دانلود مقاله عسل 18 ص 💯

دانلود دانلود مقاله عسل 18 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله عسل 18 ص

دانلود-مقاله-عسل-18-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏عسل
‏عسل یک محصول غذایی مفید و یک اکسیر پر ارزش است که از قرنها پیش ‏به عنوان عالیترین و مقوی ترین غذاها شناخته شده و همچنین به واسطه ویژگی های ‏شفابخش خود به عنوان دارو در دمان اکثر بیماریها در بین تمام ملل کاربرد داشته است .
‏ماده اصلی آن شهد گلها و ‏گیاهان مطر و شفابخش است که توسط زنبور داران عسل پس از مکیدن ، تغلیظ و تغییر شکل ‏دادن ساخته شده و به عنوان یک غذای خوشمزه و کامل در دسترس انسان قرار می گیرد .
‏عسل یکی از هدیه های ارزنده و پرارزش طبیعت می باشد که در قرآن کریم از آن به ‏عنوان فیه شفا للناس ( شفای مردم در آن است ) یاد می کند و پیامبر گرامی ‏صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و ائمه معصومین علیه‌السلام نیز در زمان حیات خویش بنا به ‏روایات و احادیث متعدد ازآن استفاده می نمودند و خواص شفا بخش آن را در درمان انواع ‏بیماریها یاد آور شده اند . اگر چه در زمان آنها علمی به نام تغذیه وجود نداشته ولی ‏با بینایی کامل خواص غذاها و داروها از جمله عسل را بیان نموده و مردم را ذر این ‏زمینه آگاه کرده اند . سخنان آنها در رابطه با تحقیقات امروزی نشان می دهد که تطابق ‏کامل بین آنها موجود بوده و تضادی بین آنها نیست . روی همین اصل است که عقیده داریم ‏پیشوایان مذهبی ما عالم به همه علوم وآگاه از تمام فنون و رموز بوده اند .
‏آنچه ‏که مسلم است اهمیت عسل در طب قدیم به مراتب بیشتر از حال حاضر بوده است .
‏ابو ‏علی سینا فیلسوف و بزرگترین شخصیت پزشکی ایرانی ، یکهزار سال پیش در کتاب قانون ‏پزشکی خود نسخه های زیادی بر پایه عسل و موم تجویز می کرده و هم چنین بقراط حکیم

 

دانلود فایل