تحقیق توت فرنگی 23 ص ( ورد) 💯

دانلود تحقیق توت فرنگی 23 ص ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق توت فرنگی 23 ص ( ورد)

تحقیق-توت-فرنگی-23-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏مقدمه
2
‏توت فرنگی گیاهی علفی چند ساله ,‏ متعلق به خانواده گل سرخیان و بومی جنگلهای اروپاست که قونه وحشی آن دارایی گل و برگ های کوچک میباشد و از قرن چهاردهم به سبب خواص دارویی آن معرفی شده است .
‏رقم های موجود از تلاقی بین گونه های مختلف به دست آمده اند .
‏در صورت کاشت صحیح,‏ اجرای مراقبت های لازم و انتخاب رقم های مناسب میتوان تا بیست تن در هکتار محصول برداشت کرد . نشاء را باید از موسسات مورد اطمینان تهیه و دقت نمونه که آلوده به بیماری های گیاهی به ویژه بیماری های ویروسی نباشد .
‏موقعیت و آب و هوا :
‏به علت زود بار ور شدن گل های توت فرنگی‏ ‏در بهار باید بوته ها در جایی کاشته شوند که سر مایی دیر رس بهاره به آنها‏ ‏صدمه نزند.
‏زمین مورد استفاده برای کاشت باید رو به جنوب باشد چون زودتر گرم می شود .
‏این گیاه به آب فراوان احتیاج دارد مخصوصا در دوره رسیدن میوه ,‏ در غیر این صورت میوه ها کوچک باقی میمانند .
‏زمان کاشت :‏ توت فرنگی را از اواخر پاییز که در حال نیمه خواب است تا اوایل بهار قبل از بیدار شدن گیاه از خواب میتوان جابجا نمود و در محل دیگری کاشت . بنا براین کاشت پاییزه و بهاره آن امکان پذیر است .
‏در صورتی که کاشت پاییزه باشدمحصول ,‏ تابستان سال آینده به دست می آید و اگر گیاه در بهارو قبل از بیدار شدن از خواب زمستانه کاشته شود گل هایی که چند هفته بعد از کاشت روی بوته ظا هر میشود ,‏ بهتر است چیده شوند تا گیاه قویی شود .
‏این بوته ها در بهار سال بعد داده و در تابستان میتوان از آنها محصول برداشت نمود. جوانه های گل در فصل پاییز به کوتاه شدن طول روز به وجود می آیند ولی به علت سرمای زمستانه ,‏ گل ها تا فصل بهار ظاهر نمی شود .
‏مشخصات بوته :‏
‏گیاهی که برای کاشت انتخاب می شود باید عاری از هر نوع مرض ودارایی ریشه های قویی و سالم باشد و ( رنگ ریسشه ها روشن باش . )
3
‏ریشه توت فرنگی افشان ,‏ ظریف و سطحی است و بیشتر در عمق 20 تا 30 سانتی متر خاک فعالیت می کند .
‏نوع خاک‏ :
‏خاک های سبک شنی با مواد غذایی فراوان و زهکشی خوب مناسب کاشت توت فرنگی است .
‏عملیات تهیه‏ ‏زمین :
‏اوایل پاییز یا بهار, ‏ زمین را شخم و دیسک زده و سپس ازکود های حیوانی و شیمیایی و مقدار 10 تن درهکتار کود حیوانی پوسیده با خاک مخلوط کرده و تاکید بر آزمایش خاک به مقدار 100 -80 کیلو ازت خالص در سه مرحله ,‏ 150-100 کیلو پتاس خالص و 80-60 کیلو فسفر در هکتار استفاده می شود سپس با نحر کن جوی های به عرض 40 سانتی متر و پشته های به عرض 80 سانتی متر ایجاد می کنند .
‏در سال اول قبل از کاشت ,‏ کود فسفر و پتاسه و نصف مقدار کود اوره قبل از دیسک زنی به خاک داده می شود و بقیه کود اوره قبل از گلدهی و بعد از برداشت محصول در دو نوبت به خاک افزوده شده و سپس آبیاری میشود .
‏طریقه کاشت :
‏در موقع کاشت خاک باید مرطوب باشد و بلافاصله بعد از کاشت ,‏ مزرغه را آبیاری کردو کاشت بوت ها در خاک خشک سبب از بین رفتن تعدادی از آنها می شود . هنگام کاشت باید تمام برگ های پیر بوته های توت فرنگی را قطع کرد و ریشه ها را از هم جدا نمود ,‏ سپس اقدام به کاشت کرد . اگر گیاهی زیاد عمق کم کاشه شود بوته به علت خشکی زیاد صدمه می بیند.
‏ معمولا بوته ها را به فاصله 40 سانتی متر از یکدیگر در روی پشته ها می کارند و به طور تقریبی تراکم بوته در هکتار طبق روش بالا حدود 31250بوته برآورده می شود .
‏مراقبت های لازم بعد از کاشت :
4
‏1-‏    ‏ ‏پوشاندن خاک به وسیله کاه یا خاک اره موموجب می شود که میوه با خاک به طور مستقیم تماس نداشته باشد و رطوبت خاک نیز به خوبی حفظ شود .
‏2-‏    ‏ ‏آبیاری حداقل هفته ای یک بار و به طریق جوی پشته ای صورت گیرد .
‏3-‏    ‏ ‏کنترل به موقع بیماری ها,‏ آفات و علف های هرز
‏4-‏    ‏ ‏قطع ساقه های رونده در زمان فصل رشت برای جلوگیری از ظریف شدن بوته های مادری .
‏برداشت و بسته بندی توت فرنگی :‏

‏برداشت میوه بهتر است در مواقعی از روز که هوا خنک تر است صورت گیرد و میوه های چیده شده را باید بلافاصله در سیه و درجای خنکی قراردارد .
‏بهتر است میوه را همراه با کمی از دم برداشت کرده تا موقع برداشت به میوه فشاری وارد نیایید . به علت آسیب پذیری شدید میوه ,‏ باید آن را در جهبه های کم عمق بسته بندی نمود و در حین حمل و نقل کاملا مراقب آنها بود ‏.
‏مشخصات گیاه شناسی
‏توت فرنگی با نام علمی Fragaria ‏متعلق به ‏تیره ‏گل سرخ ‏یکی از ‏گیاهان ‏دو لپه ‏می‌باشد. گیاهانی علفی ، چند ساله ، پوشیده از مو ، استولون‌دار. برگها ‏سه قسمتی ، گل آذین دیهیمی ، دارای 2 تا 10 گل. گلها دارای گریبانه ، 5 قسمتی ، ‏کاسبرگ فرعی وجود دارد. پرچمها 10 تا 30 عدد و برچه‌ها 10 تا 80. میوه کافشه‌ای ، ‏متشکل از تعداد زیادی برچه که روی یک نهنج گوشتی مخروطی قرار گرفته‌اند.
‏انواع توت فرنگی
F.vesca

 

دانلود فایل