تحقیق توت فرنگی 10 ص ( ورد) 💯

دانلود تحقیق توت فرنگی 10 ص ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق توت فرنگی 10 ص ( ورد)

تحقیق-توت-فرنگی-10-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 6 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏توت فرنگي گياهاني است از خانواده osaeea‏ كه تا به حال 34 گونه آن ‏(جهان شناخته شده است كه از گونه هاي تجاري و آن مي توان به F X annanassa, F, resca, Fragaria moachata‏ كه گونه است جديد اشاره كرد.
‏نام strawberry‏ ممكن است از strew mulch‏ (مايع پوشالي) كه در سالهاي ‏گذشته استفاده مي شده بدست آمده باشد و يا از كلمه strew‏ كه به معني spread‏ يا پخش كردن است كه توت فرنگي توسط را؟ پخش مي شود وبعدا كلمه strew berry‏ به strawbenzy‏ تغيير كرده است.
‏ارقام توت فرنگي را بر اساس شرايط محيطي و گلدهي به 2 گروه تقسيم مي كنند.
‏1‏-shrt- bley or june bearing‏ كه روز كوتاه بوده و براي انگيزش گل به طور روز كمتر از ‏1 ساعت و دماي زير 60F‏ ‏نياز دارند. در بهار ميوه داده و در مناطقي كه تابستانهاي سرد نمي توانند رشد كنند)
‏2- Ever bearing‏ كه به شرايط خاصي نياز ندارد و از آن مي توان به F. vesca‏ و F. virginiana glauca‏ اشاره كرد.
‏فوايد توت فرنگي:
‏تو‏ت فرنگي ‏داراي خواص دارويي نسبتا زيادي است كه به دليل وجود مادهاي بنام اسيد الاگيك Ellgic. C.A ‏ است كه از آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد:
‏1-0خاصيت ‏ضد كار سينوژن كه ماده مولد يا تشديد كننده سرطان است.
‏2- ضد جهش (كه در هر دو مورد از ايجاد canzez‏ يا سرطان جلوگيري مي كند)
‏3- باز دارنده جذب سطحي H.I.V‏ ‏توسط سلولها
‏4- باعث ايجاد بافرهاي عناصر فلزي مثل ca‏ و مگنريوم مي شود.
‏5- انعقاد خون را افزايش مي دهد كه شايد به دليل ايجاد باندهاي فلزي باشد.
‏6- داراي خاصيت آللوپاتي است كه مي توان از آن در كنترل رشد و جوانه زني بذرها و همينطور در رشد باكتريهاي ثبت كنند ازت استفاده كرد.
‏7- باعث كنترل رشد لارو حشرات مي شود
‏در كنار اين موارد داراي عناصر و ويتامينهاي بسياري است كه داراي ارزش غذايي بالايي است
‏اهميت كشاورزي:
‏براي سن آمار سال FAO, 2002‏ ‏ مقدار محصول آن در جهان 3/237/533MT‏ ‏يا 1/7‏ بيليون پوند بوده توت فرنگي در 71 كشور دنيا تحت مسافتي حدود 506/000‏ هكتار كشت مي شود ‏كه از انسان 1992 يك رشد 33% ‏را نشان مي دهد. و بدين ترتيب جز بالاترين عملكردهاي محصولات ميوه است كه ميانگين عملكرد آن در جهان ‏ است كه بالاترين مقدار آن ‏ در آمريكاست كه مهمترين توليد كننده بشمار مي آيد.
‏مشخصات گياه:
‏توت فرنگي گياهي چند مساله با برگهايي با 3 برگچه كه از روي crown‏ برخواسته شده. برگچه هاي تخم مرغي با لبه دندانه ؟ ‏گلهاي سفيد با عرض حدود cm‏ 5/2 و با 30-25 پرچم و 500-50 مادگي كه بر روي يك نهنج مخروطي بر جسته و زرد قرار دارند كه ابتدا گل انتهايي كه بزرگتر است باز شده و بزرگترين ميوه را بوجود مي آورد، گلهاي جانبي كوچكتر بوده داراي مادگي كمتري هستند و ميوه كوچكتري مي دهند. عكس در ارقام تجاري ميوه ها نسبت به شاخساره ها وزن بيشتري داشته و بررسي خاك را مي گيرند.
