تحقیق بررسي و تجزيه و تحليل تاثير ماليات بنزين در مسا ئل مختلف از جمله مهار آلودگي هوا 💯

دانلود تحقیق بررسي و تجزيه و تحليل تاثير ماليات بنزين در مسا ئل مختلف از جمله مهار آلودگي هوا باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق بررسي و تجزيه و تحليل تاثير ماليات بنزين در مسا ئل مختلف از جمله مهار آلودگي هوا

تحقیق-بررسي-و-تجزيه-و-تحليل-تاثير-ماليات-بنزين-در-مسا-ئل-مختلف-از-جمله-مهار-آلودگي-هوالینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏عنوان مقاله :
‏بررسي و تجزيه و تحليل تاثير ماليات بنزين در مسا ئل مختلف از جمله مهار آلودگي هوا
‏چكيده:
‏تراكم و تصادفات جادهاي ، خسارات و آسيب هاي ترافيكي و از همه مهمتر آلودگي هاي ناشي از وسايل نقليه از جمله مسا ئلي مي باشند كه اكثر كشورها ويا شهرهاي بزرگ با آن مواجه مي باشند . ماليات بنزين از جمله سياست هايي است كه مي تواند در تقليل و ملايم نمودن اين مشكلات ‏كمك نمايد .مالييت بر بنزين ميتواند به صورت زنجيرهاي در كاهش آلودگي هوا موثر واقع شود . وقتي قيمت بنزين بر اثر ماليات افزايش پيدا نمايد ، باعث استفاده بهينه بنزين از طريقه كاهش استفاده مازاد از وسايل نقليه مي گردد كه اين امر خود از يك طرف باعث كاهش ترافيك و تصادفات رانندگي واز طرفي ديگر باعث بهبود كيفييت هوا ميگردد . اما اين كه افزايش قيمت بنزين تا چه حد توان تقليل آلودگي هوا را دارد بستگي به تاثير آن ‏بر كاهش مصرف بنزين ويا به عبارتي به كشش قيمتي بنزين دارد.
‏در اين مقاله ما قصد داريم تاثير افزايش قيمت بنزين در اثر ماليات بر آن در كاهش مصرف آن وبالتبع تاثير آن در عوامل مختلف ،بخصوص در كاهش الودگي هوا را در شهر كرج مورد بررسي قرار دهيم ،با اين فرض كه ماليات گرفته شده به عنوان منبعي در جهت بهبود محيط زيست
‏و گسترش و افزايش شبكه هاي جاده اي و و همچنين افزايش خدمات حمل نقل عمومي و بسط آن تخصيص گرفته شود .
‏روش تحقيق در اين مقاله بر اساس تهيه پرسش نامه ‏و جمع آوري پاسخ ها از دارندگان وسايل نقليه در سطح كرج و برسي عكس العمل آنها در برابر ماليات بر بنزين مي باشد و اينكه آنها با اين افزايش قيمت بنزين در نتيجه ماليات تا چه حد رفتار خود را در استفاده از وسايل نقليه و در نتيجه مصرف بنزين تغيير خواهند داد ‏وبالتبع اين عمل تا چه حد ميتواند در حل مسا ئل و مشكلات بيان شده از جمله آلودگي هوا موثر واقع شود. در نتيجه تحقيق و بررسي كه در اين مقاله انجام شده ، حاكي از اين است كه مصرف بنزين نسبت به تغييرات قيمت آن بي كشش مي باشد (در حدود 29% تا 59%) و مصرف كنندگان بنزين در برابر افزايش قيمت آن در نتيجه ماليات حساسيت چنداني را نشان نمي دهند و در نتيجه در رفتار خود در استفاده از وسايل‏نقليه عكس العمل چنداني از خود ايجاد نمي كنند.
‏فهرست:
‏1)مقدمه
‏- بررسي مشكل آلودگي هوا و ساير مسا ئل ناشي از استفاده وسايل نقليه و پيامدهاي ناشي از آن
‏- سياست ماليات بنزين به عنوان يك رهيافت
‏- گزيده اي از مطالعات انجام شده در مورد ‏تاثيرات ماليمت بر بنزين در كشورهاي ديگر
‏- مسا ئل مربوط به تقاضاي بنزين وقيمت گذاري آن در ايران
‏2)يك تحقيق تجربي
‏3)روش تحقيق
‏4)تجزيه و تحليل مدلهاي مورد استفاده در بررسي
‏5)نتايج به دست آمده در مورد هر كدام از مدلها
‏6)نتيجه گيري و پيشنهادات
‏2)يك تحقيق تجربي
‏شهر كرج از جمله شهرهاي بزرگ در ايران مي باشد كه بيش از 5/1‏ميليون نفر در خود جاي داده است و در سالهاي اخير جمعيت آن رو به افزايش چشمگير واقع شده است. مسائلي چون افزايش ترافيك ،آلودگي هوا ، شلوغي جاده هاي اطراف آن و تخريب محيط زيست از جمله مشكلاتي است كه مانند شهرهاي بزرگ ديگر در آن وجود دارد و مستلزم چاره انديشي و راه حل مناسب جهت تقليل آن مشكلات مي باشد
‏. سهميه بنزين از جمله از جمله سياستي است كه در چند ماه اخير پس از تصويب مجلس شوراي اسلامي اجرا شده است. اين سياست توانسته است تا حدودي باعث تقليل و بهبود مسائل مربوطه گردد، اما عدم نظارت كافي بر آن ومسائلي چون رانت بازي و ايجاد‏ مشكلات براي گروهي از مردم آسيب پذير باعث بوجود آمدن مشكلاتي شده است. ما در اين مقاله بر آن شديم كه سياست ماليات بر بنزين را در شهر كرج و در چند منطقه پر جمعيت مورد بررسي قرار دهيم و تأثير اين سياست را در تغييرمصرف وكاهش آن ودر نتيجه بهبود عوامل ‏مضلفي كه در پي دارد را مورد بررسي قرار دهيم. به اين منظور با تهيه پرسش نامه ونظرسنجي از افرادي كه داراي وسايل نقليه مي باشند در جهت بررسي عكس العمل آنها در مقابل افزايش قيمت بنزين در نتيجه ماليات فرضي كه بر بنزين بسته مي شود را بدست آورد.

 

دانلود فایل