تحقیق تاريخچه گمرك مشهد 14 ص 💯

دانلود تحقیق تاريخچه گمرك مشهد 14 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تاريخچه گمرك مشهد 14 ص

تحقیق-تاريخچه-گمرك-مشهد-14-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏2
‏معرفی و تاریخچه گمرک مشهد
‏استان پهناور خراسان با موقعیتی ممتاز بدلیل همجواری با کشورهای آسیای میانه و نیز غنی بودن از نظر تولیدات   کشاوری و صنعتی از جایگاه ویژه ای در زمینه صادرات کالاهای غیرنفتی و نیز ترانزیت کالا برخوردار می باشد .
گمرکات استان خراسان قبل از فروپاشی شوروی سابق با وجود سابقه ای 50 ساله و به رغم داشتن مرزهای طولانی و برخوردار از تولیدات کشاورزی و صنعتی بدلیل واقع شدن پشت مرزهای آهنین شوروی سابق از داشتن سهمی عادلانه در تجارت خارجی کشور با توجه به استعدادها و پتانسیل و ظرفیتهای بالقوه محروم بود که در حال حاضر با توجه به استقلال کشورهای مشترک المنافع ، استان خراسان به پل ارتباطی ایران با کشورهای آسیای میانه مبدل شده که این امر با اجرای سیستم نگار  ( آسیکودا )  و عملیاتی  شدن تمام رویه های گمرکی  آن  در گمرک مشهد    موجب  ارائه ی  خدمات مناسبتری  به تجار  و  متعاقب آن سبب افزایش تجارت خارجی کشور و سودآوری برای دولت گردیده است .
هدف گمرکات استان خراسان  رضوی ، توجه به ساختار سازمانی و امر آموزشی ، تجهیز و تقویت مرکز رایانه ای گمرکات استان بمنظور تسهیل در عملیات گمرکی ، حمایت از گسترش فعالیت بازارچه ها و تعاونیهای مرزنشین ، توجه به امر صادرات کالاهای غیرنفتی ، ترانزیت کالا و رعایت اصل احترام و اعتماد به ارباب رجوع می باشد .
ستاد نظارت گمرکات خراسان  رضوی با نظارت بر عملکرد 5 گمرک اجرایی
‏2
‏ (‏مشهد ، سرخس ، دوغارون ) و4 بازارچه مرزی (بازارچه پرسه سو، بازارچه خواف ، بازارچه باجگیران ، بازارچه دوغارون‏) ‏  همواره سعی نموده است با اولویت بخشیدن به امر صادرات کالاهای غیرنفتی و ارائه تسهیلات هر چه بیشتر در جهت هرچه روانتر ساختن روند صدور کالا گام بردارد .
با توجه به موقعیت حساس استان و نیز تنوع فراوان فعالیتهای اقتصادی و همچنین وجود جاذبه ها و ظرفیتهای مختلف در زمینه صادرات ، ترانزیت ، گردشگری و صادرات چمدانی دستگاهها و سازمانهای بیشماری در زمینه های فوق ذیمدخل می باشند که این ستاد سعی نموده است با رعایت اصل احترام و اعتماد به مردم و ارتباط خوب و منطقی با دستگاههای اجرایی استان در راستای حل مشکلات ، ارتقاء هر چه بهتر گمرک را به جایگاه واقعی خویش تحقق بخشد .
امید است در پرتو عنایات باریتعالی و با استعانت از رهنمودهای مقام معظم رهبری و پیروی از سیاستهای دولت کریمه جمهوری اسلامی ایران ، در راستای تحقق هر چه بهتر اهداف اقتصادی نظام که همانا استقلال و خودکفایی در همه زمینه ها است گام برداریم .
