تحقیق تاريخ آموزش و پرورش 48 ص 💯

دانلود تحقیق تاريخ آموزش و پرورش 48 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تاريخ آموزش و پرورش 48 ص

تحقیق-تاريخ-آموزش-و-پرورش-48-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 113 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏به نام خدا
‏فصل اول ‏–‏ مقدمه
‏تاريخ هر قوم و ملتي شناسنامة آن قوم و ملت است و هر موجود بي‏‌‏شناسنامه ، گمنام و بي اعتبار است . گذشت قرون و اعصار نمايانگر آن است كه آدمي به همان اندازه كه نگران آيندة خويش است ، به گذشتة خود نيز دلبستگي دارد . گويي گذشتة او پشتوانة زندگي حال و آيندة اوست . بنابراين ، تاريخ و شناخت‏‌‏ آن جزء جداناپذير زندگي انسان است . تاريخ با تمام لعزندگي و ابهامش جالب است . هيچ‏‌‏ گوشه‏‌‏اي از تاريخ آسوده از دستبرد و تحريف و دگرگوني نمايده است و در بسياري از موارد از تاريخ جز نقل جنگها و كشمكشهاي پادشاهان و موجه جلوه دادن اعمال زورمندان و صاحبان قدرت و تحقير مردم چيز ديگري بر جا نمانده است . اين تحريفها ، دستبردها و اعمال نظرها باعث شده است كه برخي تاريخ را تاريكترين علم بدانند . اما تمام دستبردها و تحريفها و دگرگونيها و تاريكي
‏2
‏‌‏ها و ابهامها ، نمي‏‌‏توانند مانع از علاقه ، توجه و دقت نظر انسان به انسان باشند و همين امر باعث مي‏‌‏شود كه انسان دير يا زود به حقايق تاريخ پي ببرد و از آن درس عبرتي براي حال و آيندة خود بگيرد . اگر بقول اسپنسر‏-هربرت‌اسپنسر‌،‌به نقل از ويل دورانت ، تاريخ فلسفه ، ترجمة زرياب خوئي ، جلد 2 ، ص 517
‏ ‏‌‏تاريخ عبارت از تحقيق حال جامعة فعال باشد نه جنگ پادشاهان ، ديگر شرح حال ،‏‌‏اشخاص قوي صفات تاريخ را تشكيل نمي‏‌‏دهد ، بلكه شرح اختراعات بزرگ و افكار نو ،‏‌‏اساس تاريخ مي‏‌‏گردند بنابراين مي‏‌‏توان تاريخ را در يك معني خاص عبارت از مجموعه‏‌‏اي از تركيبها و تحليلهاي بي‏‌‏شمار و رشد زوال مظاهر حيات دانست كه گذشته ملتها در آن به تصوير كشيده شده و بر جزئي از وقايع مي‏‌‏بايست در س عبرتي براي آيندگان باشد .
‏4
‏اهميت تاريخ آموزش و پرورش
‏تاريخ به معني عام خود در برگيرندة رشته‏‌‏هاي گوناگون و متعددي است و اعتبار هر يك از رشته‏‌‏هاي آن متناسب با اوضاع واحوال خاص زندگي اجتماعي اقوام و ملتهاست . بنابراين هر رشته از تاريخ يك مقام و ارزش اعتباري خاص در يك اوضا‏ع ‏و احوال اجتماعي ، اقتصادي و سياسي خاص خواهد داشت . اما آنچه امروزه مورد قبول همگان است اين است كه در تاريخ هر ملتي ‏«‏تاريخ آموزش و پرورش ‏»‏ آن ملت ممتازترين درجة اهميت تاريخي را در بر دارد . زيرا تاريخ بمعناي خاص خود به اعتبار شناخت فرهنگ آن جامعه معتبر و با ارزش است . شايد به همين جهت است كه علم تاريخ و توجه به فرهنگ و تمدن‏‌‏هاي كهن كه آموزش و پرورش آنها بيشترين سهم را در تاريخ فرهنگ و تمدن آنها داراست در پيشرفته‏‌‏ترين كشورهاي جهان مقام والايي يافته است و بر خلاف آن كه گمان مي
‏4
‏‌‏كنند توجه به تاريخ و فرهنگ ملتها و سن‏ت‏هاي كهن آنان ، ويژه ملتهاي عقب افتاده و كم رشد است در كشورهاي پيشرفته ‏«‌‏متروپل‏»‌‏هزينه بر رسيداي تاريخي ، رق‏م‏ قابل ملاحظه‏‌‏اي را در بر‏‌‏مي‏‌‏گيرد . تا جايي كه امروزه تاريخ آموزش و پرورش هر ملتي را مترادف با تاريخ تمدن و فرهنگ
‏معنوي آن جامعه مي‏‌‏دانند . زيرا
‏ اولاً :‏ تاريخ آموزش و پرورش هر ملتي بطور مستقيم و كامل با تاريخ عمومي فكر بشر مربوط بوده و علل اعمال و اقدامات آدمي را در زمانهاي مختلف روشن مي‏‌‏سازد .
‏ثانياً :‏ عقايد و نظريات علماي تعليم و تربيت هر عصري از افكار معاصران خود مجزا نبوده و بر حسب اتفاق پيدا نمي‏‌‏شود . بلكه معتقدات اخلاقي و مذهبي و سياسي آن عصر در چگونگي انديشه‏‌‏هاي آنان كاملا مؤثر است .

 

دانلود فایل