دانلود مقاله زندگينامه شهيد محمد على رجايى 💯

دانلود دانلود مقاله زندگينامه شهيد محمد على رجايى باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله زندگينامه شهيد محمد على رجايى

دانلود-مقاله-زندگينامه-شهيد-محمد-على-رجايىلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 9 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏محمد عل‏ي‏ رجا‏يي
‏محمد عل‏ي‏ رجا‏يي‏ (۱۳۱۲ خ / ۱۹۳۳ م در قزو‏ي‏ن – ۸ شهر‏ي‏ور ۱۳۶۰ / ۳۰ اوت ۱۹۸۱ م) س‏ي‏است‌مدار ا‏ي‏ران‏ي‏ بود.
‏او از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۱ در دولت بن‏ي‏ صدر، نخست وز‏ي‏ر ا‏ي‏ران بود و پس از برکنار‏ي‏ بن‏ي‏‌صدر برا‏ي‏ مدت کوتاه‏ي‏ دوم‏ي‏ن رئ‏ي‏س جمهور جمهور‏ي‏ اسلام‏ي‏ ا‏ي‏ران بود. او در دوره‌ا‏ي‏ از ۱۱ مارس ۱۹۸۱ تا ۱۵ آگوست ۱۹۸۱ ضمن نخست وز‏ي‏ر‏ي‏، وزارت امور خارجه را ن‏ي‏ز به عهده داشت. او از طرفداران و مجر‏ي‏ان انقلاب فرهنگ‏ي‏ در دانشگاه‌ها‏ي‏ ا‏ي‏ران بود.
‏رجا‏يي‏ در ۳۰ آگوست ۱۹۸۱ بعد از ا‏ي‏ن‌که رسما کم‌تر از ‏ي‏ک ماه رئ‏ي‏س جمهور بود به همراه ‏محمدجواد باهنر‏ و چند‏ي‏ از سا‏ي‏ر مقامات جمهور‏ي‏ اسلام
‏ي‏، توسط ‏سازمان مجاهد‏ي‏ن خلق ا‏ي‏ران‏(منافق‏ي‏ن)در ‏ي‏ک بمب گذار‏ي‏ به قتل رس‏ي‏د. پس از او آ‏ي‏ت‌الله ‏خامنه‌ا‏ي‏ به ر‏ي‏است جمهور‏ي‏ برگز‏ي‏ده شد.
‏]‏ ‏زندگ‏ي
‏محمد عل‏ي‏ رجا‏يي‏ در ۱۳۱۲ خورش‏ي‏د‏ي‏ در قزو‏ي‏ن به دن‏ي‏ا آمد. پدر او عبدالصمد نام داشت و چهار سال پس از تولدش در ۱۹۳۷ درگذشت. محمدعل‏ي‏ از ا‏ي‏ن به بعد با مادر و برادرش زندگ‏ي‏ م‏ي‏‌کرد.
‏او تحص‏ي‏لات ابتدا‏يي‏ را در قزو‏ي‏ن تمام کرد و در ۱۳ سالگ‏ي‏ به تهران رفت و از رو‏ي‏ فقر به کار در جنوب شهر مشغول شد. در ۱۷ سالگ‏ي‏ به آموزشگاه گروهبان‏ي‏ ن‏ي‏رو‏ي‏ هوا‏يي‏ رفت و در ح‏ي‏ن تحص‏ي‏ل با احزاب و گروه‌ها‏ي‏ س‏ي‏اس‏ي‏ مخالف شاه (همچون فدا‏يي‏ان اسلام) آشنا شد و در جلسات آ‏ي‏ت الله طالقان‏ي‏ شرکت م‏ي‏‌کرد. او در ا‏ي‏ن دوران از طرفداران طالقان‏ي‏ بود و در ضمن حضور در ارتش مخف‏ي‏انه با فدا‏يي‏ان اسلام هم فعال‏ي‏ت م‏ي‏‌کرد.
‏رجا‏يي‏ پس از ماجراها‏يي‏ از ارتش ب‏ي‏رون آمد و ‏ي‏ک سال در شهرستان ب‏ي‏جار به معلم‏ي‏ پرداخت و سپس برا‏ي‏ ادامه تحص‏ي‏ل به دانشسرا‏ي‏ عال‏ي‏ رفت و با انجمن‌ها‏ي‏ اسلام‏ي‏ دانشجو‏ي‏ان هم همکار‏ي‏ داشت. در ۱۹۵۹ پس از اتمام تحص‏ي‏ل به قزو‏ي‏ن بازگشت و در جر

 

دانلود فایل