تحقیق اثرات ورزش 35 ص 💯

دانلود تحقیق اثرات ورزش 35 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اثرات ورزش 35 ص

تحقیق-اثرات-ورزش-35-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 35 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏اثرات ورزش و ف‏ع‏اليت جسماني بر سلامت جسم و ‏روان
‏اهداف مقاله
‏1- ‏آشنايي فراگيران به اثرات مثبت جسمي و روحي رواني ورزش.
‏2- ‏جدي گرفتن امر ورزش و تحرك به گونه‌اي كه افراد ورزش را جزئي از ‏كارهاي روزانه خود بدانند.
‏3- ‏تاثير به نگرش و عملكرد فراگيران و كمك به كاهش ميزان بيماري‌ها با ‏اجراي تمرينات ورزشي.
‏خلاصه
‏ورزش و فعاليت جسماني ، روشي براي ارتقاء سلامت و پيشگيري از بيماريهاي ‏جسمي و رواني است . افرادي كه از آمادگي و توان جسمي خوبي برخوردار هستند ، در ‏فعاليت‌هاي اجتماعي و فردي موفق‌ترند. زيرا اين افراد از شادابي ، انرژي و سلامت ‏بيشتري برخوردارند. در اين مقاله به اختصار به اثرات ورزش در سلامت جسم و سلامت ‏رواني اجتماعي اشاره شده است؛ توجه به نتايج مفيد ورزش در نيروهاي مسلح از اهميت ‏خاصي برخوردار است؛ زيرا علاوه بر كاهش هزينه‌هاي درماني نيروهاي مسلح ، آمادگي ‏جسمي و رزمي نتيجه اصلي و مفيد ورزش خواهد بود.
‏مقدمه
‏علم پزشكي علاوه بر معاينات و تجويز داروها و اعمال جراحي كه در مورد ‏بيماري‌هاي مختلف انجام مي‌دهد، از ورزش نيز به عنوان وسيله‌اي در جهت بهب ‏ود و سلامتي بيماران بهره مي‌برد. بعضي از پزشكان در مواردي مثل ‏كم‌خوابي ، كم كردن وزن و ضعف‌هاي عضلاني مثــــــل كمردرد، كسب
‏2
‏هماهنگي‌هاي عصبي و عضلاني در بعضي از انواع فلج ‏، توان‌بخشي ، نداشتن اشتها ، داشتن اضطراب يا هيجانات روحي ، بي‌قراري‌ها ، ‏افسردگي‌ها ، احساس پوچي و بسياري ديگر از موارد ، بيمار خود را به ورزش كردن تشويق ‏مي‌نمايند (1). در اسلام نيز به ورزش شنا ، تيراندازي ، سواركاري و حتي پياده‌روي ‏سفارش شده است. پيامبر اكرم (صلي‌اله عليه و آله وسلم) پياده‌روي را بهترين درمان ‏براي بسياري از بيماري‌ها معرفي مي‌كنند (2). انواع ورزش را مي‌توان بر حسب ميزان ‏فعاليت جسماني و انرژي مصرفي در واحد زمان به ورزشهاي سبك‌، نيمه سنگين و سنگين ‏تقسيم كرد. به طور كلي ورزش‌هاي سبك اثرات مفيد0ي بر جسم و روان انسان دارد كه در ‏ذيل به شرح آن مي‌پردازيم.
‏تاثير ورزش بر قلب و عروق
‏قلب يكي از اعضاء حساس و مهم بدن حيوانات و انسان است. در انسان ، هر ‏گونه اختلالي در عملكرد قلب ، موجب اختلال در فعاليت‌هاي روزانه خواهد شد. يكي از ‏راههاي مراقبت از قلب ، انجام فعاليت‌هاي جسماني و ورزش‌هاي مناسب – به تناسب وزن و ‏سن است. تأثيرات مثبت ورزش بر سيستم قلبي عروقي عبارتند از:
‏1- ‏تقويت عضله قلب و ساير عضلات بدن.
