دانلود مقاله در مورد كاليبراسيون صنايع مخابراتي راه دور ايران 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد كاليبراسيون صنايع مخابراتي راه دور ايران باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد كاليبراسيون صنايع مخابراتي راه دور ايران

دانلود-مقاله-در-مورد-كاليبراسيون-صنايع-مخابراتي-راه-دور-ايرانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 114 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏به نام خدا
‏مقدمه
‏گزارش‏ كار آموزي زير نتيحه فعاليت 4 هفته اي است كه در قسمت كاليبراسيون صنايع مخابراتي راه دور ايران توسط اينجانب انجام شد.به طور كلي بخش كاليبراسيون صنايع مخابراتي به 6‏ ‏ قسمت اصلي تشكيل ميشود كه عبارتند از:
‏1- فركانس بالا 2- ‏ ولتاژ جريان‏ AC‏ 3- ‏ولتاژ جريان DC‏ 4- بخش‏ PCM‏ پالس كد مدوليشن 5- ‏ ‏بخش اسيلوسكوپ و اسكترم 6 ‏–‏ و بخش تعميرات نرم افزار كامپيوتر . آشنايي با اين قسمتها در هفته اول كار آموزي انجام شد.
‏هفته دوم آشنايي با دس‏تگاه اسيلوسكوپ و طرز كار، ‏تعمير ، عيب يابي و كاليبره كردن آن انجام گرفت.
‏در هفته سوم با دستگاه Fungtion Generator FG-350‏ و دستگاه استاندارد فركانس ربيديم آشنا شديم كه دستگاه فركانس ربيديم مورد استفاده زيادي در كاليبره كردن و مراحل ساخت و تست دستگاهاي اندازه گيري ‏دارد .‏ در مورد طرز كار‏ و ‏ قطعات به كار رفته در دستگاه ‏به طور مفصل در گزارش توضيح داده شده است .
‏و ‏نهايتاً در هفته چهارم كارآموزي ،‏كار در قسمت تعميرات سخت افزاري كامپيوتر انجام شدو‏ ‏با توجه به رشته تحصيلي بنده كه سخت افزار كامپيوتر ميباشد شايد بتوان گفت عمده فعاليت من در بخش تعميرات سخت افزاري اين قسمت بوده است. از آن جمله ميتوان آشنايي با قطعات سخت افزار كامپيوتر ، نحوه اسمبل كردن يك سيستم ، تست و راه اندازي آن و همچنين عيب يابي سخت افزاري را نام برد كه در انتهاي گزارش به طور كامل به آن اشاره شده است .
‏در روز نخست كارآموزي بعد از آشنايي با سرپرست اين قسمت جناب مهندس سليمي و توضيحات ايشان پيرامون اين بخش و هر كدام از اين قسمتها و شناساندن ابزار و وسايل مورد نياز اين كار فعاليت من نيز آغاز شد.
‏ با توضيحات ايشان مشخص شد كه عمل كاليبراسيون و شيوه اجراي آن چيست و به چه منظور صورت ميگيرد، چه زماني لازم است تا كاليبراسيون دستگاها انجام پذيرد ،مكان انجام كاليبراسيون نيز بايد مورد توجه باشد ، ابزار و وسايل بكار گرفته شده در اين زمينه‏ نيز‏ داراي اهميت ميباشد‏ ،‏ همچنين دررابطه با ‏ مهمترين اهداف تأ‏سيس آزمايشگاه كاليبراسيون ،‏ ‏ سرپرست‏ي‏ قسمت كاليبراسيون و نمونه وظايفي كه بر عهده اي‏شان ميباشد بحث وگفتگو شد.توضيحاتي نيز در مورد
3
‏نوع استاندا‏رد هاي مورد استفاده در اين كار داده شد .
‏ در مورد اخذ گواهينامه ISO/IEC 17025 ‏ ‏و مزاياي استفاده از آن ‏كه بخش كاليبراسيون صنايع مخابراتي سعي در انجام آن دارد ‏و نحوه آ‏ماده سازي محيط و فعاليتهايي كه در حال انجام است تا اين گواهينامه اخذ شود در گزارش ‏توضيح داده شده است كه جناب مهندس سليمي نقش بسزايي در اين رابطه ايفا ميكنند.
