تحقیق چوب 5 ص ( ورد) 💯

دانلود تحقیق چوب 5 ص ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق چوب 5 ص ( ورد)

تحقیق-چوب-5-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 5 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏چوب..
M D F
‏تخته فيبر نيمه سخت (MDF):
‏ام.دي.اف ‏براي اولين بار در در سال 1965 در امريكا ساخته شد هم اكنون به نام تخته بارابورد ‏به بزار عرضه مي شود .ام.دي.اف داراي بافتي بسيار متراكم مي باشد . روكشهايي از چوب ‏و مصنوعات روكشي بر روي اين محصول چسبانده مي شود مانند: روكش آلدر، روكش فرميكا كه ‏نوع فرميكا مقاوم نسبت به آب مي باشد. نوع الدر آن نسبت به آب و ساير عوامل مقاوم ‏نمي باشد .‏تخته فيبر سخت: در سال 1926 اولين كارخانه توليد اچ.پي.ال در شهر ‏لورل تاسيس شد كه اين واحد در حال حاضر بزرگترين كارخانه توليد كننده اچ پي .ال در ‏دنيا به شمار مي رود دو نوع از اين تخته ها عبارتند از:
‏روكوب گونيايي: ‏اين ‏صفحات داراي رنگهاي مختلفي مانند: مرمري روشن و تيره هستند و گاهي رنگ آنها را به ‏صورت موج چوب در مي آورند. اين صفحات قابل شستشو با آب سرد و گرم است وبراي پوشش ‏ديوار ها به كار مي رود
‏روكوب مربعي:‏ گاهي صفحات روكوب را به شكل (مربع يا ‏مستطيل ) در مي آورند و براي پوشش كف آشپزخانه، حمام، و سرويسها استفاده مي شود.
‏————————————————‏—–
H P L
‏فرميكا با اسم اختصاري HPL ‏كه مخفف HIGH PRESSUS LAMINATE ‏مي باشد يك كلمه ‏اسپانيايي و معرف ورقه اي است مركب كه از چندين لايه ساخته شده از الياف (مثل ‏كاغذ)آغشته به رزين هاي عمل كننده در گرما (گرما سخت)كه تحت تاثير حرارت و فشار 5 ‏مگا پاسگال به هم چسبيده باشد. يك يا دو سطح فرميكامي تواند از ورقه هاي رينگي يا ‏تزييني آغشته به رزين ملامين پوشيده شود .در ايران به توليد ورقه هاي فرميكاي ضد ‏حرارت و رطوبت پرداخته مي شود و در حال حاضر از كشورهايي نظير هند، تركيه، ‏سوريه،… نيز وارد مي شود. ‏مواد اوليه معمولي جهت ساخت فرميكا يا HPL ‏عبارتند از: ‏كاغذ كرافتك، كاغذ دكورتيو ، رزين فنليك ، و رزين ملامين مي باشد.
‏خص‏وصيت روكش ‏فرميكا :
‏مقاومت هاي ‏رطوبتي :‏مقاوم در برابر آب و بخار بدون ترك خوردگي و ورقه ورقه شدن . جذب رطوبت ‏در حال غوطه وري در آب كمتر از 6درصد و افزايش ضخامت ناشي از جذب آب آن كمتر از 10‏درصد مي باشد.
‏مقاومت حرارتي : ‏تحمل دماي خشك و شوك حرارتي تا 180‏درجه سانتيگراد. مقاومت در برابر حرارت سيگار بدون باقي ماندن اثر آن . تغييرات ‏ابعادي در دماي بالا كمتر از 3درصد مي باشد .
‏ساير مقاومت ها : ‏به ‏دليل استفاده از چسب رزين فنو ليك در توليد فرميكا در مقابل جريان الكتريسيته مقاوم ‏بوده به دليل استفاده از جسب رزين ملامين در سطح لايه باعث مقاومت رويه در برابر
‏اسيدهاي ضعيف شده است .
‏———————————————
H D F
‏تخته فيبر سخت: ‏در سال 1962 اولين كارخانه توليد اچ.پي.ال در شهر لورل ‏تاسيس شد كه اين واحد در حال حاضر بزرگترين كارخانه توليد كننده اچ پي .ال در دنيا ‏به شمار مي رود دو نوع از اين تخته ها عبارتند از:
‏روكوب گونيايي : ‏اين صفحات داراي رنگهاي مختلفي مانند: مرمري روشن و تيره هستند و گاهي رنگ آنها را ‏به صورت موج چوب در مي آورند. اين صفحات قابل شستشو با آب سرد و گرم است وبراي پوشش ‏ديوار ها به كار مي رود .
‏روكوب مربعي: ‏ ‏گاهي صفحات روكوب را به شكل (‏مربع يا مستطيل ) در مي آورند و براي پوشش كف آشپزخانه، حمام، و سرويسها استفاده ‏مي شود .
‏كفپوشهاي h d f
‏لايه اين پاركتها به صورت زير است
_1 ‏سطح خارجي از لمينت سخت و مقاوم_2 ‏ورق ‏فلم طرح چوب ‏ ‏ _3 ‏فيبر ضد رطوبت H.D.F
_4 ‏سيستم اتصال تاپ لاك _5 (TOP LOOK ) ‏ورق ملامين ضر رطوبت
‏ابعاد اين كفپوش توسط ‏شركت هاي مختلف متفاوت است‏.
‏——————————————–
‏پانلهاي ‏معدني
‏پانلهاي چوب و سيمان( CEMENT BOARD (C.B
‏پانلهاي چوب و گچ (GYPSUM FIBER BORD (G.F.B
‏پانل هاي چوب و سيمان (C.B) : ‏سابقه توليد صفحات چوب و سيمان به سال 1914 مي رسد كه در اتريش نوعي ‏پانل فشرده چوبي كه در ساخت آن از كربنات منيزيم به عنوان عامل اتصال دهنده به كار ‏رفته بود توليد گرديد . در سال 1982 براي توليد اين پانلها از سيمان پرتلند استفاده ‏شده و در سالهاي پس از آن از كچ به عنوان اتصال دهنده استفاده گرديد. واحد هاي ‏توليد كننده پانل هاي چوب و سيمان در ايالات متحده از سال 1940شروع به كار نمود. در ‏اين فرايند مي توان از الياف ديگري مانند: ماسي، شن، پرليت، را نيز مي توان مورد ‏استفاده قرار داد. از فرايند جديد در توليد اين تخته مي توان تزريق دي اكسيد كربن ‏به داخل آن كه منجر به افزايش مقاومت آن مي شود نام برد .
‏موارد مصرف ‏پانلهاي چوب و سيمان (C.B): ‏اين پانلها در ساختمان به ويژه در پوششهاي داخلي ‏سقف و و ديوار ها و نماي خارجي ساختمان كاربرد گسترده اي دارد.
‏پانلهاي ‏چوب و كچ (G.F.B ) : ‏پانلهاي گچي از تركيب ذرات چوب و گچ هاي مصنوعي كه خود از ‏محصولات جانبي فرآيندهاي توليد كود هاي مصنوعي مي باشند به دست مي آيد. هزينه توليد

 

دانلود فایل