‏2- ‏تسريع در جريان خون و انتقال بهتر اكسيژن به قسمت‌هاي مختلف بدن.
‏3- ‏پيشگيري از بروز بيماري فشار خون به دليل كاهش كلسترول و باز شدن ‏عروق (3‏).
‏4- ‏به دليل تقويت عضله قلب و افزايش قدرت انقباضي آن، تعداد ضربان قلب ‏در حالت استراحت در هر دقيقه كمتر شده و در مقابل ، خون با نيروي بيشتري به جريان ‏مي‌افتد.
‏3
‏5- ‏با انقباض عضلات پا در حين ورزش ، خون راحت‌تر به قلب باز مي‌گردد ‏و از بروز واريس در پاها جلوگيري مي‌شــود (3‏).
‏تاثير ورزش بر دستگاه تنفس
‏علاوه بر اثرات مثبت ورزش بر سيستم قلب و عروق و افزايش توانمندي عضلات ‏بدن ، دستگاه تنفس نيز توانايي بيشتري پيدا مي‌كند. در زمان انجام فعاليت جسماني و ‏ورزش ، مقدار مصرف اكسيژن اعضاء مختلف بدن افزايش پيدا مي‌كند و حجم و سرعت جريان ‏خون براي رساندن مواد مغذي و اكسيژن به اعضاء و بافتهاي مختلف افزايش مي‌يابد. در ‏جدول «1» مقايسه مقدار جريان خون در حالت استراحت و تمرينات سنگين ورزشي را مشاهده ‏مي‌كنيم كه بيانگر مقدار اكسيژن مصرفي و مورد نياز اندام‌ها‌ي بدن است (4‏).
‏مهمترين اثرات ورزش بر دستگاه تنفس عبارتند از :
‏1- ‏با ورزش كيسه‌هاي هوايي شش‌ها بيشتر باز شده و بازدهي آن‌ها افزايش ‏مي‌يابد.
‏2- ‏افزايش حجم تنفسي در طول شبانه‌روز ، موجب دريافت اكسيژن بيشتر و ‏رساندن آن به اندام‌هاي بدن مي‌شود.
‏3- ‏قابليت دريافت و مصرف اكسيژن بيشتر ، موجب مي‌گردد كارآيي جسماني ‏افزايش يافته و ديرتر خسته شويم (6‏).
‏تاثير ورزش بر دستگاه گوارش
‏4
‏كاركرد صحيح دستگاه گوارش تا حدود زيادي بيانگر صحت و سلامت انسان است ‏به گونه‌اي كه بسياري از متخصصين داخلي معتقدند اكثر بيماري‌هاي انسان مربوط به ‏اختلال در دستگاه گوارش مي‌باشد.
‏اثرات مثبت ورزش بر دستگاه گوارش عبارتند از :
‏1- ‏تمرينات بدني موجب تحريك اشتها و ميل به غذا مي‌شود. مخصوصاً در ‏افرادي كه دچار بي اشتهايي عصبي هستند ، اين اثر بسيار مشهود است.
‏2- ‏ورزش با تحريك دستگاه گوارش مانع ايجاد يبوست مي‌شود (7‏).
‏تاثير ورزش بر دستگاه حركتي
‏اثرات مفيد ورزش بر سلامت و كاركرد بسيار خوب دستگاه عضلاني اسكلتي بر ‏كسي پوشيده نيست و اولين عضوي كه با ورزش كردن ، تغييرات مطلوبي را در آن احساس ‏مي‌كنيم ، عضلات اندامهاي حركتي است.
‏مهمترين اثرات مفيد ورزش بر دستگاه حركتي عبارتند از :
‏1- ‏عضلات بدن با انجام ورزش مناسب تقويت مي‌شوند و قدرت كارآيي جسمي ‏افزايش مي‌يابد.
‏2- ‏ورزش صحيح از آرتروز جلوگيري كرده موجب سلامت و استحكام مفاصل مي‌شود ‏و مقاومت مفاصل را در مقابل صدمات افزايش مي‌دهد (8‏).
‏3- ‏موجب كشش عضلات و انعطاف پذيري بيشتر بدن  ‏مي‌شود.
‏4- ‏ورزش موجب استحكام استخوان‌ها شده و از پوكي آن جلوگيري مي‌كند ‏(9).

 

دانلود فایل