دانلود مقاله در مورد روش تحقیق زنان و پرده نشینی 50ص 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد روش تحقیق زنان و پرده نشینی 50ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد روش تحقیق زنان و پرده نشینی 50ص

دانلود-مقاله-در-مورد-روش-تحقیق-زنان-و-پرده-نشینی-50صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 61 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏مقدمه :
‏شكست امپرياليست جهاني به ويژه آمريكا براي خاموش ساختن شعله هاي فروزان انقلاب اسلامي به با انواع حيله ها و توطئه هاي سياسي ، نظامي ، اقتصادي و فرهنگي و با مساعدت وياري ايادي داخلي اش همراه بود‏ه ‏ آنها را از ضربه پذيري سريع انقلاب مايوس ساخته‏ ،‏ به فكر سرمايه گزاري بلند مدت جهت مقابله با انقلاب و تمهيد شرايط و لوازم بازگشت مجدد به اين مرز و بوم وا داشت . ‏بخشي از سرمايه گذاري بلند مدت استكبار به اشاعه و گسترش فساد ، بدحجابي ، مواد مخدر ، بي بندوباري‏ و دامن زدن به مصرف هر چه بيشتر كالاهاي مصرفي و غير ضروري در جامعه به ويژه در بين نسل جوان اختصاص يافته ، تا از اين طريق نيروهاي جوان و مقاوم جامعه را نابود و زمينه‏ ي‏ سلطه‏ ي ‏ دوباره ‏ي ‏خويش را فراهم سازد . ‏( رزاقي ، 1371 ، صفحه 11 )‏
‏پوشش و آراستگي و بررسي حجاب اين سمبل عفت و پاكدامني جلوه‏ ي ‏ زيباي ديگري از اهتمام دانشگاه هاي آزاد اسلامي در زمينه تبيين و گسترش احكام اسلامي در جامعه‏ ي ‏ دانشگاهي است . در دنياي امروز كه به نام روشنفكري و تجدد مي كوشند زنان و دختران ما را از پس پرده عفت و حيا بيرون كشند و وسيله‏ ي ‏كاميابي شهوت پرستان خود كامه قرار دهند و در تلاشند با ترويج فرهنگ برهنگي و زيست عروسكي نيروهاي فعال و پر توان جامعه و منابع و ذخاير مادي و معنوي آنان را به يغما برند . حجاب ارتجاع و كوته فكري ولي خودنمايي و تبرج كه زمينه‏ ي ‏ بسياري از بي بندو بار‏ي ها و انحرافات‏ ‏است ارضاء حس ذاتي و فطري بشر قلمداد مي گردد اما اسلام دين فطرت است و طبق سرشت زن كه علاقه‏ ي ‏ خاصي به زيبايي و جلوه نمايي دارد مقرر داشت كه زنان از زينتها ولباسهاي زيبا و جواهرات استفاده كنند و نظافت و آرايش براي همسر را از وظايف و حقوق همسري قرار داده است ‏ ،‏آراستگي را در چاچوب محيط خانواده تحسين و تمجيد نموده و اينگونه با حفظ شان و منزلت زن غريزه ذاتي و فطري او را پاسخ داده است . اگر همين غري‏ض‏ه ‏ي ‏عشق به زيبايي ، خود آرايي و خود نمايي ، گامي فراتر از خانواده نهاده و از حدود و مرزهايي كه شرع معين كرده خارج شود و به معابري كه مملو از نگاههاي
‏2
‏ آلوده ‏ و شهوت انگيز شيادان است كشيده شود‏ .‏ آدمي را مي فريبد ، غريزه را تحريك مي كند و در غير جاي خود شعله ور مي سازد تا بنيان عفت و پاكي را بسوزاند .
(WWW.Kiau.ac.ir/persian/mfarhangi/Heiab1.htm)
‏ ‏(‏نويسنده : همايش سراسر‏ي‏ بود دبير همايش حجاب : معصومه محمدي ‏)
‏بيان مساله‏ :
‏دانشگاه ها از جمله مراكز حساس و مهمي هستند كه در مصالح و مفاسد استقلال و يا وابستگي كشور نقش بسيار موثر و مفيدي داشته اند . اغلب مسئولان ،كارشناسان و كارگز‏ار‏ان جامعه از بين فارغ التحصيلان دانشگاهي انتخاب و انتصاب مي شوند . امروزه يكي از عوامل مهم انحطاط و انحراف مردم اكثر كشورهاي تحت سلطه وابستگي و فساد حاكم بر سيستم دانشگاهي اين كشورها مي باشد . دانشگاهها از اولين مراكز يورش فرهنگ ضد اسلامي ضد اخلاقي و ماديگري بوده اند . استعمار گران همواره حكام و سلاطين مزدور و متخصصين و كارشناسان وابسته محلي خود را از ميان تحصيل كرده هاي دانشگاهها انتخاب مي كنند . ضمنا مهاجرت جوانان روستايي و شهرستاني به شهرهاي بزرگ جهت ادامه تحصيل در دانشگا‏هها ‏ و به تبع آن ا‏صطكات ‏فكري فرهنگي و اخلاقي در بين آنان از يك سو و عدم نظارت و كنترل اوليا و احساس رهايي از نظارت همگاني كه در محل سكونت سابق وجود داشت از سوي ديگر از جمله عواملي هستند كه بعضي از دانشجويان مهاجر را در گرايش به انحرافات اجتماعي و مفاسد اخلاقي ‏تهديد ‏ و يا تشويق مي كند . ‏ ‏( رزاقي ، 1371 ، ص 31 ، ص 32 ، ص 33 )
‏آيا اسلام طرفدار پرده نشيني زن است ؟