‏3
‏فعال‏ی‏تها‏ی‏ گمرک سرخس
‏حوزه‏ فعال‏ی‏ت‏ ا‏ی‏ن‏ گمرک تمام رو‏ی‏ه‏ ها‏ی‏ گمرک‏ی‏ از قب‏ی‏ل‏ : واردات و صادرات قطع‏ی‏ ، واردات و صادرات موقت ، ترانز‏ی‏ت‏ داخل‏ی‏ ، ترانز‏ی‏ت‏ خارج‏ی‏ ورود‏ی‏ و خروج‏ی‏ ، کارنه ت‏ی‏ر‏ ورود‏ی‏ و خروج‏ی‏ ، مرجوع‏ی‏ ، مسافر‏ی‏( تور‏ی‏ستها‏ی‏ کشورها‏ی‏ اروپا‏یی‏ و آس‏ی‏ا‏یی‏ و حجاج آس‏ی‏ا‏ی‏ م‏ی‏انه‏) م‏ی‏ باشدکه با را‏ه‏ انداز‏ی‏ قطار مسافربر‏ی‏ آلماتا- تاشکند ، سرخس- تهران در انتها‏ی‏ سال80 فعال‏ی‏ت‏ مسافر‏ی‏ آن از طر‏ی‏ق‏ ر‏ی‏ل‏ی‏ ن‏ی‏زگسترش‏ ‏ی‏افته‏ است .
‏هم‏ اکنون گمرک سرخس ‏ی‏ک‏ی‏ از مهمتر‏ی‏ن‏ گمرکات ترانز‏ی‏ت‏ی‏ و در زمره 5 گمرک فعال و مهم کشور مطرح گرد‏ی‏ده‏ است .
‏در‏ اهم‏ی‏ت‏ ترانز‏ی‏ت‏ در کشور کاف‏ی‏ است بدان‏ی‏م‏ ارزش ترانز‏ی‏ت‏ کالا در سالها‏ی‏ 80 و 79 به ترت‏ی‏ب‏ معادل 8/1 و 5/1 برابر صادرات غ‏ی‏ر‏ نفت‏ی‏ کشور بوده است وگمرک سرخس درب‏ی‏ن‏ گمرکات ترانز‏ی‏ت‏ی‏ در سال 80 با اختصاص 9 /17 درصد از وزن کالاها‏ی‏ ترانز‏ی‏ت‏ی‏ ورود‏ی‏ ، رتبه دوم و در سال81 رت‏به‏ سوم را حائز گرد‏ی‏ده‏ است و در خصوص کالاها‏ی‏ ترانز‏ی‏ت‏ی‏ خروج‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ در سال 80 رتبه سوم را دارا م‏ی‏ باشد.
‏4
‏در‏ گمرک سرخس سال گذشته ترانز‏ی‏ت‏ خارج‏ی‏ ورود‏ی‏ ازنظر وزن درحدود 50% ، ترانز‏ی‏ت‏ داخل‏ی‏ 18% و درآمد ( با رقم‏ی‏ معادل 29 م‏ی‏ل‏ی‏ارد‏ ر‏ی‏ال‏ ) 69% نس‏ی‏ت‏ به سال 80 افزا‏ی‏ش‏ داشته است .
‏همچن‏ی‏ن‏ در سال 81 ، ازسالن مسافر‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ گمرک 280 جهانگرد اروپا‏یی‏ و آمر‏ی‏کا‏یی‏ و 130 هزارگردشگر از کشورها‏ی‏ آس‏ی‏ا‏یی‏ عبور کردندکه در مقا‏ی‏سه‏ با سال گذشته 68% رشد نشان م‏ی‏ دهد . ( به طور م‏ی‏انگ‏ی‏ن‏ هر روز در حدود 350 نفر )
‏تجارت‏ چمدان‏ی‏ ( صادرات کالا توسط مسافر‏ی‏ن‏ آس‏ی‏ا‏ی‏ م‏ی‏انه‏ ) در سال 81 بالغ بر 35 هزار تن به ارزش تقر‏ی‏ب‏ی‏ 16 م‏ی‏ل‏ی‏ون‏ دلار بوده است که شامل : موادغذا‏یی‏ ، انواع پلاست‏ی‏ک‏ ، البسه ، س‏ی‏مان‏ و کالاها‏ی‏ متفرقه بوده است .
‏همه‏ ساله در موسم حج پرسنل گمرک سرخس در دو ش‏ی‏فت‏ 12 ساعته ، پذ‏ی‏را‏ی‏ حجاج ب‏ی‏ت‏ ا … الحرام از کشورها‏ی‏ آس‏ی‏ا‏ی‏ م‏ی‏انه‏ و مرکز‏ی‏ م‏ی‏ باشند ، که با وسا‏ی‏ل‏ نقل‏ی‏ه‏ خود به صورت شخص‏ی‏ ‏ی‏ا‏ کاروان‏ی‏ به قصد ز‏ی‏ارت‏ خانه خدا از سرخس وارد کشور شده و تشر‏ی‏فات‏ گمرک‏ی‏ مربوط به آنان ط‏ی‏ مراح‏ل‏ قانون‏ی‏ و با مساعدت همکاران گمرک سرخس در حداقل زمان ممکن صورت م‏ی‏ پذ‏ی‏رد‏ ، به نحو‏ی‏که‏ ا‏ی‏ن‏ امر همواره رضا‏ی‏ت‏ حجاج را به همراه داشته است .

 

دانلود فایل