دانلود مقاله در مورد مدارات کنتاکتوری 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد مدارات کنتاکتوری باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد مدارات کنتاکتوری

دانلود-مقاله-در-مورد-مدارات-کنتاکتوریلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏مدارات کنتاکتوری
‏1- مدار فرمان و قدرت راه اندازی موتور سه فاز آسنکرون به صورت چپ گرد-راست گرد با توقف حفاظت شده
‏وسایل و ابزار مورد نیاز
‏نقشه مدار فرمان و قدرت
‏-مدار فرمان راه اندازی موتور سه فاز به صورت چپ گرد-را ست گرد با توقف حفاظت شده

شکل(1)
– مدار قدرت راه اندازی موتور سه فاز به صورت چپ گرد-را ست گرد با توقف حفاظت شده
‏2
‏شکل(2)

‏شرح مدار
‏اگر شستی های I ,II‏ فشار داده شوند کنتا کنور های K1M,K2M‏ برای یک لحظه کوتاه در مدار قرار می گیرند. این شرایط در مدار موجب اتصال کوتاه دو فاز می شود. برای رفع این مشکل شستی ها به صورت دوبل به کار برده می شوند تا امکان به وجود آمدن هیچ گونه اتصال کوتاهی وجود نداشته اشد. اصطلاحا به این حالت مدار چپ گر-راست گرد مدار حفاظت شده ی کامل می گویند.
‏در مدار شکل(1) با فشار دادن شستی I‏ تیغه ئ باز آن بسته و مسیر تغذیه کنتاکتور K1M‏ برقرار می شود. در همین لحظه تیغه بسته K1M‏ در مسیر بوبین کنتاکتور K2M‏ باز شده و مانع رسیدن جریان به بوبین K2M‏ می شود. سپس تیغه ی باز K1M‏ که خود نقش خود نگهدار دارد و به صورت موازی با شستی های K1M,K2M‏ قرار گرفته است بسته شده و تغذیه K1M‏ پایدار می شود.
‏در این شرایط اگر بر شستی II‏ فشار داده شود جهت موتور عوض نمی شود . برای عوض کردن جهت موتور باید ابتدا مدار را توسط شستی O‏ قطع کنیم و سپس شستسی II‏ را بفشا ریم .
وقتی شستی II‏ را فشار دهیم تیغه باز آن مسیر تغذیه K2M‏ را برقرار می سازد و در همین لحظه تیغه بسته K2M‏ در مسیر بوبین کنتاکتور K1M‏ قرار دارد باز شده و مانع رسیدن جریان می شود.
سپس تیغه باز
‏3
K2M‏ که نقش خود نگهدار را دارد بسته شده و تیغه کنتا کتور K2M‏ پایدار می شود. در حالت خاموش بودن مدار اگر شستی های I,II‏ را به طور همزمان فشا ر دهیم از آنجایی که تتیغه های باز تغییر وضعیت می دهند تیغه های بسته ی هر دو شستی I,II‏ که در سر راه تغذیه کنتا کتورهای K1M,K2M‏ قرار دارند به طور همزمان در مدار قرار می گیرند و مدار به طور کامل در مقابل اتصال د و فاز محافظت می شود.

‏بررسی مدار قدرت
‏با بررسی مدار قدرت نشان داده شده در شکل(2) می توان دریافت که کنتا کتور K1M‏ به عنوان کنتا کتور راست گرد و کنتا کتورK2M‏ در نقش کنت اکتور چپ گرد در مدار استفاده شده است. زیرا با بسته شدن تیغه های کنتا کتور K1M‏ جریان سه فاز L1,L2,L3‏ به ترتیب به سر های U1,V1,W1‏ موتور می رسد. در این شرایط موتور در جهت راست گرد کار می کند.
هرگاه کنتاکتور K2M‏ در مدار قرار گیرد جای دو فاز L1,L3‏ به وسیله کنتاکتور K2M‏ در مسیرU1,W1‏ عوض می شود و در نتیجه موتور به صورت چپ گرد کار می کند.
‏ ‏2-‏ ‏مدار فرمان و قدرت راه اندازی موتور سه فاز آسنکرون به صورت ستاره-مثلث دستی
‏وسایل و ابزار مورد نیاز
‏4

نقشه مدار فرمان وقدرت
– مدار فرمان راه اندازی موتور سه فاز آسنکرون روتور قفسی به صورت ستاره- مثلث دستی
‏شکل(3)
‏- مدار قدرت راه اندازی موتور سه فاز موتور سه فاز آسنکرون روتور قفسی به صورت ستاره- مثلث دستی

 

دانلود فایل