دانلود مقاله سودها و جریانهای نقدی 30 ص 💯

دانلود دانلود مقاله سودها و جریانهای نقدی 30 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله سودها و جریانهای نقدی 30 ص

دانلود-مقاله-سودها-و-جریانهای-نقدی-30-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 28 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏چکیده:
‏طبق قواعد حسابداری تعهدی ، جریانهای نقدی ‏آ‏زاد ناشی از عملیات ارزش دفتری عملیات را کاهش می دهد اما بر ارزش دفتری حقوق صاحبان سهام تاثیری ندارد . از طرف دیگر سود ناشی از عملیات هم ارزش دفتری عملیات و هم ارزش حقوق صاحبان سهام را افزایش می دهد . در نتیجه قواعد حسا‏ ‏بداری تعهدی تجویز می کند که سود به ارزش سهامدار می افزاید اما جریانهای نقدی ‏آ‏زاد برای ارزیا‏ ‏بی حقوق صاحبان سهام نا مربوط است . این مقاله اثبات می نماید که بازار سهام با توجه به این رهنمود حقوق صاحبان سهام را ارزیا‏ ‏بی می نماید و بنابراین ارزشیابی‏ را‏ از حسابداری تعهدی ارا‏ ‏ئه می نماید .در حالیکه سود ناشی از عملیات ‏به طور مثبت در بازار ارزیا‏ ‏بی می گردد، جریانهای نقدی ‏آ‏زاد به طور منفی ارزیابی می شوند ، در واقع یک دلار بیشتر از جریانهای نقدی ‏آ‏زاد تقریباً با یک دلار کمتر در ارزش بازار شرکت مرتبط است . با کنترل جزء سرمایه گذاری نقدی جریانهای نقدی ‏آ‏زاد ، جریانهای نقدی ناشی از عملیات نیز ‏ ‏ ارزش‏ ‏ بازار شرکت را دلار به دلار کاهش می دهد . بنابراین ، بازده‏ ‏های سالانه‏ ‏ حقوق صاحبان سهام که شرکتها ایجاد می کنند مربوط به جریانهای ‏آ‏زاد نیستند‏ ‏.‏ ‏
‏ ‏ ‏ ‏ ‏مقدمه: ‏
‏این مقاله ارزیابی می نماید که چگونه سودها و جریانهای نقدی مشترکاً در بازار سهام ارزشیابی می شوند . با استفاده از صورتهای مالی تهیه شده طبق GAAP‏ ‏امریکا ، در می یابیم که سود عملیاتی به طور متوسط به طور مثبت ارزشیابی ومی گردد. با وجود این در مقابل سود عملیاتی ، خالص جریانهای نقدی ناشی از عملیات ‏–‏ جریانهای نقدی ‏آ‏زاد ‏–‏ به طور منفی ارزشیابی می شوند . بر‏آ ‏ورد ها نشان می دهد که یک دلار بیشتر از‏جریانهای نقدی آزاد‏ به طور متوسط با یک دلار کمتر در ارزش بازار شرکت مرتبط است .
‏بنابراین بازده های سالانه حقوق صاحبان سهام که شرکتها ایجاد می کنند با جریانهای نقدی غیر مرتبط است . زیرا تع‏ه‏دیها اختلاف میان سود و جریانهای نقدی هستند‏،‏ این نتایج مربوط به ارزشگذار‏ ‏ی تعهدیها هستند .
‏اختلاف میان سود و جریانهای نقدی در قلب حسابداری تعهدی است . حسابداری تعهدی با مستثنا قرار دادن حسابداری نقدی برای گزارشگری واحد تجاری ‏، اصول حسابداری را به کار می برد که به طور موثری جریانهای نقدی را به دوره های حسابداری تخصیص نمی دهند . این اصول توصیه می کنند که سود ( تعهدی ) هم ارزش شرکت ( عملیات ) و هم ارزش حقوق صاحبان سهام را افزایش می دهد ، جریانهای نقدی ارزش حقوق صاحبان سهام را تحت تاثیر قرار نمی ده
