تحقیق بخش تدارکات 💯

دانلود تحقیق بخش تدارکات باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق بخش تدارکات

تحقیق-بخش-تدارکاتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 73 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بخش تدارکات :
‏بخش تدارکات همانطورکه ازنامش پیداست جهت انجام کارهای مقدماتی و انجام خریدهای مخابرات و تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز کلیه قسمتهای مخابرات وایجاد هماهنگی های لازم جهت انجام امور فوق ایجاد شده است .
‏اداره تدارکات وجه مورد نیازجهت انجام خریدها و کارهای لازم درراستای اهداف مخابرات را درابتدای سال بطورتنخواه دریافت می نماید بنابراین اداره تدارکات به صورت تنخواه گر می باشد ودرابتدای هرسال ، درخواست تنخواه می نماید واین تنخواه پس ازصدوردستور مدیریت تدارکات و سایرمسوولین مربوط ازطریق ذیحسابی وامورمالی دراختیاراداره تدارکات قرار گیرد .
‏معمولاً مبلغ تنخواه به میزان یک میلیارد ریال می باشد که به حساب بانکی مختص تدارکات واریز می گردد.
‏بنابراین یکی ازکارهای مهمی که دراداره تدارکات انجام می گیرد پرداخت وجه بصورت چک یا ول نقد به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد که قابل ذکر است پرداختهای تدارکات نباید از سقف 50،000،000 ريال تجاوز نماید و پرداختهای بالاتر از این مبلغ از طریق امور مالی انجام می گیرد .
‏اداره تدارکات از 5 بخش تشکیل می شود که زیرنظرریاست تدارکات و مدیراداری و تدارکاتی قراردارد .
‏اداره تدارکات شامل واحد قراردادها ، واحد بایگانی ، واحد خرید ، واحد حسابداری تدارکات ، واحد مناقصات می باشد . که هر یک از واحدهای مذکور با هماهنگی یکدیگر در راستای تحقق اهداف مورد نظر تدارکات و در نهایت تامین منابع و امکانات لازم جهت انجام فعالیتهای مخابراتی ، فعالیت می نماید .
‏واحد قراردادها :‏
‏وظیفه این واحد تنظیم قراردادهایی است که بین اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت مخابرات منعقد می گردد.
‏قراردادهایی برمبنای قانون و بطورشفاف و دقیق می بایست تنظیم گردد و کلیه مسائل مرتبط به جریان خرید یا انجام کار شامل تاریخ و ابلاغ قرارداد ، تاریخ خاتمه قرارداد ، موضوع قرارداد ، عنوان طرف قرارداد و آدرس دقیق آن ، مبلغ قرارداد با ذکر نرخ واحد و سایر