‏توت فرنگي يكي از ميوه هاي بسيار حساس و به شدت فساد شدني است خاصيت غير كلي ؟ آنها باعث مي شود تا مجبور باشيم آنها را در حالت كاملا رسيده برداشت كنيم، كيفيت توت فرنگيهاي تازه به بلوغ رسيده و رسيدگي آنها به
‏آشكار شدن خصوصيات ظاهري از قبيل: شدت رنگ قرمز و توزيع آن، اندازه ميوه، شكل ميوه و عدم فساد يا تغيير شكل
‏ثبات و استحكام و
‏؟ ‏كه وابسته به مقدار قند اسيدهاي آلي و مواد معطر دار بستگي دارد.
‏فساد پذيري و‏ ‏حساسيت بالاي توت فرنگي و همينطور نحوه برداشت آن كه در تاره خوري و ؟ هر دو به صورت دستي است از يك طرف وجود پوسيدگيهايي كه مهمترين آنها Rhi3 opus rot, groy- mold‏ كه سرعت در تمام بستر گسترش مي ياب‏ن‏د از طرف ‏ديگر ‏؟ ‏براي داشتن يك محصول خوب دوره نگهداري پس از برداشت طولاني ؟ را از قبيل از برداشت داشته باشيم:
‏در مراقبتهاي قبل از برداشت مسايل توصيه شده عبارتند از:
‏كشيدن؟ وعدم تماس ميوه با خاك
‏نبودن آبياري با مسطح باز
‏كنترل دقيق آفات و بيماريها
‏دور كردن سريع در هنگام برداشت
‏جلوگيري از ضرب خوردن ميوه ها در هنگام برداشت وانتقال
‏جدا نمودن ميوه هاي ضرب خورده و آلوده به بيماريها در هنگام انبار
‏همينطور كه ملاحظه مي كنيم اين موارد به 3 ‏دسته پيشگيري، رفع و پاكسازي تقسيم مي شوند.
‏بايد توجه و ‏داشت حتي پس از برداشت، توت فرنگيها زنده بوده و گرما توليد مي كنند ‏كه نتايج فرايند طبيعي تنفس ‏است بعدا به شرايط خاص پس از برداشت نياز دارند و در شرايط غير ايده آل نمي توانند بيشتر از يك هفته نگهداري شوند همانطور كه مي دانيد ضايعات كيفي ميوه براي مصرف كننده قابل قبول نيست يكي از پارامترهاي كيفيت رشد تحت تاثير آن است است و كيفيت تحت ؟ به شركت كاهش يابد بنابراين مديريت مناسب؟ بسيار مهم است.
‏يك مديريت صحيح براي توت فرنگي با precool ing‏ يا كاهش سريع؟ مزرعه شروع مي شود اين افت ؟ اوليه كه مي تواند تا 30oc‏ ‏بالا باشد در كاهش زوال توت فرهنگي بسيرا حياتي است
‏تنفس:
‏يكي ديگر از عواملي كه كيفيت را تحت تاثير قرار مي دهد تنفس است مي دانيد كه تنفس ذخيره غذايي را به انرژي تبديل مي كند. در طي مراحل اين تواليها ذخيره غذايي (قند، نشاسته) به اسيدهاي آلي و سپس به تركيبهاي كه بن دار ساده تبديل مي شوند كه در اين پروسه اكسيژن از هواي محيط گرفته شده ودي اكسيد كربن رها مي شود كه براي كنترل اين تغييرات ا‏ز انبارهاي كنترل اتمسفر استفاده مي شود.
‏از طرفي ديگر ؟ قابل توجه اي از انرژي گيا‏ه صرف زنده نگهداشتن ‏آن مي شود‏ مقداري ‏انرژي به صورت گرما در مي آيد كه به آن vital heat‏ يا گرماي حياتي گفته مي شود كه بايد با مديريت صحيح كنترل شود توت فرنگي ‏جزو ميوه هاي حساس به سرما يا chilling‏ نيست و بنابراين براحتي مي توان آنرا تا دماي 00c‏سرد كرد. در نتيجه مهمترين توصيه اي كه براي نگهداري توت فرنگي و كنترل دما و تنفس آن مي شود. Precooling‏ تا صفر در يك ساعت پس از برداشت وباقي ماندن در اين دما تا زمان بسته بندي است.
