تحقیق چه زماني سريعتر به دور خورشيد مي ( ورد) 💯

دانلود تحقیق چه زماني سريعتر به دور خورشيد مي ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق چه زماني سريعتر به دور خورشيد مي ( ورد)

تحقیق-چه-زماني-سريعتر-به-دور-خورشيد-مي-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 2 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏چه زماني سريعتر به دور خورشيد مي‌گرديم؟
‏هر مساله در فيزيك هر چند ساده ، مي‌تواند پيچيده جاو كند و ‏سوالهاي عجيبي مطرح شود كه همگان را به فكر وا دارد مثل همين سوال: كي ما سريعتر به ‏دور خورشيد مي‌گرديم شب يا روز؟
‏زمين به دور خود مي‌چرخد (حركت وضعي زمين) ‏و اين عامل باعث ايجاد شب و روز مي‌گردد. بخشي از زمين كه رو به خورشيد است روز و ‏بخشي ديگر كه پشت به خورشيد است، شب مي‌باشد. پس هميشه يك طرف زمين روز و طرف ديگر ‏شب است. پس اين سوال به چه معناست؟ ظاهرا بي‌معني است.
‏نكته جالب
‏نكته در اينجاست كه از ما سوال ‏نمي‌شود كه كي تمام كره زمين سريعتر تغيير مكان مي‌دهد، بلكه سوال مي‌شود كه ما ‏ساكنان كره زمين ، سريعتر در ميان ستارگان حركت مي‌كنيم و اين سوال كاملا با ‏معناست.
‏حقيقت چيست؟
‏ما در ‏منظومه شمسي دو نوع حركت داريم: زمين به دور خورشيد مي‌گردد (حركت انتقالي زمين) و ‏در عين حال به دور محور زمين مي‌چرخيم (حركت وضعي زمين). اين دو حركت با هم تركيب ‏مي‌شوند، اما نتيجه‌اي كه بدست مي‌آيد، بسته به اين كه ما در نيمه روز يا نيمه شب ‏زمين باشيم متفاوت خواهد بود.حركت زمين به دور خورشيد از غرب به شرق است. از طرفي ‏زمين هم در همي‏ن جهت به دور خود مي‌چرخد (يك كره كه حول يك محور خود مي‌چرخد را در ‏نظر بگيريد وقتي نيمي از كره از غرب به شرق مي‌چرخد، بديهي است كه نيمه ديگر از شرق

 

دانلود فایل