‏آزمايشگاه كاليبراسيون
 ‏كاليبراسيون در واقع ايجاد نظامي مؤثر به منظور ‏كنترل صحت و دقت پارامترهاي مترولوژيكي دستگاههاي آزمون و وسايل اندازه ‏گيري و كليه ‏تجهيزاتي است كه عملكرد آنها بر كيفيت فرايند تأثيرگذار است و به منظور اطمينان از ‏تطابق اندازهگيريهاي انجام شده با استانداردهاي جهاني مورد استفاده قرار ميگيرد. ‏اگرچه كاليبراسيون تعاريف متعددي دارد اما در يك نگاه كلي ميتوان كاليبراسيون را ‏مقايسه يك دستگاه اندازهگيري با يك استاندارد و تعيين ميزان خطاي اين وسيله نسبت به ‏آن و درصورت لزوم تنظيم دستگاه در مقايسه با استانداردهاي مربوطه دانست.
‏تعاريف متعددي براي کاليبراسيون ارائه شده است. دراستاندارد ملي ايران در بخش “واژه ها واصطلاحات پايه و عمومي اندازه شناسي” کاليبراسيون چنين تعريف شده است :
‏مقايسه ابزار دقيق با يک مرجع استاندارد آزمايشگاهي در شرايط استاندارد ، جهت اطمينان از دقت و سلامت آن و تعيين ميزان خطاي اين وسيله نسبت به آن استاندارد وتنظيم آن در مقايسه با استاندارد .
‏تعريف ديگري که ميتوان ارائه داد اين است که :
‏کاليبراسيون مقايسه دو سيستم يا وسيله اندازه گيري است(يکي باعدم قطعيت معلوم وديگري با عدم قطعيت نامعلوم)به منظورمحاسبه عدم قطعيت وسيله اي که عدم قطعيت آن نامعلوم است.
‏تعريف ديگري که در ايزو 10012 آمده است کاليبره کردن را چنين معرفي كرده است: مجموعه اي ازعمليات که تحت شرايط مشخصي برقرار مي شود و رابطه ي بين مقادير نشان داده شده توسط وسيله اندازه گيري و مقادير متناظر آن کميت توسط استاندارد مرجع را مشخص مي نمايد.
‏معمولا کاليبراسيون اوليه دستگاه آزمون و اندازه گيري (TME‏) در مرحله ي ساخت و توليد آن انجام مي گيرد که مي تواند شامل اين مراحل باشد : درجه بندي دستگاه ، تنظيم مدارات الکتريکي موجود روي وسيله مانند تنظيم نشان دهنده هاي ديجيتالي،تخمين عدم قطعيت و پايداري دستگاه .
3
‏در بحث قابليت رديابي(TRACEABILITY)‏ جملة بسيار ارزشمندي است که مي گويد : اندازه گيري آن گاه ارزش و اعتبار پيدا مي کند که از طريق زنجيرة هرم دقتي کاليبراسيون به استانداردهاي بين المللي وصل مي باشد.
‏بنابراين مي توان نتيجه گرفت که هيچ سازماني به خودي خود و بدون اتصال به زنجيرة جهاني نمي تواند نظام کاليبراسيون را در واحدهاي خود پياده نمايد، مگر از طريق کاليبره کردن دستگاه هاي اندازه گيري و يا استانداردهاي کاري سازمان. در تمامي تعاريف کاليبراسيون يک مطلب همواره تکرار شده و آن مقايسه دستگاه اندازه گيري با استاندارد مرجعي است که داراي دقت و درستي به مراتب بالاتري باشد. پس تصور اينکه از چند مشابه يکي را کاليبره کرده و بقيه را با آن مقايسه کنيم تصوري کاملاً اشتباه است که متاسفانه در برخي از مراکز صنعتي شاهد آن هستيم .
‏نکته مهمي که در اينجا ضروري است بدان اشاره شود اين است که در بسياري از استانداردهاي مديريت کيفيت مانند استاندارد QS9000  ‏  و ISOTS 16949 ‏ و حتي در استاندارد ايزو9000 با ويرايش2000 موضوعي فراتر از کاليبراسيون مطرح گرديده و آن موضوع تجزيه و تحليل سيستم هاي اندازه گيري(M.S.A)‏ است. در اين نگرش، اندازه گيري به صورت فرآيندي ديده مي شود که محصول نهايي آن اعداد و ارقامي است که به يک کميت مورد نظر نسبت داده مي شود و کاليبراسون تجهيزات اندازه گيري فقط يکي از عناصر تشکيل دهنده آن است. عناصر ديگري مانند : شرايط محيطي، فرد آزمايش کننده، دستور العمل هاي اجرايي، روش هاي آماري، آموزش، تغييرات قطعه به قطعه ، تغييرات درون قطعه اي و …. مورد توجه خاص قرار مي گيرد.
