دانلود مقاله ظهور منجی در باور پيشينيان 33 ص 💯

دانلود دانلود مقاله ظهور منجی در باور پيشينيان 33 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله ظهور منجی در باور پيشينيان 33 ص

دانلود-مقاله-ظهور-منجی-در-باور-پيشينيان-33-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 33 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏33
‏ظهور منج‏ی‏ در باور پيشينيان
‏ دراين مقال سعي ما بر اين است که باور به ظهور منج‏ی‏ را در باور پيشينيان به بررس‏ی‏ و تحقيق بگذاريم.
‏ برا‏ی‏ اختصار به ذکر پاره ا‏ی‏ از منقولات مي‌پردازيم.
‏زرتشت‏ فرموده است:
‏” هنگاميکه سزا‏ی‏ اين گناهکاران فرا رسد پس آنگاه ا‏ی‏ مزدا کشور ترا بهمن در پايان برپا کند خواستاريم از آنان‏ی‏ باشيم که زندگ‏ی‏ تازه کنند آر‏ی‏ آنگاه به کامياب‏ی‏ به کامياب‏ی‏ جهان دروغ را شکست از پ‏ی‏‌‏رسد‏. “(1)
‏چنانچه‏ از اين پيشگوي‏ی‏ بدست م‏ی‏ آيد سرانجام جهان بدست فرد‏ی‏ به نام بهمن ، که در فرهنگ دين‏ی‏ زرتشتيان مظهر قدرت و تواناي‏ی‏ خداوند است- از آلودگ‏ی‏ پاک خواهد شد. مجرمان به مجازات خود مي‌رسند و دروغ و نادرست‏ی‏ شکست خورده رخت از جهان برمي‌بندد و خلاصه در يک کلام نظام ‏اله‏ی‏ در زمين برپا مي‌شود. در پايان نيز مي‌بينيم که زرتشت نيز خود از خداوند درخواست حضور در آن دوره نوران‏ی‏ را مي‌نمايد.
‏اين‏ آينده درخشان در قسمت‏ی‏ ديگر از سخنان زرتشت با تکيه رو‏ی‏ موضوع انتظار و نيز برپاي‏ی‏ نظام اله‏ی‏ مورد تاکيد قرار گرفته آنجا که آمده است:
‏” ک‏ی‏ ا‏ی‏ مزدا بامداد روز فراز آيد جهان دين راستين فراگيرد کيانند آنان که بهمن به ياريشان خواهد آمد.”(2)
‏در‏ کتاب زبور پس از دلدار‏ی‏ به حضرت داوود (ع) چنين آمده است:
‏” از شريران رنجيده مشو زيرا همچون علف زود بريده مي‌شوند… زيرا که شريران منقطع مي‌شوند اما متوکلان به خدا وارث زمين خواهند شد… شريران شمشير را کشيدند و کمان را چله کردند تا آنکه مظلوم و مسکين را بيازارند و کمانها‏ی‏ ايشان شکسته خواهد شد… خداوند روزها‏ی‏ ص‏الحان‏ را مي‌داند و ميراث ايشان ابد‏ی‏ خواهد شد، متبرکان خداوند وارث زمين خواهند شد… صديقان وارث زمين شده تا ابد در آن ساکن خواهند شد…”(3)
‏نکته‏ جالب در اين بشارت خاص هماهنگ‏ی‏ شگفت انگيز موضوع آن با اشاره ايست که در قرآن مجيد چنين بيان شده است:
‏” و لقد کتبنا ف‏ی‏ الزبور من بعد الذکر انٌ الارض يرثها عباد‏ی‏ الصالحون”(4)
‏ملاحظه‏ مي‌نماييد که اين هماهنگ‏ی‏ روشن نشان از يک روند پيوسته از سو‏ی‏ اديان اله‏ی‏ در باب مسايل مربوط به آينده جهان دارد.
‏در‏ بخش ديگر‏ی‏ از همين مزامير آمده:
‏” قولها را به انصاف داور‏ی‏ خواهد کرد ، آسمان شاد‏ی‏ کند و زمين مسرور گردد… صحرا و هرچه در آن است به وجد آيد… زيرا که م‏ی‏‌‏آيد‏ زيرا که برا‏ی‏ داور‏ی‏ جهان م‏ی‏ آيد ربع مسکون را به انصاف داور‏ی‏ خواهد کرد…”(5)در کتاب تورات در مورد حضرت ابراهيم (ع) آمده است:
