكر انتقادي را به عنوان تفكر هدفدار و به سوي هدف تعريف كرده اند كه هدف آن قضاوت نمودن بر اساس مدرك (حقيقت) است نه بر مبناي گمان (حدس زدن). تعريف تك واژهاي «مستدل» براي تفكر انتقادي ارائه گرديده بدين معني كه تفكر انتقادي مستلزم آن است كه فرد به جاي اينكه بطور ساده فقط لغات را حفظ نمايد، خود شخصاً اطلاعات را تجزيه و تحليل  كند. توانايي تفكر انتقادي مهارتي است كه بايد آموخته شود و به معني تفكر صحيح براي ارزيابي مسائل است. تفكر انتقادي در واقع روشي است كه با بررسي اطلاعات داده شده به قضاوت در خصوص درست يا غلط بودن آنها مي پردازيم.بهترين شيوه آموزش تفكر انتقادي ، اين است كه كمك شود يادگيرنده علت و معلول ها را بشناسد، آنها بايد ياد بگيرند چگونه اطلاعات لازم را بدست آورند و از اين اطلاعات استفاده كنند. بايد توجه داشت كه براي ياد گرفتن تفكر انتقادي نياز به تمرين و تجربه است.

 

 

 

ریچارد پل و لیندا الدر  در بارۀ ویژگی های تفکر انتقادی به موارد زیر اشاره می کنند:
    پیشرفت انتقادی مثل پیشرفت در بسکتبال، نواختن آلت موسیقی و … است و غیر ممکن است که بدون تعهد آگاهانه، یادگیری و پیشرفتی در این زمینه حاصل می‌شود.
    تا هنگامی که ما تفکرمان را بی اهمیت بپنداریم، کار مورد نیاز برای پیشرفت آن انجام نداده ایم.
    پیشرفت در تفکر انتقادی فرآیندی تدریجی است که شامل سعی و کوشش و کار سخت و صریح است.
    یک فرد به دلیل داشتن یک مدرک دانشگاهی، یک متفکر عالی نمی شود.
    داشتن اعتماد به نفس در تفکرات خود، نشانۀ تفکر انتقادی نیست . همان طور که نمره بالا در تست هوش نشانۀ نابغه بودن نیست.
    تفکر انتقادی نیاز به توسعۀ عادات خاص اندیشیدن دارد، عادات فکر کردنی که هیچ کس با آن ها متولد نمی شود.
    تفکرانتقادی نیازمند تمرین مرحله ای در یک دوره زمانی گسترد ه است (پاول و الدر، 2000).

 

 

چمستر و جانسون  به موارد زیر به عنوان ویژگی های تفکر انتقادی و نکاتی اشاره می کنند که می توان ازآن ها برای ار زیابی متفکران منتقد استفاده کرد و آن ها را از ویژگی های متفکران منتقد می دانند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
بخش اول:  تفکر انتقادي : 23
2-2-1-مقدمه : 23
2-2-2-اهمیت افکار انسان :24
2-2-3-انوع افکار انسان : 24
2-2-4-افکار هدفمند در مقابل افکار بی‌هدف : 25
2-2-5-عوامل بستر ساز تفكر :  25
2-2-6-فکر نقاد :  27
2-2-7-تعريف تفكر انتقادي :  28
2-2-8-اهمیت و ضرورت تفكر انتقادي : 29
2-2-9-مفهوم تفکر انتقادی :30
2-2-10-مقایسه تفکر عادی و تفکر انتقادی :30
2-2-11-ویژگی های تفکر انتقادی : 31
2-2-12-اجزای اصلی تفکر انتقادی :32
2-2-13-مهارت تفکر انتقادي : 34
2-2-14-تفكر انتقادي در اسلام36

2-3-بخش دوم: پیشینه تحقیق :38
2-3-1-مقدمه :38
2-3-2-تحقیقات انجام شده در خارج از کشور :38
2-3-3-تحقیقات انجام شده در داخل کشور : 39

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