دانلود مقاله در مورد كاربري فضاي تفريحي و باز 26 ص 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد كاربري فضاي تفريحي و باز 26 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد كاربري فضاي تفريحي و باز 26 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-كاربري-فضاي-تفريحي-و-باز-26-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 36 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏1
‏عنوان درس :
‏حقوق و قوانين شهرسازي
‏عنوان پروژه :
‏كاربري فضاي تفريحي و باز
‏1
‏2
‏1
‏3
‏مقدمه :
‏براي بحث پيرامون فضاي تفريحي و باز ابتدا نياز به شناخت مفهوم فراغت در فضاي شهري داريم .
‏فراغت:
‏ ‏مجموعه‌‌اي از اشتغالهايي است كه فرد كاملاً براي استراحت و رضايت خاطر خود و يا براي تفريح يا به منظور توسعه آگاهي‌‌ها و يا فراگيري غير انتفاعي و مشاركت اجتماعي داوطلبانه بعد از رهايي از الزام‌‌هاي شغلي، خانوادگي و اجتماعي به آن مي‌‌پردازد.‏ ‏ ( ‏جهاد‏ دانشگاه‏ي ، 1379 )
‏با توجه به مفهوم جامع فراغت انواع فعاليت هاي فراغتي به 6 دسته زير تقسيم ميگردد كه شامل طبقه بندي عمومي فعاليت فراغتي و تفريحي است . ) گذرا ن فراغت در خانه 2 ) فعاليت هاي اجتماعي 3 ) فعاليت هاي فرهنگي ، آمو‏زشي 4 ) فعاليت هاي ورزشي 5 ) فعاليت تفريح وگردش 6 ) توريسم و مسافرت‏ ( ‏مهد‏ي‏زاده‏ ، 1380 )
‏بخشي از اين فعاليت ها در درون شهر و بخشي در بيرون از شهر و قسمتي در درون منزل صورت مي گيرد .
‏فضا هاي گذران اوقات فراغت شهروندان در شهر نيازمند مديريت خاص مي باشد . كه البته اين فضا هاي شهري شامل فضاهاي فرهنگي و فضاي سبز نيز مي باشند كه همان طور كه ديده مي شود بوستان و پارك ها نيز به عنوان فضاي تفريحي محسوب مي شوند كه در مبحث فضاي سبز به آن پرداخته مي شود .
‏1
‏4
‏فضاهايي كه به طور خاص به فضاهاي تفريحي اختصاص دارند و با كاربري هاي فضاي فرهنگي و فضاي سبز و فضاي ورزشي مشترك نمي گردندزمين هاي بازي و تفرجگاه هاي پيرامون شهري ( فضاي باز ) است .
‏نقش و وظيفه شهرداري در برنامه ريزي و مديريت فضاي فرهنگي و تفريحي :
‏بند 6 از ماده 55 قانون شهرداري ها ، وظايف شهرداري را اين گونه تعريف مي كند :
‏«‏ تاسيس موسسه هاي فرهنگي و بهداشتي و تعاوني مانند بنگاه حمايت مادران ، نوانخانه ، پرورشگاه ، درمانگاه ، شير خوارگاه ، تيمارستان ، كتابخانه ، كلاس هاي مبارزه با بي سوادي ، كودكستان ، باغ كودكان و امثال آن در حدود اعتبارات مصوب ‏»‏ به عهده شهداري هاي است ‏ ‏«‏ شهرداري در اين ‏قبيل از موارد و همچنين در مورد موزه ها ، خانه هاي فرهنگي و زندان ، با تصويب انجمن شهر از اراضي و ابنيه متعلق به خود با حفظ مالكيت ، به رايگان و يا با شرايط معين به منظور ساختمان و استفاده به اختيار موسسه هاي مربوط خواهد گذاشت . ‏»‏ ( سعيد نيا ، 1379 )
‏وظيفه شهرداري در احداث و مديريت زمينهاي بازي ‏:

 

دانلود فایل