دانلود بتنهای مقاوم در اجرا 18 ص

دانلود بتنهای مقاوم در اجرا 18 ص

دانلود بتنهای مقاوم در اجرا 18 ص

دانلود بتنهای مقاوم در اجرا 18 ص

دسته بندی عمران
فرمت فایل zip
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات 31
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 31 صفحه

بتنهای مقاوم در اجرا گسترش زیر بنای حمل و نقل ملتها ، برترین و اولین جزء جامعة حمل و نقا است .
اما فراتر می رویم ، زیرا تولیدات ، اقتصاد محلی ، رقابت بین المللی اقتصادی هر ملت به حمل و نقل سریع و مورد اطمینان افراد و كالاها بستگی دارد .
در این میان ساختار پل بزرگراه ها ‌، ارزنده ترین ، ضروری ترین و فنی ترین جنبه های مورد نیاز برای گسترش زیر اساس حمل ونقل است .
ما به پلهای مقاومتر و با دوامتر نیازمندیم .
بر اساس گزارشی از كنگرة سیستم حمل و نقل ملل 1995 دربارة موقعیت و اجرا ، بیش از 5/12 درصد از پلهای جاده های ایالتی ، جاده های شریانی و جاده های گردآورنده یا ما در دارای ضعف و خرابی ساختاری هستند .
43524 پل وجود دارند كه نیاز به تعمیرات اساسی نوسازی یا جایگزینی دارند با وجود آنكه یك پل ناكار آمد لزوماً ناامن نیست ، بعضی از این پلها همواره تحت بار گذرانید و برای عبور وسایل نقلیة سنگین و اتوبوسها در مسیر طولانی و متناوب قرار دارند .
یكی از پیشرفت های فنی كه توقع ما را در بدست آوردن مدت زمان طولانی و تأثیر گذار بر هزینة سازة پل بزرگراه ها افزایش داده ، اجرای بتنهای مقاوم است .
موادی كه تحت عنوان اجزاء و فرآورده های مصرفی در ساختار بتنهای مقاوم اجرایی طبقه بندی شده اند چند دهه در آمریكا و دیگر كشور ها در ساختمانها به كار می رفته است .
ولی در سالهای اخیر ، نیاز به گسترش زیربنایی ، مطالعات و اجرای HPC در پلها را شتاب بخشید .
افزایش شاخصه مقاومت و پایداری پلهایی كه HPC را در تیرها ، كف و پایه های خود شامل می شوند نوید بخش كاهش هزینه نگهداری و زوال این گونه سازه هاست .
هم اكنون رقابت بر سر پیدا كردن راهی عملی جهت استفادة فراگیر HPC و كاهش هزینه های ضروری و خطراتی كه ذاتاً در استفاده از هر نوع تكنولوژی جدید است ، می باشد .
« سولین » مهندس پژوهش در پلها و نمایندة بزرگراه های دولتی ، اشاره كرد : اجزای HPC ، نفذ ناپذیری و دوام بیشتری را سبب شده و دستیابی به مقاومتی را كه از بتن معمولی حاصل می شود را سرعت می بخشد « ماری لورانس » ، طراح پل بخش حمل و نقل تگزاس ( TXDOT ) و كسی كه در بیشتر پروژه های پلهای پیشرفته ای كه از HPC استفاده می كنند شركت داشته ، افزوده: استفاده از HPC باید افزایش چشمگیری در ظرفیت زمانی پلها را موجب شود .
به علاوه ایالات و محلات باید هزینة كمتری جهت تعمیر پلهایی كه با HPC ساخته شده اند ، صرف كنند .
در كل این دومورد اساسی ترین فایدة مواد ساختاری HPC را نتیجه می دهند كه همان افزایش مقاومت و پایداری و كاهش هزینة تعمیرات و نگهداری پل در دراز مدت است .
FHWA در حال ترویج ، آزمایش و استفاده از HPC در بسیار از راههایی است كه سرمایه گذاری شده اند .
اطلاعات ارزشمندی نیز از ساختمان پلها از كشورهایی مانند كانادا ، فرانسه ، ژاپن و نروژ رسیده است .
انتشار این اطلاعات به طور گسترده و دقیق از مسئولیت های اولیة FHWA می باشد .
در ماه مارس 1996 ، FHWA و TXDOT با مشاركت مركز تحقیقات حمل و نقل دانشگاه تگزاسی در « استین » ، از برنامة تحقیقاتی استراتژیك بزرگراه های منطقه ای در مورد HPC حمایت كردند و آن را به نمایش گذاشتند .
هدف از این نمای