تحقیق پيشگفتار شغل و كارآفريني (قابل ویرایش) 💯

دانلود تحقیق پيشگفتار شغل و كارآفريني (قابل ویرایش) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق پيشگفتار شغل و كارآفريني (قابل ویرایش)

تحقیق-پيشگفتار-شغل-و-كارآفريني-(قابل-ویرایش)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 39 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏پيشگفتار
‏شغل اهم‏ی‏ت‏ و ضرورت و‏ی‏ژه‏‌‏ا‏ی‏ در زندگ‏ی‏ انسان دارد و در واقع ‏ی‏ک‏ی‏ از تصم‏ی‏م‏ گ‏ی‏ر‏ی‏‌‏ها‏ی‏ اساس‏ی‏ و سرنوشت‌ساز برا‏ی‏ و‏ی‏ م‏ی‏‌‏باشد‏. در گذشته که تنوع مشاغل تا به حد امروز‏ی‏ نبوده است، اغلب انتخاب شغل برا‏ی‏ فرزندان به صورت موروث‏ی‏ انجام م‏ی‏‌‏گرفته‏ است. به عبارت‏ی‏ فرزندان همان شغل پ‏در‏ را انتخاب کرده و آنرا ادامه م‏ی‏‌‏دادند‏.
‏امروزه‏ بنا به دلا‏ی‏ل‏ مختلف‏ی‏ کمتر از گذشته ا‏ی‏ن‏ اتفاق م‏ی‏‌‏افتد‏ و اغلب جوانان در شرا‏ی‏ط‏ی‏ قرار م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رند‏ که ناچار به انتخاب شرا‏ی‏ط‏ شغل‏ی‏ هستند. البته ا‏ی‏ن‏ امر و خود شرا‏ی‏ط‏ شغل‏ی‏ و دلبخواه‏ی‏ بودن آنرا نشان نم‏ی‏‌‏دهد‏. چرا که در موارد ز‏ی‏اد‏ی‏ عوامل‏ی‏ خاص ‏ی‏ک‏ موقع‏ی‏ت‏ شغل‏ی‏ را بر فر‏د‏ تحم‏ی‏ل‏ م‏ی‏‌‏کند‏.با ا‏ی‏ن‏ حال پا‏ی‏ه‏‌‏ها‏ی‏ انتخاب شغل و مراحل لازم برا‏ی‏ رس‏ی‏دن‏ به شغل مورد نظر اغلب در سن‏ی‏ن‏ پائ‏ی‏ن‏‌‏تر‏ گذاشته م‏ی‏‌‏شود‏. افراد با در نظر داشتن عوامل موثر در پا‏ی‏ه‏‌‏ر‏ی‏ز‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ مراحل و عوامل د‏ی‏گر‏ مس‏ی‏ر‏ شغل‏ی‏ خود را هدا‏ی‏ت‏ م‏ی‏‌‏کنند‏.
‏مقدمه
‏ كارآفريني اگرچه يك شغل نيست و ترويج فرهنگ آن در جامعه ، ابتدا موجب افزايش بيكاري مي شود اما موتور توسعه است و بيكاري هاي پنهان را نه تنها آشكار و درمان مي كند ، بلكه باعث پيشگيري از آن نيز مي شود . در اينجا اين سؤال مطرح مي گردد كه اگر كارآفريني يك شغل نيست و اساساً كارآفرين در پي ايجاد شغل نيست و نتيجه كار او نيز ممكن است بيكاري را افزايش دهد، پس كارآفريني چيست و كارآفرين كيست ؟ چرا آنها را موتور توسعه اقتصادي ناميده اند ؟ آيا كارآفريني انواع مختلفي دارد ؟ آيا ويژگيهاي روانشناختي و جمعيت شناختي كارآفرينان اقتصادي ، سياسي ، اجتماعي با هم تفاوت دارند ؟ و …
‏2
‏واژه « كارآفريني » در زبان فارسي واژه اي است نو كه معناي لغوي آن ، شنونده يا خواننده نا آشنا به مفهوم اصلي آن را ، كه ترجمه كلمه انگليسي Entrepreneurship‏ است به اشتباه مي اندازد . اين واژه اغلب در اذهان ، مفهوم ’’‌ اشتغالزائي ’’ و ارتباط مستقيم و ذاتي با كار ( آن هم از نوع فيزيكي آن ) را تداعي مي كند ، در حاليكه كارآفريني به معني حقيقي خود تعاريف مختلف و متنوعي دارد . بطور كلي مي توان گفت كه اساس و جوهره اغلب تعاريف ارائه شده در فرهنگ غرب به مفهوم « فرآيند خلق ثروت » يا « تخريب خلاق » مي باشد كه طبيعتاً چنان فرآيند و چنين تخريبي توأم و همراه با ريسك است . متأسفانه عده اي در كشور ، كارآفريني را بعنوان يك شغل معرفي مي كنند و آنها را در كنار كارگر ، مدير ، مهندس ، پزشك ، خلبان ، وكيل ، جوشكار و … قرار مي دهند و عده اي ديگر آنرا شغل آفريني مي دانند، عده اي ديگر كارآفرين را كسي مي دانند كه فقط بتواند كارگاه