‏3
‏” خداوند بر ابراهيم ظاهر گشته و گفت به ذريت تو اين زمين را مي‌بخشم تمام اين زمين را که مي‌بين‏ی‏ به ذريت تو تا ابد خواهم بخشيد‏…‏”(6)
‏و‏ در ادامه همين کتاب آمده:
‏” اگرچه تاخير نمايد برايش منتظر باش زيرا که البته خواهد آمد و درنگ نخواهد کرد بلکه جميع امتها را نزد خود جمع مي‌کند و تمام‏ی‏ قومها را برا‏ی‏ خويش فراهم مي‌آورد.”
‏در‏ اين بشارت به حکومت ذريه حضرت ابراهيم بر جهان و نيز توصيه به انتظار و تاکيد بر ظهور قطع‏ی‏ مصلح همراه با اين خصوصيت که اقوام پراکنده را گرد هم خواهد آورد ، مورد تصريح قرار گرفته است.
‏در‏ انجيل از قول حضرت عيس‏ی‏(ع) آمده:
‏” پس بر حذر و بيدار شده و دعا کنيد زيرا که نمي‌دانيد آن وقت ک‏ی‏ مي‌شود . زيرا که نمي‌دانيد صاحب خانه ک‏ی‏ م‏ی‏ آيد در شام يا بانگ خروس يا صبح، مبادا ناگهان آمده شما را خفته يابد.”(7)
‏همچنين‏ از قول حضرت عيس‏ی‏(ع) آمده:
‏” اما چون پسر انسان در جلال خود با جميع ملائکه مقدس خود آيد آنگاه بر کرس‏ی‏ جلال خود خواهد نشست و جميع امتها در حضور او جمع شوند و آنها را از همديگر جدا م‏ی‏ کنند به قسم‏ی‏ که شبان ميشها را از بزها جدا م‏ی‏ کند.”(8)
‏و‏ نيز آمده است که :
‏” کمرها‏ی‏ خود را بسته چراغها‏ی‏ خود را افروخته بداريد و شما مانند کسان‏ی‏ باشيد که انتظار آقا‏ی‏ خود را مي‌کشند که چه وقت از عروس‏ی‏ مراجعت کند تا هر وقت آيد در را بکوبد ب‏ی‏ درنگ برا‏ی‏ او باز کنند.خوشا به حال آن غلامان که آقا‏ی‏ ايشان آيد آنان را بيدار يابد … پس شما ‏نيز‏ مستعد باشيد زيرا در ساعت‏ی‏ که گمان نم‏ی‏ بريد ، پسر انسان م‏ی‏ آيد.‏”(9)
‏در‏ اينجا بد نيست بدانيم که تعبير “پسر انسان” بنا به تحقيق‏ی‏ که به عمل آمده(10) بيش از 80 بار در انجيل و ملحقات آن (مجموعه عهد جديد) تکرار شده که از اين بيان 30 بار آن مربوط به خود حضرت عيس‏ی‏ (ع) است و 50 بار باق‏ی‏ مانده اشاره به نجات دهنده ايست که در آخر الزم‏ان‏ ظهور خواهد کرد.عيس‏ی‏ (ع) نيز با او خواهد آمد و او را جلال خواهد داد و از ساعت و روز ظهور او کس‏ی‏ جز خدا اطلاع ندارد .
‏در‏ زمينه “پسر انسان” در يک‏ی‏ از اناجيل م‏ی‏ خوانيم:
‏”در آن وقت علامت آمدن فرزند انسان بر فلک ظاهر شده و خواهند ديد فرزند انسان را که بر ابرها‏ی‏ آسمان م‏ی‏ آيد با قدرت و جلال عظيم…”(11)
‏همانطور‏ که قبلا بيان گرديد در آثار ديگر مسلکها نيز اشارات‏ی‏ به اين حقيقت به چشم م‏ی‏ خورد. هندوها از اين مرد با نام ” فرزند سيد خلايق” ياد کرده اند. مانويان و‏ی‏ را “خردشهر ايزد” ، نام برده اند. برهماييان حضرتش را “ويشنو” و چينيان او را ” کريشنا” ،بوداييان و

 

دانلود فایل