‏در اين روش ويژگي هر فرآيندي اندازه گيري را مي توان به صورت شاخص هاي عددي مانند : تکرار پذيري، تجديد پذيري، ميزان تکرار پذيري و تجديد پذيري، خطي بودن و پايداري سيستم محاسبه و به کمک نمودارهاي کنترلي مانندR‏ چارت و ياX‏ چارت به خوبي دربارة کارآيي يک سيستم اندازه گيري تصميم گيري نموده و درجهت رفع مشکلات آن اقدام کرد.
‏نکته بسيار مهم اين است که در تمامي روش هاي تجزيه و تحليل سيستم ها و به ويژه کنترل فرآيند آماري(S.P.C‏) کاليبره بودن دستگاه هاي اندازه گيري يک اصل بوده و بدون آن هر اقدامي بي ثمر و حتي خسارت آميز خواهد بود.
5
‏پس از اين مراحل وسيله اندازه گيري با توجه به طول عمر آن مورد استفاده قرار مي گيرد. کاليبراسون مجدد جهت اطمينان از عملکرد صحيح دستگاه ها و کنترل کيفيت اجزاي آنها مورد نياز است. بنابراين با کاليبراسيون مجدد مي توان عوامل و اجزايي از دستگاه را که کيفيت خود را از دست داده است، شناسايي کرد .
‏علت کاليبراسيون
‏کاليبراسيون اوليه وسيله اندازه گيري چگونگي کارايي مورد ادعاي سازنده را به مشتري نشان مي دهد .پارامتر هايي که توسط دستگاه اندازه گيري مي شود به استاندارد هاي اندازه گيري قابل رديابي ارجاع داده مي شود که اگر چنين نباشد اطميناني به آنها نمي توان داشت.
‏کاليبراسيون مجدد به خاطر کنترل و نگهداري فرايند هاي اندازه گيري که با وسيله ي اندازه گيري انجام مي شود لازم است . معمولا عدم قطعيت وسيله نسبت به زمان و با استفاده هاي مکرر از آن افزايش مي يابد . شناسايي رشد تدريجي عدم قطعيت و افزايش آن به راحتي توسط کاربران امکان پذيرنيست . آنچه که در اندازه گيري بسيار ضروري است قابليت رديابي است . برقراري قابليت رديابي که با کاليبراسيون امکان پذير مي شود در کنترل سيستم اندازه گيري و تجارت بين المللي ضروري مي باشد . قابليت رد يابي عبارت است از : قابليت ارتباط مقدار يک استاندارد يا نتيجه ي يک اندازه گيري با مرجع هاي ملي و بين المللي، از طريق زنجيره ي پيوسته ي مقايسه ها که همگي عدم قطعيتي معين دارند که به صورت ملي يا بين المللي تعيين يا مشخص مي شوند .
‏از ملزومات هر تحقيقات ،طراحي فعاليت هاي توليدي ،آزمون هاي نهايي و کاليبراسيون توليدات و تجهيزات قبل از تحويل مي باشد . همچنين کاليبراسيون قابل رديابي ،حصول اطمينان از عدم قطعيت اندازه گيري در يک بخش از فرايند را که بر بخش هاي ديگر فرايند تاثير گذار است امکان پذير مي سازد.
‏اعتبار اندازه گيري ها مربوط به تحقيقات بستگي به درستي برآورد پديده هاي تحت مطالعه و عدم قطعيت هاي به دست آمده دارد. کاليبراسيون وسيله هايي که در تحقيقات مورد استفاده قرار مي گيرند، عدم قطعيت و کنترل رشد عدم قطعيت را مشخص مي نمايد و به محقق کمک مي کند که به نتايج حاصل از تحقيقات خود اطمينان داشته باشد؛ که اين نتايج ناشي از تغييرات واقعي پديده هاست؛ نه ناشي از عدم درستي در تخمين عدم قطعيت هاي اندازه گيري.
‏زمان کاليبراسيون‏
‏تعيين زمان کاليبراسيون يکي از تصميمات مهم و قابل توجه است که البته به نظر برخي منجر به اتلاف وقت و پول مي گردد. عدم قطعيت هاي اندازه گيري سبب اتخاذ تصميمات نادرستي مي شود که اين تصميمات نادرست، ناشي از نتايج اندازه گيري فريبنده مي باشد.

 

دانلود فایل