يا كارخانه يا شركتي را تأسيس ، راه اندازي و مديريت نمايد و ريسك آن را متقبل شود . عده اي ديگر فقط صاحبان كسب و كارهاي كوچك و نوآور را كارآفرين مي دانند و عده اي شالوده كار را در عصر فرا صنعتي « كارآفريني » و در عصر صنعت « استخدام » معرفي مي كنند ، عده اي ديگر كارآفريني را مترادف با شغل آزاد و كارآفرين را به معني كارفرما و سرمايه دار تلقي مي كنند . علاوه بر برداشتهاي غلط فوق كه در ايران رايج شده است در جهان نيز وجه مشترك و بستر تمام تعاريف ، تفاسير و ابعاد مختلف كارآفريني منحصر به ً كار ً و ً اقتصاد ً مي شود به عبارت ديگر تاكنون كارآفريني ، در جهان فقط در حوزه كسب و كار و آن هم در بعد اقتصادي مطرح بوده است و آنجائي هم كه از كارآفريني اجتماعي (social entrepreneurship‏) ، سياسي (political entrepreneurship‏) و يا فرهنگي (cultural entrepreneurship‏) صحبت شده است عمدتاً به معني كشف ، جذب و بهره برداري از فرصت هاي سياسي ، فرهنگي و اجتماعي درآمدزا و سودآور بوده است نه صرف كارآفريني اجتماعي ، سياسي يا فرهنگي . به عبارت ديگر وقتي در غرب صحبت از كارآفريني اجتماعي مي شود عمدتاً منظور اين است كه از طريق كسب و كار ، درآمدي براي امور اجتماعي وعام المنفعه حاصل نمايند و يا ساختار اجتماعي ، سياسي يا فرهنگي كشورشان را براي تسهيل و حمايت از كارآفريني اقتصادي تغيير ، اصلاح يا تكميل نمايند ، ( علاقه مندان مي توانند ليست كامل كارآفرينان اجتماعي و نوع فعاليتهاي آنها را از طريق مجله الكترونيكي www.changmakers.net‏ بدست آورند).
‏3
‏فصل اول :
‏( ‏خلاقیت‌شناسی شغلی، نوآوری و کارآفرینی‏ )
‏4
‏مبحث اول : ‏كارآفريني يك شغل است يا يك سبك زندگي
‏تعاريف‌ كارآفريني‌
‌ ‏‌كارآفرين‌ فردي‌ است‌ كه‌ داراي‌ ايده‌ نو و جديد ‏است‌ و ازطريق‌ فرايند تاسيس‌ و ايجاد يك‌ كسب‌وكار (شركت) و قبول‌ مخاطره، محصول‌ ‏يا خدمات‌ جديدي‌ را در جامعه‌ معرفي‌ مي‌كند.
‏در اين‌ تعريف‌ چند نكته‌ وجود ‏دارد:
‏كارآفرين‌ اهل‌ فكر جديد و نوگراست‌ (ايده‌ جديد‏);
‏كارآفرين‌ در فرايند ايجاد يك‌ كسب‌وكار ‏يعني‌ از مرحله‌ مطالعه‌ بازار، تهيه‌ طرح‌ كسب‌وكار، توجيه‌ اقتصادي، بسيج‌ منابع، ‏احداث‌ كارخانه‌ و بهره‌برداري‌ از آن‌ شخصاً‌ درگير بوده‌ و اقدامات‌ عملي‌ را ‏برعهده‌ مي‌گيرد و همه‌ مخاطرات‌ را قبول‌ مي‌كند;
‏نتيجه‌ فعاليت‌ و زحمات‌ وي‌ حتماً‌ ‏بايستي‌ به‌ محصول‌ و خدمات‌ جديدي‌ منجر گردد.
‌ ‏‌جفري‌ تيمونز ‏را ايجادكننده‌ يك‌ ‏چتر ارزشمند از هيچ‌ مي‌داند.
‌ ‏‌اين‌ مفهوم‌ كه‌ در فرانسه‌ENTERPRENUR ‏نام‌ ‏نهاده‌ شده‌ و در انگليسي‌ به‌ معناي‌ متعهدشدن‌(TO UNDERTAKE) ‏آمده‌ است، در ‏ادبيات‌ فارسي‌ ابتدا به‌ معناي‌ كارفرما و سپس‌ كارآفرين‌ ترجمه‌ شده‌ كه‌ ترجمه‌ ‏خوبي‌ از اين‌ واژه‌ نيست. به‌نظر مي‌رسد بهتر بود اين‌ واژه‌ به‌ معناي‌ ‏ترجمه‌ مي‌شد گرچه‌ ارزش‌ در ادبيات‌ اقتصادي‌ و توسعه‌ غرب‌ ‏معنايي‌ متفاوت‌ از آنچه‌ كه‌ ما در ادبيات‌ ديني‌ و اخلاقي‌ داريم‌ به‌ ذهن‌ ‏انسان‌ متبادر مي‌كند.
‌ ‏‌انساني‌ كه‌ داراي‌ قدرت‌ درك‌ و پيداكردن‌ خلاءها و ‏فرصتهاست‌ و ازطريق‌ پرورش‌ ايده‌ و تبديل‌ فكر خود به‌ يك‌ محصول‌ و خدمات‌ جديد، ‏در جامعه‌ اقدام‌ به‌ ارزش‌آفريني‌ از هيچ‌ مي‌كند، ‏ناميده‌ ‏مي‌شود.

 

دانلود فایل