‏همچنان كه لغت حجاب بر اين معني دلالت مي كند يا اسلام طرفدار اين است كه زن در حضور مرد بيگانه بدن خود را بپوشاند بدون ‏آنكه مجبور باشد از اجتماع كناره گيري كند و در صورت دوم حدود و پوشش چقدر است آيا چهره و دو دست تا مچ نيز بايد پوشيده شود
‏3
‏ ؟‏ يا ماوراي چهره و دو دست بايد پوشيده شود . اما چهره و دو دست تا مچ پوشيدنش لازم نيست آيا در اسلام مسئله اي به نام حريم عفاف وجود دارد يا نه ؟ يعني آيا در اسلام مسئله سومي كه نه پرده نشيني و محبوسيت و نه اختلاط باشد وجود دارد يا خير و به عبارت ديگر آيا اسلام طرفدار جدا بودن مجامع زنان و مردان است يا نه ؟‏ ‏( استاد مطهري ، 1368 ، ص 7 )
‏اين فكر كه زن فقط و فقط در كنج خانه محبوس بماند و حتي با حفظ حريم و رعايت عفاف هم از علم و‏ از ‏ هر كمالي الزاما بايد محروم بماند و كاري جز اطفاء شهوت مرد و خدمتكاري او ندارد كه علاوه بر اينكه با اسلام جور نمي آيد بر ضد عواطف انساني است . ‏( استاد مطهري ، 1368 ، ص 66 )
‏شرافت زن اقتضا مي كند كه هنگامي كه از خانه بيرون مي رود متين و سنگين و با وقار باشد‏ ، ‏ در طرز رفتار و لباس پوشيدنش هيچ گونه عمدي كه باعث تحريك شود به كار نبرد عملا مردم را به سوي خود دعوت نكند‏ ،‏ زباندار لباس نپوشد ، زباندار راه نرود ، زباندار و معني دار به سخن خود آهنگ ندهد‏ .‏ چه آنكه گاهي اوقات ژست ها سخن مي گويند ‏،‏ راه رفتن انسان سخن مي گوي‏ن‏د‏ ،‏ طرز حرف زدنش يك حرف ديگري مي زند . ‏( استاد مطهري ، 1368 ، ص 29و 28 )
‏آنچه امروزه امنيت اجتماعي جامعه را به مخاطره انداخته و بيم آن مي رود كه اساس و شالوده‏ ي ‏ فرهنگ اصيلمان را متزلزل سازد پديده ي بدحجابي است كه در نوع خود در تاريخ 26 ساله‏ ي ‏ انقلاب اسلامي بي سابقه بود و نيازي به يك آسيب شناسي كلي دارد و استفاده از راهكارها وشيوه هاي نوين را مي طلبد‏ .‏ در اين ميان مسئوليت خطير جامعه‏ ي ‏دانشگاهي ‏، صاحبنظران و انديشمندان مسلمان و حوزه هاي علميه ، بيشتر احساس مي شود كه لازم است با تحركي تازه در اين زمينه وظيفه اطلاع رساني و تعليمي خود را به خوبي به انجام رسانند . عدم تهيه و تدوين طرح و برنامه هاي جامع و متنوع و جذاب در زمينه هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي مسئله حجاب و پوشش را با چالش جدي مواجه نموده است .
‏ www. Kiau.ac . ir/Persian/ mfarhangi / Heiab1.html)‏)
‏( نويسند‏ه : ‏ همايش سراسري است .)
‏4
‏ضرورت انجام تحقيق ‏:
‏دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي به خوبي دريافته اند كه غارت و چپاول منابع و منافع مادي و معنوي ملل و ممالك جهان خصوصا كشورهاي اسلامي موكول به تحريف و ت‏ع‏ميق فرهنگ و ارزشهاي ملي و مذهبي و تحميل عادات و طرز تفكر و طرز زندگي و قالبهاي غربي و بالاخره اشاعه فساد و تباهي و بي تفاوتي در بين مردم بويژه جوانان دختر و پسر آن سازمان مي باشد . دقيقا به همين دليل استكبار جهاني پس از تحمل شكست هاي پي در پي علي رغم به كار گيري توطئه هاي گوناگون سياسي نظامي و اقتصادي اكنون تهاجم فرهنگي همه جانبه اي را عليه جمهوري اسلامي به عنوان مركز ثقل تحولات و تحركات اسلامي در سراسر جهان تدارك مي بيند . اگر چه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي بازگشت به فرهنگ فاسد و منحط غربي در جامعه انقلابي و اسلامي ما محكوم و محال است و تحقق چنين چيزي ممكن نيست لكن قبل از آنكه دامنه اين آفت خطرناك ‏ ( ‏هر چند به طور محدود‏ )‏ پيكره اجتماع را در برگرفته و دسته دسته جوانان بي گناه و كم تجربه و غافل را به سوي منجلاب فساد و آلودگي و از جمله بي حجابي سوق دهد مي بايست با اين هجوم فرهنگي استعمار برخوردي جدي و مستمر به عمل آيد . با انجام اين تحقيق مشخص مي شود حجاب به صورت زنداني كردن زن و محروم ساختن او از فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي نيست ، بلكه اسلام مي خواهد جوانان ما را در دانشگاههاي آزاد اسلامي خصوصا زنان ما هم‏ م‏انند مردان با حفظ حريم و حجاب مناسب در تمام فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي شركت كنند .
‏فرضيات تحقيق :
‏حجاب در دانشگاه توسط دانشجويان رعايت مي شود .
‏مفاهيم و اصط‏لا‏حات ( تعريف عملياتي واژه ها ) :
‏ميزان ( balance‏ )‏ معناي لغوي ميزان : ترازو ، اندازه ، مقدار .

 

دانلود فایل