تحقیق آسم يکي از شايع ترين بيماريهاي تنفسي 15 ص 💯

دانلود تحقیق آسم يکي از شايع ترين بيماريهاي تنفسي 15 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق آسم يکي از شايع ترين بيماريهاي تنفسي 15 ص

تحقیق-آسم-يکي-از-شايع-ترين-بيماريهاي-تنفسي-15-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏1- آيا كودكان كه دچار بيماري آسم مي شوند ؟
‏آسم يکي از شايع ترين بيماريهاي تنفسي است که در حدود 10% از کودکان دانش آموز در ‏اغلب کشورها به آن مبتلا مي باشند. ‏ميزان بروز بيماري در بين کودکان بيشتر و در ‏پسران شايعتر از دختران است.
‏از ويژگي اين بيماري افزايش حساسيت پاسخ دهي مجراي ‏تنفسي ناي و ريه ها به محرکهاي گوناگون است و با تنگي قابل توجه راههاي هوايي که ‏شدت آن به طور خود به خودي و يا در نتيجه درمان تغيير مي کند،شناخته مي شود. ‏افراد آسمي سيستم تنفسي بسيار حساسي دارند که نسبت به مواد شايع در محيط و ديگر ‏عوامل زمينه ساز واکنش نشان مي دهد و موادي از قبيل عفونت ، گرده و غبار ، آلوده ‏کننده هاي هوا و يا آلرژي به گرده گياهان ، موي حيوانات.
‏آسم ناشي از ورزش
‏يکي از انواع آسم ، آسم ناشي از ورزش است که با افزايش فعاليت جسماني ايجاد مي ‏شود. تا کنون علت آسم ناشي از ورزش شناخته نشده است و بهترين دليل براي آن آزاد شدن ‏مواد تنگ کننده برونشي و ريوي است که باعث بروز آسم ورزشي يا (EIA) ‏مي شود.
‏2
‏ارزش و اهميت تمرين هاي ورزشي
‏جوانان و کودکاني که پس از فعاليتهاي ‏ورزشي آسم ورزشي (EIA) ‏را تجربه مي کنند ممکن است از فعاليتهاي شديد پرهيز کنند و ‏بدين علت اين کودکان ممکن است از آمادگي بدني پايين تر، شکل جسماني ضعيف ، بد شکلي ‏قفسه سينه و فقدان مهارتهاي حرکتي دشاته باشند و همچنين ممکن است به علت تصور بدي ‏که از خودشان دارند دچار مشکلات رواني شوند.اين افراد ممکن است به دليل عدم ‏توانايي،مشارکت در فعاليتهايي که توسط افراد هم سن و سال انجام مي شود، دچار مشکلات ‏اجتماعي و هيجاني شوند.
‏درمان آسم ناشي از ورزش و فعاليت
‏جهت کاهش و کم ‏کردن ميزان بروز و شدت آسم ورزشي راههاي مختلفي وجو دارد از قبيل مصرف انواعي از ‏داروها که اغلب افراد آسمي بايد قبل از انجام فعاليتهاي جسماني از آنها استفاده ‏کنند.
‏ورزشهاي توصيه شده به افراد مبتلا به آسم
‏4
‏افراد آسمي با استفاده ‏از دارو قبل از ورزش مي توانند همانند افراد غير آسمي ورزش کنند. برنامه هاي تمريني ‏سطح بالا در يک ورزش خاص براي افراد آسمي و غيرآسمي مشابه است ، تنها يک برنامه ‏هوازي عمومي بايد به آن اضافه شود.
‏تمرينات هوازي
‏پس از گرم کردن ملايم ‏، تمرين بايد با شدت کم آغاز شده و بتدريج با بهبود آمادگي هوازي افزايش يابد. ‏هدف تحريک و استرس وارد کردن بر سيستم بدون ايجاد فشار بر آن است.بااستفاده از ‏تمريناتي از قبيل قدم زدن ، بالا و پايين پريدن ، دويدن ، دوچرخه سواري و فعاليتها ‏و بازيهاي استقامتي متنوع مي توان به اين مهم رسيد.شدت تمرينات بايد حدود 65% تا 90% ‏حداکثر سرعت ضربان قلب باشد.
‏روش محاسبه حداکثر ضربان قلب :
‏حداکثر ‏سرعت ضربان=سن-220
‏فشار تمرين
‏برنامه بايد با پياده روي شروع شود و ‏عضلات را براي تمرينات شديدتر آينده آماده مي کند. در ابتدا پياده روي بالا و پايين
‏4
‏پريدن ، سپس تمرينهاي با شدت بيشتر که مدت آن 10 تا 30 ثانيه با استراحت 30 تا 90 ‏ثانيه ادامه مي يابد.
‏نوع تمرينات
‏شرکت منظم يا متناوب در برنامه هاي ‏بدني به علاقه فرد بستگي دارد.اما بهتر است افراد آسمي را به فعاليتهاي هوازي تشويق ‏کنيم ( بايد به سيستم قلبي تنفسي استرس تحريک وارد شود.) در صورت امکان بايد در ‏دوران کودکي آموزش شنا ببيند ، شنا نه تنها اثر آسم زاي کمتري دارد بلکه اثر بسيار ‏مثبتي بر افزايش حجم قلب و ريه دارد.
‏چه زماني بايد از انجام ورزش پرهيز ‏کرد و يا آن را کاهش داد؟
‏اگر افراد آسمي قبل از تمرين دارو مصرف مي کنند ولي ‏هنوز علائم تنگي نفس را داشته باشد.نبايد تمرينهاي شديد انجام دهند. اگر چه بعضي از ‏افراد آسمي متوجه شده اند که تمرين باعث گشاد شدن راههاي تنفسي و بهبود تنفس مي شود ‏، اما در اغلب موارد تنگي برونشي بيشتر مي شود شايان ذکر است که ‏کودکان آسمي ‏بايد از کلاسهاي ورزشي معاف شوند.

 

دانلود فایل