‏انتخاب روش سرمادهي اوليه بر فاكتورهاي مختلفي بستگي دارد كه شامل: سرعت سرما دهي، سازگاري با روش و وسيله ‏سرمادهي، شرايط انبار يا ‏محل بعدي نگهداري، تجهيزات و ‏عوامل اقتصادي دارد از طرفي آشنايي با شرايط وتجهيزات سرما دهي براي انتخاب روش مناسب و اطلاع داشتن از پاسخهاي بيولوژيكي بسيار ضروري است كه محصولات تازه باغباني سيسمتهاي زنده بوده كه بسياري از فعاليتهاي بيولوژيكي ضروري زندگيشان را در زمان حمل و نقل و جابه جايي
‏طي مي كنند و بايد در تمام اين مراحل زنده و سالم بمانند.
‏طي سرما‏ دهي اوليه هاي محصول به سمت سرماي محيط انتقال مي يابد و سرعت اين جابجايي دماي اوليه محصول (؟ مزرعه) بستگي دارد و همچنين در اين راستا 3 فاكتور مهم وجود دارد: زمان، دما، نحو تماس براي بدست آوردن حداكثر ، محصول بايد در دستگاه precoolez‏ براي مدت كافي باقي بماند تا دما انتقال يابد سايز دستگاه نيز بايد براي نگهداري حجم مورد‏ ‏نظر از محصول نيز مناسب باشد و دستگاه نيز ؟ هاي خود را در تمام مدت ثابت نگهدارد و بايد بگونه اي باشد كه تمامي سطوح توت فرنگي ارتباط داشته باشند.
‏به طور كلي براي توت فرنگي از سيستم forces- air‏ استفاده مي شود و سيسمتهاي Hydracoohing‏ كمتر توصيه مي شود چرا كه lberry‏ ي تازه بسيار مستعد فساد و ضرب خوردگي هستند و سرمادهي با يخ و برفك بدترين سيستم ‏است چرا كه فساد و تخريب را تشديد مي كند.
Forced- air coo ling (pressure cooling)
Forced- air cooling‏ مي تواند بسياري از مشكلات ‏سرما دهي را حل كند چرا كه يك جريان هواي سرد است كه به سرعت از ميان محصول حركت مي كند وسيستمي كه يك فشار ملايم از هواي سرد را در بين بست ها انتقال مي دهد مي تواند باعث جابه جايي سريع هواي گرم و سرد شود و با يك طراحي درست مي توان سرمايي يكنواخت و سريع را از بين بسته ها انتقال داد.
‏در اين راستا سيستمهاي مختلفي را مي توان استفاده كرد كه انتخاب آن بر اساس نيا زماست.
Foread- air tunuel
‏يكي از قديمي ترين روشهاي سنتي سرمادهي است . در واقع 2 رديف از بسته ها طوري در كناب هم قرار مي گيرند كه يك هواكش در بين آنهاست و هواي وارد شده از بين آنها گذشته و خارج مي شود و در اين بين هوا از داخل جعبه هاي مي گذرد و به سمت فشار منحني مي رود و بدين طريق سرما با محصولات در تماس است اين هواكشها مي توانند متحرك بوده و بين رديفها جا به جا شوند و يا به صورت ثابت در كل سالن قرار مي گيرند.
Cold wadl‏
‏ا‏ين يك ساختمان و فضاي ثابت و هميشگي است كه با هوا كشهايي تجهيز شده باشد كه معمولا در انتها يا در كنار انبار قرار ‏دارند دهانه هاي آنها روي ديو‏راي است كه محصولات بتواند در مقابل آنها قرار گيرند. ديوارها بايد عايقهايي داشته باشند تا هواي سرد از آن خارج نشود هر بسته از محصول به محض ورود به سيستم در معرض سرما قررا مي گيرد و در نتيجه ديگر لازم نيست تا منتظر بمانيم تا تمام انبار پر شود.

 

دانلود فایل