دانلود مقاله حمل و نقل سريع ريلي 29 ص 💯

دانلود دانلود مقاله حمل و نقل سريع ريلي 29 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله حمل و نقل سريع ريلي 29 ص

دانلود-مقاله-حمل-و-نقل-سريع-ريلي-29-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 44 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1- كليات
‏1-1- مقدمه :
‏چشم اندازي به جهان، نشان مي دهد كه توسعه هوشمندانه، شكل دهندة مطالعات و تحقيقات حمل و نقل ريلي در كشورهاي پيشرفته بوده است. در قرن بيستم تقريباً همگي مطمئن بودند كه جايگزيني براي غول هواپيما در صنعت حمل و نقل مسافري پيدا نخواهد شد. البته اين نگرش، امروزه، مغلوب تحولات شگرف حمل و نقل ريلي است كه براي سومين سال از قرن بيست و يكم، رشد فناوري در اين بخش شتاب ويژه اي به خود گرفته است و هر لحظه آشكارتر مي سازد كه محاسبات امكان سنجي اين نوع از حمل و نقل، تا چه حدي براي دوستداران كره زمين، سودآور است. در حمل و نقل بين شهري، كيفيت هر يك از سيستمهاي حمل و نقل، با توجه به توان رقابتي هر يك، با ساير سيستم ها ارزيابي مي شود‏ ‏. ‏اين ‏توان با توجه به مزاياي حمل و نقل ريلي در مصرف كم انرژي، سرعت مناسب، ايمني و آلودگي كمتر همراه با ظرفيت بيشتر در حمل و نقل مسافر و بويژه حمل و نقل بار اهميت پيدا مي كند.
‏در گذشته، زماني كه براي اولين بار سيستم راه آهن مطرح شد، استقبال از اين سيستم بسيار زياد بود. با ورود هواپيما و وسيع شدن اتوبانها، كم كم ‏، ‏راه آهن ‏، ‏جايگاه خود را از دست داد. اما به تدريج با شلوغ شدن كريدورهاي هوايي و اتوبانها، كشورها به استفاده از راه آهن، براي استفاده از مزاياي بسيار زياد آن روي آوردند.
‏در كنار اين شرايط، رشد بسيار سريع فن آوري حمل و نقل ريلي، برتر‏ي‏هاي اين سيستم را در حمل و نقل بار و مسافر، نشان داده است. افكار عمومي دوباره به اين بخش توجه ويژه اي نشان دادند. در حال حاضر ميزان توان رقابتي اين سيستم بطور كامل وابسته به سطح فن آوري سيستم است و در دنياي امروز، داشتن فن آوري سيستم حمل و نقل ريلي به يك بحث راهبردي تبديل شده است.

 

دانلود فایل