3
‏ن‏د‏،‏ و جریانهای نقدی ارزش شرکت را کاهش می دهد ( به طوریکه ما دیدیم ). مقاله اثبات می نماید که بازار سهام سود و جریانهای نقدی طبق GAAP‏ ‏ را با توجه به این رهنمود ارزشیابی می نماید . بنابراین مقاله ارزشیابی حسابداری تعهدی برای شرکت و سرمایه گذارانش ار‏ا ‏ئه می نماید .
‏البته این نتیجه با توجه به سود جدید نیست . در واقع ، وجود همبستگی مثبت میان تغییرات سود و بازده های سهام در مقاله Ball‏ و Brown‏ (1968) بارها تکرار شده اند .برای کسانی که عمدتاً در خصوص جریانهای نقدی خوب فکر می کنند ‏ این نتیجه با توجه به جریانهای نقدی ممکن است شگفت انگیز باشد و مقالات قبلی رابطه ی مثبت میان جریانهای نقدی و بازده های سهام را اثبات می کنند . در واقع مفسرانی که این عقیده را توسعه دادند که وجه نقد پادشاه است ( در ارزشیابی ) دیدند تعهدیها نسبت به جریانهای نقدی بهتر نیستند . از طرف دیگر ، حسابداری تعهدی جریانهای نقدی را نه به عنوان افزاینده ارزش بلکه به عنوان پرداخت ناشی از عملیات در نظر می گیرد که ارزش عملیات را کاهش می ده‏ن‏د ‏؛‏ جریانهای نقدی ‏آ‏زاد اساساً به عنوان سود تقسیمی تلقی می شوند . این حسابداری مطابق با عقیده Miller‏ و Modigliani‏ در خصوص جایگزینی سود تقسیمی است و مکمل این عقیده که سود تقسیمی نا مر بوط است می باشد .
‏تنها به طوریکه سود تقسیمی ، توزیع وجه نقد به سهامداران ، حقوق صاحبان سهام را کاهش می دهد اما ارزش سهام همراه با سود حقوق صاحبان سهام را تحت تاثیر قرار نمی دهد ، جریانهای نقدی ‏آ‏زاد در مقابل توزیع ناشی از عملیات (به همه ی م‏د‏عیان ) ارزش عملیات را کاهش می دهد اما ارزش سهام همراه با سود عملیات را تحت تاثیر قرار نمی ده‏ن‏د .جریانهای نقدی ‏آ‏زاد تاثیری بر ادعاهای صاحبان سهام بر ارزش عملیات ندارند. مشابه سود تقسیمی در مورد خالص حقوق صاحبان سهام شرکت (بدون خالص بدهی ) برای ارزش عملیات ارزش حقوق صاحبان سهام و جریانهای نقدی ‏آ‏زاد معادل خالص پرداخت به سهامداران یکسان است . نتایج تجربی ما نشان می دهد که جریانهای نقدی ‏آ‏زاد به طور متوسط در بازار ارزشگذاری می شوند به طوریکه اگر ‏آ‏نها ارزش عملیات را کاهش دهند و برای ارزشیابی حقوق صاحبان سهام نا مربوط هستند . بنابراین با کنترل جزء ‏سرمایه گذاری نقدی جریانهای نقدی ‏آ‏زاد (بطوریکه بوسیله ی GAAP‏ اندازه گیری شد )جریانهای نقدی ناشی از فعالیتهای عملیاتی ارزش عملیات را دلار به دلار کاهش می دهد .
‏موضوع اینکه ‏آ‏یا جریانهای نقدی یا سود ها مبنای اولیه در ارزیابی حقوق صاحبان سهام باشد برای تحلیل گران حقوق صاحبان سهام مهم است . در حالیکه حسابداری تعهدی این فرض قوی را بیان می کند که سودها مهم و اساسی هستند ، این عقیده تقویت می شود که با سوء استفاده های اخیر از حسابداری تعهدی نکاتی در خصوص جریانهای نقدی مهم و اساسی است که بر

 

دانلود فایل