تحقیق چادر مشكي و به طور كلي حجاب از آغاز تاكنون ( ورد) 💯

دانلود تحقیق چادر مشكي و به طور كلي حجاب از آغاز تاكنون ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق چادر مشكي و به طور كلي حجاب از آغاز تاكنون ( ورد)

تحقیق-چادر-مشكي-و-به-طور-كلي-حجاب-از-آغاز-تاكنون-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 63 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏مقدمه:
‏الحمد لله رب الرض و السماء و صلوات الله و سلامه علي محمد و آل محمد و عجل الله تعالي في فرجهم.
‏هدف اوليه اين پايان نامه ارتقاء كيفيت ‏پارچه چادر مشكي داخلي بود. اما با تحقيقات انجام شده در اين زمينه به اين نتيجه رسيديم كه اين عمل به سادگي امكان پذير نيست و در توليد اين پارچه تكنيكهاي زيادي به كار مي رود كه از طرفي امتحان خود را به خوبي پس داده اند و از طرفي از نظر مباني نظري اطلاعات زيادي در اين مورد در دسترس نيست.
‏به همين جهت تصميم بر آن شد كه ضمن انجام آزمايشات تعيين شده يك پايه گذاري اوليه جهت شروع تحقيقات بيشتر پيرامون اين تكنيكها انجام گيرد.لازم به ذكر است كه توجه به مباني نظري اين‏ تكنيكها ميتواند در آينده موجب تحولاتي در صنعت نساجي گردد.
‏در اين پايان نامه به طور مختصر به بيان اين تكنيكها و طرح سوالاتي مي پردازيم كه موجب گشايش گرههاي علمي پيرامون ت‏وليد پارچه چادر مشكي مي شود ‏ان شاءالله.
‏2
‏فصل اول
‏تاريخچه استفاده از چادر مشكي و به ط‏و‏ر كلي حجاب از آغاز تاكنون
‏3
‏ارتباط چادر مشكي و حجاب
‏علت عمده و اساسي استفاده از پارچه چادر مشكي پوشاندن تمام سطح بدن و برجستگيهاي بدن زن و همچني‏ن‏ جلوه ننمودن وي در سطح اجتماع‏ مي باشد. بنابراين جهت يك بررسي ريشه اي و عميق مي بايست ابتدا به تاريخچه اين‏ نوع پوشش و كلاً پوشش با اين ني‏ت كه حجاب ناميده مي شود پرداخت.
‏تاريخچه حجاب در بين ملل و اقوم مختلف
‏با توجه به مدارك تاريخي قدر مسلم اين است كه قبل از اسلام حجاب در ميان بعضي ملل وجود داشته است. در ايران باستان و در‏ ميان قوم يهود و احتمالاً در ‏هن‏د حجاب وجود داشته است و از آنچه در قا‏ن‏ون اسلام آمده سخت تر بوده است. اما در عصر جاهليت عرب وجود نداشته و به وسيله ي اسلام در عرب پيدا شده است.
‏ويل دورانت در صفحه 30 جلد 12 كتاب «تاريخ تمدن» ترجمه فارسي، راجع به قوم يهود و قانون تلمود مي نويسد:
‏«اگر زني به نقض قانون يهود مي پرداخت چنانكه مثلاً بي آنكه چيزي بر سر داشت به ميان مردم مي رفت و يا در شارع عام نخ مي رشت يا با هر سنخي از مردان درد و دل مي كرد يا صدايش آن قدر بلند بود كه چون در خانه اش تكلم مي كرد همسايگان مي توانستند سخن‏ان او را بشنوند‏ در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهريه او را طلاق دهد»
‏در جمله ي «بي آنكه چيزي بر سرداشت» همان پوشش پارچه اي مانند روسري و چادر مي تواند اشاره شده است .
‏همچنين وي در جلد اول همان كتاب و در صفحه 552 راجع به ايران باستان پس از داريوش مي گويد:
‏«زنان طبقات بالاي اجتماع جرأت آن را نداشتند كه جز در تخت روان روپوش دار از خانه بيرون بيايند و …»
‏وي همچنين درباره تاريخچه حجاب در اسلام در جلد 11 «تاريخ تمدن» صفحه 111 مي گويد:
‏4
‏«‏حجاب و خواجه داري د‏ر‏ ايام وليد دوم (127-126 هجري قمري) معمول شد.»
‏او طوري سخن مي گويد كه گويي در زمان پيامبر گرامي اسلام (ص) كوچكترين دستور يا آيه اي درباره ستر و پوشش زنان مسلمان صادر نشده است و زنان قرن اول با بي حجابي كامل رفت و آمد مي كرده اند.
‏در سنن ابو‏د‏اود جلد 2 صفحه 382 از ام سلمه كه يكي از همسران پيامبر گرامي اسلام (ص) است نقل مي كند كه ام سلمه مي گويد:
‏«پس از آنكه آيه سوره احزاب «يُدنيهنَ عَلَيهنَّ مِن‏ جَلابيهنَّ» نازل شد، زنان ‏انصار چنين كردند.»
‏آيات 27 تا 31 سوره نور بيانگر وجوب رعايت ستر و حجاب براي زنان مسلمان است. پس مشخص مي شود كه حجاب اسلامي از همان صدر اسلام وجود داشته است. ضمن اينكه تاريخ اسلام اين ادعا را رد كرده است و احاديثي نيز از ائمه اطهار (ع) در مورد جزئيات و حدود رعايت حجاب اسلامي نقل شده است كه مي توان دراين مورد به كتب «وسائل الشيعه ، جلد 3» و نيز «كافي، جلد 5» رجوع نمود كه از كتب معتبر شيعه مي باشند.
‏آنچه كه از بررسي اسناد تاريخي حاصل مي شود اين است كه حجاب اسلامي از نظر فلسفه وجودي، معقول ترين و منطقيترين علل را دارد و از نظر حدود نيز ضمن كامل بودن آنها از حجابهاي مانند آنچه در مورد برخي از زنان ايراني گفته مي شود سهل تر است.
‏1-3- از چادر دوره اشكاني تا چادر مشكي
‏پوشش چادر ايراني در دوره اشكانيان نيز بر‏ا‏ي‏ ‏زن ايراني ذكر شده است كه در زير تصوير زن ايراني با حجاب دوره اشكانيان ديده مي شود.
‏طبق تحقيقات انجام شده چادر مشكي به همراه چادر سفيد، روبنده و چاقور كه ‏ن‏و‏ع‏ي شلوار جوراب دار بوده است در دوره ‏زنديه‏ مورد استفاده بوده است و از آن زمان تاكنون چادر مشكي مورد مصرف بوده است و به عنوان پوشش زنان شيعه ايراني شناخته شداست. در زير تصويري از ز

 

دانلود فایل