دانلود مقاله ظهور تمدنهای نخستین در قاره آمریکا 💯

دانلود دانلود مقاله ظهور تمدنهای نخستین در قاره آمریکا باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله ظهور تمدنهای نخستین در قاره آمریکا

دانلود-مقاله-ظهور-تمدنهای-نخستین-در-قاره-آمریکالینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 6 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏ظهور تمدنهای نخستین در قاره آمریکا
‏از مراکز تجمع مایاها در ‏کلمبیا
‏حدود سه هزار سال قبل از میلاد، در دو ناحیه ای که کشاورزی ‏اولیه در آنها پا گرفته بود، شکوفایی تمدن در آمریکای مرکزی و ناحیه آند آغاز شد. ‏این دو ناحیه از هر نظر با هم متفاوت بودند ولی هر دو چیزی داشتند که اجازه ظهور و ‏رشد تمدن را در خود می داد. با وجود اختلافات بسیار ظاهری این دو تمدن در زمینه ‏اتکا به اندیشه باستانی پیوند بین گروههای آدمیان و دنیای روحانی باهم شباهت های ‏بسیاری داشتند.
‏اکثر تاریخ نویسان امروزی با این نکته موافق هستند که ‏جامعه متمدن عبارت است از جامعه ای پیچیده که تحت تاثیر تمدنها و جوامع دیگر بوده ‏است. در تاریخ جامعه بشر فقط شش بار تمدنی شکوفا شد که تحت نفوذ تمدن ها و جوامع ‏دیگر نبود. این تمدنهای موسوم به نخستین، از نواحی زیر برخاستند :
3
‏بین ‏النهرین، دره سند، چین، مصر، آمریکای مرکز و ناحیه آند در آمریکای جنوبی.
‏پرسش این است که چرا در این مکانها؟ چرا در میان بومیان آمریکا؟ مورخان ‏هنوز هم در پاسخ به این سئوال بحث دارند، ولی دست کم سه دلیل احتمالی در این مورد و ‏برای پاسخ ارائه میشود.
‏نقش ‏برجسته خدای مرگ مایاها
‏یک دلیل برای رشد و شکوفایی تمدن در دو ناحیه نامبرده شده، شروع ‏زودهنگام کشاورزی و رشد و تکامل ممتد آن است. مازاد مواد غذایی کشاورزی اجازه می ‏داد که بسیاری از مردمان دیگر دغدغه تامین غذا نداشته باشند و ساعات روز را به ‏کارهای اختصاصی بپردازند …
‏دلیل دوم برای شکوفایی تمدن، سهولت داد ‏و ستد کالا میان سرزمین هایی است که دارای تنوع منابع طبیعی باشند. در ناحیه آند، ‏چنین نقاطی عبارت بودند از مراتع کوهستانی و دره ای، رودخانه ها و دره هایی درحاشیه ‏دریا و ساحل طولانی غربی که سرشار از غذاهای دریایی است. آمریکای مرکزی از یک سو با ‏کوهها و دره های خشک شمالی احاطه شده است و از سوی دیگر سرزمین های مرتفع پر آب

 

دانلود فایل