دانلود مقاله در مورد عسل کوهستان 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد عسل کوهستان باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد عسل کوهستان

دانلود-مقاله-در-مورد-عسل-کوهستانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 45 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏پيشگفتار
‏بسم الله الرحمن الرحیم
‏و اوحی ربک الی النحل ان اتخذی من الجبال بیوتا و من الشجر و ‏مما یعرشون.ثم کلی من کل الثمرات فاسلکی سبل ربک ذللا یخرج من بطونها شراب مختلف ‏الوانه فیه شفاء للناس ان فی ذالک لایه لقوم یتفکرون.(نحل 67-69 ‏)
‏پروردگارت به زنبور الهام کرد که در کوهها و درختان و در آنچه سقف دارند ‏لانه کن، آنگاه از هر میوه ای بخور و راه هموار پروردگارت را بپوی ، و از شکم آنها ‏نوشابه ای که رنگهای مختلف دارد بیرون می آید، که آن باعث درمان مردم است، به راستی ‏در این کار نشانه ای برای اندیشمندان است.
‏مقدمه:
‏احتمالاٌ‌ زنبوران عسل از 50 میلیون سال پیش بر کره خاک می زیستند زیرا ‏فسیل ‏هایی از این ‏حشره ‏بدست آمده است. ‏فسیل هایی که از 40 میلیون سال پیش در شهر مکزیکو بدست آمده تا حدی شبیه زنبور ‏عسل امروزی بوده اند. فسیل هایی در برن اشتاین مخصوصاٌ ساملاند از دوران سوم کشف ‏گردیده نشان می دهد که این
‏2
‏حشرات ‏بصورت ‏اجتماعی ‏می زیستند فسیل فت کوه شباهت بسیار ‏به زنبوران عسل امروزی دارد. ‏زنبوران عسل میلیونها سال است که زندگی می کنند و ‏دارای نظامات اجنماعی بسیار جالبی هستند ‏لانه ‏های خود را در شکاف درختان و ‏صخره ‏ها بوجود می آورند اما آدمی برای بهتر ‏استفاده کردن از عسل آنها را در جعبه های مخصوصی بنام ‏کندو ‏نگهداری می کند. ‏آدمیان نخستین از ‏روزگاران بس دراز از عسل استفاده می کردند در یک نقاشی که در ‏غار‏های بیکورپ ‏اسپانیا ‏وجود دارد مردی را نشان می دهد که در حال برداشتن ‏عسل ‏از یک کندوی ‏طبیعی ‏می باشد این تصویر مربوط به 12 هزار ‏سال قبل از میلاد ‏مسیح ‏می باشد. ‏از روایت های قدیم ‏هندی ‏و ‏مصر‏یان ‏باستان ‏بر می آید که از عسل استفاده می کرده ‏اند گویند در یکی از اهام مصر ظرفی حاوی عسل یافتند که بعد از چند هزار سال هنوز ‏همچنان سالم بوده است. ‏در سرودهای ‏هومر ‏، در ‏کتاب های دینی ‏وصف عسل آمده است در قرن 8 ق – ‏م در ‏یونان ‏برای پرورش زنبور عسل و استفاده از ‏عسل آن مقرراتی وضع کرده بودند از جمله هر کندو نباید با کندوی همسایه کمتر از 300 ‏متر ‏فاصله ‏داشته باشد. ‏زنبور ‏حشره ‏ای است که در ‏بیشتر بخش های ‏جهان ‏به جز نزدیکی ‏قطب ‏جنوب ‏زندگی می کند بیش از 10000 نوع زنبور شناسایی شده است اما تنها زنبور عسل، ‏عسل و ‏موم ‏می سازد که می تواند مورد استفاده قرار ‏دهد موم در ‏شمع ‏سازی و ‏صنعت ‏کاربردهای فراوانی دارد.زنبور عسل ‏شهد ‏گلها را می مکد و به کندو می برد و در ‏آنجا تبدیل به عسل می نماید که ‏خوراک ‏خودش باشد اما آدمی به آن دست درازی ‏می کند علاوه بر این زنبور عسل با تارهای پاهای خود ‏گرده ‏افشانی ‏گیاهان را انجام می دهد و این اقدامی است بس سودمند برای باروری بهتر ‏شدن ‏گلها ‏و ‏گیاهان ‏.‏
‏3
‏بسمه تعالي
‏تقاضانامه
‏خواهشمند است مطابق طرح پيشنهادي پيوست ب‏ا صدور جواز تاسيس براي احداث ‏يك واحد زنبورداري موافقت فرمائيد ضمنا جزوه مقررات و گردش كار صدور مجوزها را مطالعه نموده متعهد و ملزم به رعايت كليه مفاد آن مي باشم .

‏نام و نام خانوادگي :
‏تاريخ :
‏امضاء :
‏4
‏ 1 – ‏عنوان طرح:‏ ‏ ‏پرورش زنبور عسل
‏2 – ‏محل اجراي طرح : ‏
‏استان: فارس
‏شهرستان: شيراز
‏بخش:‏مركزي
‏روستا: –
‏ب : ‏حقوقي:
‏نام‏ شركت
‏نوع ‏شركت
‏شماره ثبت
‏محل ثبت
‏تاريخ ثبت
‏عسل كوهستان
‏توليدي
‏3‏232/‏259
‏-
‏28/9/84
‏3 – ‏مشخصات متقاضيان
‏حقيقي:

 

دانلود فایل