تحقیق تونل ( ورد) 💯

دانلود تحقیق تونل ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تونل ( ورد)

تحقیق-تونل-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 8 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏اطلاعات اولیه
‏تونلها و فضاهای زیزمینی برای مقاصد متنوعی ایجاد می‌شود که ‏از آن میان می‌توان موارد زیر را نام برد:
‏تونلهای حمل و نقل و دسترسی ، ‏تونلهای آب بر ، فضاهای زیرزمینی بزرگ (ایستگاههای مترو ، ‏نیروگاهها ‏، انبارهای زیرزمینی و کارگاههای ‏استخراج مواد معدنی‏).
‏طراحی هر یک از فضاهای فوق مستلزم دسترسی به داده‌های ‏مناسب و به کارگیری تمهیدات ویژه است. در هر مورد طراح باید ضمن آگاهی دقیق از ‏شرایط زمین ، ابتدا در جهت بهبود کیفیت مصالحی که قرار است تونل در آن حفر شود، ‏اقدام نماید. در بسیاری از زمینها تونلهای حفر شده نمی‌توانند خودنگهدار باشند و ‏برای پابرجا نگهداشتن آنها باید از حایلهایی استفاده کرد.
‏به نظر می‌رسد که ‏مهمترین عامل در طراحی تونل ، یا هر فضای زیرزمینی دیگر ، تامین پایداری آن است. ‏قرارگیری این گونه ‏سازه‌ها ‏در میان مصالح طبیعی ، یعنی سنگ و ‏خاک ، باعث شده است که شرایط زمین شناسی نقش اصلی را در پایداری ایفا نمایند.
‏3
‏اکتشاف مسیر تونلها
‏از میان کلیه فعالیتهای ‏مهندسی ‏عمران ‏، حفر تونل و بطور کلی فضاهای زیرزمینی ، بیش از همه نیاز به شناسایی ‏زمین و در نتیجه همکاری زمین شناس خبره دارد. این گونه سازه‌ها باید در زمینی مطمئن ‏و مقاوم ایجاد شوند، ولی شرایط درون زمین بسیار متغیر است و بر خلاف سطح زمین ، ‏امکان شناسایی و دسترسی به تمام نقاط آن نیز وجود ندارد.
‏زمینهای سست و ‏ریزشی ، خرد شده و ‏گسل خورده ‏، هوازده و متورم ‏شونده و بالاخره آبدار ، بیشترین مشکلات را برای حفر تونل بوجود می‌آورند و این در ‏حالی است که در بسیاری موارد انتخاب زمین مناسب با ما نیست. به عنوان مثال ، اغلب ‏تونلهای راه یا راه آهن محلهای گذر اجباری‌اند و نمی‌توان مسیر آنها را برای رسیدن ‏به زمین قابل اطمینان ، به مقدار زیاد تغییر داد
‏3
.
‏در چنین شرایطی وظیفه ‏کاوشگر عبارتست از : ‏مطالعه مسیر موجود و کسب آن گونه اطلاعاتی است که با ‏استفاده از آنها بتوان طراحی تونل را به انجام رساند، به نحوی که با بکارگیری ‏کمترین پوشش استحکامات داخلی ، سازه زیرزمینی پایداری قابل قبولی در برابر عوامل ‏مخرب داشته باشد.
‏حفاریهای اکتشافی
‏رکن اصلی بررسیهای مربوط به فضاهای زیرزمینی و تونلها را ‏حفاریهای اکتشافی تشکیل می‌دهد. حفر گمانه یا ‏تونل اکتشافی ‏معمولا پرخرج است، ولی اطلاعات ‏دست اولی از شرایط حکمفرما در زمین در اختیار جستجوگر قرار می‌دهد.
‏گمانه اکتشافی
‏حفر گمانه‌های اکتشافی ، مخصوصا اگر با ‏مقره گیری ‏همراه باشد، بیشترین اطلاعات را ‏در مورد شرایط حکمفرما در زیرزمین بدست می‌دهد. البته چون حفاری همراه با مقره گیری ‏عملی وقت گیر و پرهزینه است، جستجوگر باید با دقت زیاد محل حفر گمانه‌ها و عمق آنها
‏4
‏را تعیین نماید. در طول پیشرفت حفاری نیز باید مقره‌های حفاری بطور مرتب مورد بررسی ‏قرار گرفته و در اعماق مناسب ‏آزمایشهای ژئوتکنیکی ‏لازم انجام گیرد. ‏مقره‌های حفاری به ترتیب خاص و در جعبه‌های مخصوص برای بررسیهای بیشتر در آینده یا ‏استفاده احتمالی پیمانکار محفوظ نگهداشته می‌شود.
‏در زمینهای نرم و عملیات ‏اکتشافی مسیر تونلهای زیرآبی ، گمانه‌ها را می‌توان بسته به شرایط ، به فاصله 150 ‏تا 300 متر از یکدیگر حفر نمود. البته در جاهایی که قرار است سازه‌های زیرزمینی ‏قرار گیرد، شبکه حفاری می‌توان متراکم‌تر باشد. کلیه حفاریها باید تا پائین‌تر از ‏تراز کف تونل مورد نظر ادامه یابد. برای تونلی که قرار است در سنگ حفر شود ، مخصوصا ‏اگر طویل هم باشد، امکان حفاری محدود است و تنها هرجا که لازم و امکان پذیر است، ‏انجام می‌شود. در سنگ نیز باید ، در کلیه گمانه‌ها سطح ‏آب ‏زیرزمینی ‏و وجود احتمالی هر نوع گاز سمی یا قابل انفجار یادداشت شود.

 

دانلود فایل