تحقیق اخلاق سازماني 29 ص 💯

دانلود تحقیق اخلاق سازماني 29 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اخلاق سازماني 29 ص

تحقیق-اخلاق-سازماني-29-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 31 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

0
‏ ‏چكيده
‏1
‏مقدمه
‏2
‏اخلاق و مدیریت
‏3
‏مسایل اخلاقی در مدیریت
‏4
‏ویژگی های مسایل اخلاقی در مدیریت
‏6
‏تجزیه و تحلیل مسایل اخلاقی در مدیریت
‏9
‏اقتصاد و اخلاق مدیریت
‏9
‏حقوق و اخلاق مدیریت
‏10
‏فلسفه و اخلاق مدیریت
‏11
‏محتوای مدیریت اخلاقی و تأثیر اقتصاد بر آن
‏1‏2
‏قانون و اخلاق مدیریت
‏13
‏انتخاب مدیریت اخلاقی
‏14
‏قانون؛ تبلور مدیریت اخلاقی در جامعه
‏15
‏ویژگی ها و شرایط اجرای قانون
‏16
‏قانون و اخلاق در مدیریت
‏18
‏زمینه های شکل گیری قانون… فرایندهای فردی
‏19
‏فرایندهای گروهی
‏20
‏فرایندهای اجتماعی
‏21
‏فرایندهای سیاسی
‏21
‏اخلاق در عمل
‏22
‏سودمند گرایی: تئوری فرجام گرایی
‏23
‏خلاصه مطالب
‏25
‏منابع و مآخذ
‏27

1
‏چكيده
‏در اين مقاله به بحث در خصوص تأثير اقتصاد بر مديريت اخلاقي پرداخته مي شود و با استخدام تئوري فرد براي مواجهه با يك مشكل اخلاقي ، روش تجزيه و تحليل اقتصادي را بر اساس عوامل بازار بررسي مي كند . اگر اخلاق و تناسب و تعادل در امور حاكم شود مي توان انتظار مديريتي صحيح و اخلاقي را داشت . مدير بايد با توازن در امور و سياست ‏«‏ نتيجه و بهره برداري مناسب ‏»‏ بتواند يك سازمان ، يك نهاد وارگان را به خوبي اداره كند . اميد است اين تحقيق توانسته باشد عنوان ‏«‏اخلاق در مديريت ‏»‏ را متناسب با ارائه كار ، به صورت علمي و تئوري معرفي كند .
2
‏ ‏مقدمه
‏مديريت . مهمترين عامل در حيات رشد و بالندگي و يا از بين رفتن نهادها ، سازمان ها و اجتماع است و مدير روند حركت از وضع موجود به سوي وضعيت مطلوب را هدايت مي كند و در هر لحظه براي ايجاد آينده اي بهتر در تكاپوست . در اين مقاله با عنوان اخلاق و مديريت به بررسي طبيعت مشكلات اخلاقي در نهادها پرداخته شده است : ‏بررسي مشكلات موجود و نيز رقابت هاي پيچيده اي به منظور برقراري توازن بين منافع اقتصادي و تعهدات اجتماعي .
‏اخلاق در مديريت بر اين اساس كه روابط ما با اعضاي جامعه اي كه در آن فعاليت داريم چگونه است و چگونه بايد متمركز گردد ، استوار است . بدون شك مهمترين و حساس ترين مسأله در مديريت ايجاد تعادل و توازن بين عملكرد اقتصادي و عملكرد اجتماعي است.
‏اخلاق در مديريت امروزه از مسائلي نظير ارتشاء ، دزدي و تباني فراتر مي رود . هنگام مواجهه با چنين مسائلي چگونه بايد تصميم گيري كرد و چه چيزي صحيح ، مناسب و عادلانه است . در اين مقاله شيوه ي تصميم گيري ما در قبال جامعه و مسائل مديريتي را مورد تجزيه و تحليل قرار مي دهد .
4
‏اخلاق و مديريت
‏مسايل اخلاقي به تناوب در مديريت روي مي دهند‏. اين مسايل بسيار فراتر از مشكل‏ات مربوط به ارتشا، تباني و دزدي بوده و ب‏ه محدوده‏‌‏هايي نظير خريداري شركت‏‌‏هاي ديگر، سياست‏‌‏هاي بازاريابي و سرمايه گذاري هاي كلان نيز گسترش يافته اند. يك شركت بزرگ، يك شركت كوچك تر را به روش معمول مذاكره به منظور خريد سهام، مالك مي شود و سپس به هنگام ادغام دو شركت، مشخص مي ش‏و‏د كه بعضي پست هاي موجود در يك شركت در شركت ديگر نيز وجود دارد.
‏«‏صحيح‏»‏، ‏«‏مناسب‏»‏ و ‏«‏منصفانه‏»‏ واژه هايي اخلاقي هستند. آنها بيانگر نوعي قضاوت درباره رفتار ‏ما با ديگران‏‌‏اند كه بايد منصفانه باشند. ما معتقديم كه راه‏‌‏هاي صحيح و خطا در برخورد با د‏يگران، رفتارهاي مناسب‏‌‏و نامناسب‏ ‏‌‏و تصميمات منصفانه و‏غير منصفانه وجود دارد.‏‌‏اين باورها، استاندارد‏‌‏هاي اخلاقي ما هستند. استانداردهاي اخلاقي ميان افراد مختلف، متفاوت است و هيچ كس نمي تواند با اطمينان بگويد كه يك استاندارد اخلاقي خاص ‏درست يا نادرست است، مگر اين كه ثابت شود آن استاندارد به راستي نوعي تعهد اخلاقي در قبال ديگران به وجود مي آورد و منفعتي براي خود در بر ندارد. مشكل اين است كه حتي در ساده ترين موقعيت ها، تشخيص و بازشناسي ‏«‏ما‏»‏ و ‏«‏ديگران‏»‏ خاصه بين ‏«‏منافع‏»‏ و ‏«‏تعهدات‏»‏ دشوار بوده و اين امر به ويژه در پيوند با مديريت حاد مي شود.‏ چرا؟ گروه هایی مختلف در یک شرکت فعالیت می کنند که عبارت اند از: مدیران سطوح مختلف با وظایف متفاوت، کارگران با مهارت ها و تجربیات گوناگون، فروشندگان مواد

 

دانلود فایل