دانلود مقاله در مورد مدارهای الکتریکی 38 ص 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد مدارهای الکتریکی 38 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد مدارهای الکتریکی 38 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-مدارهای-الکتریکی-38-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 36 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏0
‏موضوع تحقیق:
‏مدارهای الکتریکی
‏فهرست مطالب
‏عنوان
‏1
‏مدار ها‏ی‏ الکتر‏ی‏ک‏ی
‏مقاومت الکتر‏ی‏ک‏ی
‏سلف‏ ‏س‏ی‏م‏ پ‏ی‏چ
‏د‏ی‏ود
‏خازن
‏ترانز‏ی‏ستور
‏مدار ها‏ی‏ مجتمع
‏تقو‏ی‏ت‏ کننده ها‏ی‏ عمل‏ی‏ات‏ی
‏ترانسفورماتور
‏منابع
‏در حال ‏حاضر الکترونیک کلید فتح شگفتیهای جهان است و با تمام علوم و فنون موجود به نحوی ‏پیوند خورده است . از وسائل ساده خانگی تا پیچیده ترین تکنیک های فضایی همه جا صحبت ‏از تکنولوژی فراگیر الکترونیکی است و امروز صنعت مدرن بدون الکترونیک و تکنولوژی ‏های وابسته به آن عملا مطرود و از کار افتاده است
‏2
‏پیشرفت علم الکترونیک و ‏وسعت حوزه عملکرد آن امروز بر همگان روشن است. علاوه بر وسائل الکترونیکی از جمله ‏دستگاههای مخابراتی مثل ‏رادیو ‏،‏تلویزیون ‏، ‏ضبط صوت ‏و تصویر ،انواع وسائل ‏پزشکی ‏، صنعتی ‏،نظامی ، در دیگر وسائل غیر الکترونیکی هم ، کمتر وسیله ای را می توان یافت که ‏الکترونیک در آن دخالتی نکرده باشد. از جمله در ‏اتومبیل ‏و صنایع حمل و نقل ، وسائل خانگی ‏مثل ‏ماشین لباسشوئی ‏،‏جاروبرقی ‏و امثال آن نقش الکترونیک بسیار فعال و جالب توجه شده است.
‏با توجه به این ‏مختصر می توان نتیجه گرفت که امروزه ، دیگر الکترونیک علم و یا تخصص ویژه افرا ‏تحصیلکرده دانشگاهی و متخصصین این رشته نیست و بر همه افرادی که به نحوی با امور ‏فنی درگیرند لازم است بفراخور حرفه خویش از این رشته اطلاعی داشته باشند.
‏مهندسان الکترونیک با خلق وعملکرد سیستمهای بسیار متنوعی سر وکار دارند که ‏به منظور برآوردن نیازها و خواسته های جامعه طراحی می شوند. مهندسان الکترونیک در ‏ایجاد ماشینهایی که تواناییهای بشر را در زمینه جسمی یاری و در زمینه محاسباتی ‏افزایش می دهند نقش مهمی دارند . بخشی از طراحی و ایجاد سیستمهای الکترونیکی به ‏توانایی ساخت مدلهای ریاضی اجزا و ‏مدارهای ‏الکتریکی ‏بستگی دارد .برخی از مباحث پایه الکترونیک عبارتند از:
‏3
‏مدار های الکتریکی:
‏المان های الکتریکی
‏مقاومت
‏خازن
‏سلف
‏ترانسفورماتور
‏دیود
‏ترانزیستور
IC
‏تقویت ‏کننده های عملیاتی
‏مبدلها
‏مقاومت الکتریکی
‏تقریبا تمام مدارهای الکترونیکی برای عملکرد صحیح به مقاومت احتیاج دارند. مقاومتها امکان کنترل جریان و یا ولتاژ ارائه شده را فراهم می کنند. به عبارت دیگر می توان گفت قطعه مقاومت، قطعه‏‌‏ای است که در موارد مختلفی از قبیل محدود کردن ولتاژ و جریان و همچنین تقسیم ولتاژ و جریان استفاده می‏‌‏شود. ساختار مقاومت مورد استفاده در تعیین مشخصه

 

دانلود فایل