‏ ‏7
‏جزئیات کسورات قرارداد ونحوه کسرآنها ، نحوه پرداخت وجه وسایرموارد لازم بسته به نوع قرارداد باید بطور کامل درقرارداد قید گردد .
‏پس ازاینکه قراردادتنظیم و به امضای طرفین و مسوولین مربوطه رسید درپرونده ای در بایگانی قرارداده می شود.
‏واحد بایگانی :
‏همانطورکه ازنامش پیداست کلیه قرارداها و پرونده های مربوطه را نگهداری می نماید وکلیه اوراق ومدارک ارجاع شده را می بایست درپرونده مرتبط به آن بایگانی نماید و درصورت درخواست هرکدام ازواحدها ، پرونده و مدارک لازم را دراختیارآنها قرارمی دهد .
‏واحد خرید :
‏لازم به توضیح است که کلیه خریدها و یا انجام خدمات و کارها بسته به سقف مبلغ آنها به 3 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :
‏1 ) خریدهای جزئی
‏2 ) خریدهای متوسط
‏3 ) خریدهای عمده
‏خریدهای جزئی ‏: به خرید هایی اطلاق می گردد که مبلغ آنها از 2،850،000 تومان تجاوز ننماید .
‏خریدهای متوسط :‏ به خریدهایی گفته می شود که مبلغ آنها بالاتر از‏2،850،000‏ تومان وپایین تر از000،000، 20تومان می باشد .
‏خریدهای عمده :‏ خریدهایی است که مبلغ آنها از000،000،20 تومان تجاوز ننماید .
‏دربین انواع خرید های فوق ، خرید نوع سوم یعنی خرید عمده ازطریق برگزاری مناقصه باید انجام شود .
‏8
‏واحد مناقصات :
‏این واحد وظیفه برگزاری مناقصه را جهت انجام خرید یا خدمات مورد نیازرا برعهده دارد.
‏مناقصه یک نوع اطلاع رسانی عمومی است تا کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که اقدام به فروش کالا یا ارائه خدمات مورد نظر را می نماید ، آگاهی یابند و در صورت تمایل در مناقصه شرکت می نمایند .
‏بدین صورت که پس از اینکه برگه درخواست کالا یا خدمات از واحدهای مربوط توسط تدارکات دریافت شد چنانچه مبلغ آن جزء خریدهای عمده باشد درخواست برگزاری مناقصه و انجام مراحل آن توسط واحد مناقصات ، انجام می گردد بدین صورت که واحد فنی مربوط ، مشخصات فنی مورد درخواست را به تدارکات با ذکر کلیه جزئیات به تدارکات اعلام می نماید و واحد مناقصات پس از انجام بررسی های‏ ‏لازم تایید مسوولین مربوط درخواست چاپ آگهی مناقصه را در چندین روزنامه انجام می دهد تا اطلاع رسانی به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی انجام شود در آگهی مناقصه ، موضوع مناقصه و شرایط آن ذکر می گردد و مهلت ارائه مدارک نیز قید می گردد.
‏کسانی که تمایل به شرکت در مناقصه دارند مدارک وشرایط و مبلغ خود را در پاکتهای مهر وموم شده در مهلت مقرر شده به تدارکات ارائه می نماید و س آن در جلسه ای که به آن کمیسیون مناقصات اطلاق می شود پاکات ارائه شده در حضور مسوولین ذیربط بازگشایی شده و بررسی می گردد. از بین متقاضیان یکنفر که واجد شرایط لازم و تعیین شده می باشد و با مبلغ پایین تر کلیه شرایط را نیز دارد به عنوان برنده اعلام می شود .سپس از برنده مناقصه دعوت به کار می شود و اقدام به انعقاد قرارداد فیمابین می گردد .
‏خریدهای جزء و متوسط توسط واحد خرید انجام می شود .
‏خریدهایی که جزء خرید های متوسط هستند توسط استعلام از طریق واحد خرید انجام می شوند بدین صورت که واحد خرید پس از دریافت درخواست خرید از واحد مربوطه اقدام به صدور استعلام یعنی اعلام قیمت وسایر شرایط خرید و یا خدمت به کسانی که در این زمینه فعالیت دارند و واجد شرایط می باشند ، می نماید و فروشندگان ویا ارائه دهندگان خدمات اقدام به ارسال برگه پیشنهاد قیمت می نماید واحد خرید پس از بررسی پیشنهاد قیمت های اخذ شده ، کمترین قیمت را با توجه به اینکه شرایط لازمرا دارا باشند انتخاب می نماید و برنده استعلام را اعلام می نمایند و از برنده ، دعوت به کار به عمل می آید وبرگه سفارش قطعی خرید یا انجام کار صادر می گردد پس مامورین خرید اقدام به انجام خرید یا درخواست کار از برنده می کنند .
‏9
‏وظیفه اصلی واحد خرید ،‏انجام خریدهای ج‏زئی یا متوسط و انجام استعلام در‏صورت لزوم می باشد .
‏قابل توجه است که کلیه خر‏ید‏ها باید‏ حتما برگه درخواست تایید شده از‏واحدهای مربوطه را داشته باشد و تامین اعتبا‏رنیزصورت گرفته باشد . درغیر‏ا‏ینصورت انجام خرید مقدورنمی باشد و‏غیرقانونی است .
‏پس از‏اینکه خرید توسط مامورین خرید انجام شد ‏، کالای خریداری شده تحویل انبار‏می گردد و ان‏باراقدام به صدوررسید انبار‏می نماید و ‏برای اینکه اجناس خریداری شده ازانبارخارج گردد باید حتما حواله انبارصادر‏گردد .
‏واحد حسابداری تدارکات :
‏و درنه‏ایت حسابداری تدارکات انجام امورحسابداری اداره تدارکات را برعهده دارد شامل صدور‏اسناد پرداختنی ، صدور چک ، پرداخت که جزء اصلی ترین عملیاتی است که در حسابداری تدارکات انجام می گردد .
‏اسنادی که درحسابداری تدارکات صادر‏می گردد شامل :
‏اسناد ‏پرداختی کارکردهای اتومبیلهای دراختیار‏واحدها و قسمتهای مختلف می باشد.
‏اسناد پرداختنی به اشخاص حقیقی و حقوقی که کالا ویا خدمتی از آنها ارائه‏ شده است شامل خرید یا انجام کار‏چه ازطریق استعلام ویا مناقصه .
‏اسناد پرداختی به روزنامه ها و سایر جراید ی که برای مخابرات اقدام به چاپ آگهی نموده اند .
‏اسناد پرداختی دفاتر‏خدماتی مشترکین همرا ه .
‏اسناد پرداختنی به موجرینی که جهت نصب دکلهای BTS‏ با مخابرات قرارداد بسته اند.
‏اسناد پرداختنی بابت هزینه های درمان ، هزینه های تشویقی تحصیلی و غیره که به کارکنان پرداخت می شود.
‏اسناد پرداختنی متلها ، مهمانسراها وغیره.
‏سایراسنادی که درتدارکات صادر‏پرداخت می گردد.
‏برای صدورسند ،ابتدا باید کلیه مدارک جهت صدورسند موجود باشد تا بتوان اقدام به صدورسند نمود، بسته به نوع سند مدارک مورد نیازبرای صدورهرسند ممکن است کمی باسند دیگرمتفاوت باشند ولیکن مدارک اولیه جهت صدورکلیه اسناد شامل اینست که :
‏10

 

دانلود فایل