بازرسي ايمني راه 23 ص 💯

دانلود بازرسي ايمني راه 23 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

بازرسي ايمني راه 23 ص

بازرسي-ايمني-راه--23-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..Doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..Doc) : 
 

‏1
‏1
‏ ‏به نام خدا
‏موضوع پروژه: ‏بازرسي ايمني راه
‏محور مورد بحث: ‏بزرگراه نوكنده –‏كردكوي
‏علٌت انتخاب موضوع پروژه:‏ چون اين محور در مسير بين بندرگز و گرگان قرار گرفته و به علٌت رفت و آمد زياد در اين مسير و مشا هده نواقص ظا هري موجود در طول راه و تصاد فات بين جاده اي در اين محور اين پروژه انتخاب شده است .
‏مقدمه :
‏راه به عنوان شريان ا صلي ا قتصاد در هر كشور ، نقش عمده اي را ايفا مي كند و حداكثر بهره گيري استفاده كنندگان از راه بايد به نوعي در طرا حي و ساخت آن در نظر گرفته شود كه مهمترين آن ،مقوله بسيار حياتي تأمين ايمني حركت است . اهداف پروژه ايمني راه ،معرفي و شناخت مشكلات ، وكاهش تعداد و شدت تصادف مي باشد . در اين راستا با توجه به نقش عوامل دخيل در تصادف ( جاده ، انسان ، محيط ، وسيله ) مي توان موضوعات استراتژيك مختلفي را در قالب‏ ‏ برنامه هاي كوتاه مدت و بلند مدت تعريف و پيگي‏ري نمود .
‏ تجربه نشان داده است ‏كه در برخورد با مقاطع حادثه خيز جاده اي در صورت عدم وجود برنامه هاي بنيادي پيشگيرانه ، انجام برنامه هاي چاره جويانه و اصلاحي‏ ‏ از مؤثرترين كارهاي ممكن است . از جمله اين اقدامات مي توان به شناسأيي و اولويت بندي مقاطع حادثه خيز راه اشاره نمود .
‏بر اساس مطالعات انجام شده بر خلاف رشد روز افزون وسايل نقليه موتوري در كشورهاي در حال توسعه ( از جمله ايران ) سطح ايمني در اين كشورها در حال كاهش بوده و آمار تصادفات در حال افزايش است .
‏يكي از دلايل آن را مي توان عدم رعايت موار‏د مرتبط با ايمني در مراحل امكان‏_ سنجي‏ ،طراحي و ساخت و بهره برداري پروژه هاي راه و ترافيك دانست كه نتيجه آن پيدايش مقطع حادثه خيز در شبكه راهها مي باشد . محيط جاده به تنهايي يا در تركيب با ساير عوامل حدودأ علٌت ايجاد يك چهارم كل سوانح مي باشد .
‏1
‏2
‏بر اساس آمار ارائه شده توسط بانك جهاني ، هر ساله بيش از 17/1 ميليون نفر در سوانح جاده اي مي ميرند و بيش از 10 ميليون نفر معلول و زخمي مي شوند . كه از اين مقادير 70% آن مربوط به كشورهاي در حال توسعه است .
‏همچنين اين سازمان اعلام كرده است كه تا سال 2020 تصادفات جاده اي به ر‏د‏ ه‏ س‏و‏م عل‏تهاي اصلي مرگ و مير و معلوليت در جوامع بشري خواهد رسيد .
‏سيستم حمل و نقل شامل ، محيط راه ، استفاده كنندگان راه ( عابرين پياده ، رانندگان ، دوچرخه سواران ،و غيره ) و وسايل نقليه است . عموماٌ گونه هاي ‏ ‏مختلفي‏ ‏ از شرايط محيطي ، استف‏ا‏ده كنندگان راه و انواع وسايل نقليه ، بدون هيچگونه پيامد منفي در سيستم حمل و نقل با همديگر در تقابل مي باشند .
‏يك تصادف وقتي رخ مي دهد كه يك يا تركيبي از اين عوامل باعث ضعف و خرابي در سيستم شود .تحقيقات انجام شده در استراليا سهم عوامل انساني ، وسيلة نقليه و محيط راه را تعيين نموده كه در شكل زير نشان داده شده است .
‏ ‏
‏ ‏ ‏ ( 95% كل ) عوامل انساني
‏67%
‏24%
‏4%
‏4%
‏4%
‏ ‏ ‏
‏ ‏ ‏ ‏ عوامل وسيله نقليه (8% كل )‏ ‏ ‏ ‏عوامل محيط راه (28% كل )
‏ ‏
‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏عوامل ‏سهيم‏ در تصادفات ترافيكي راه‏ ‏
‏محيط را‏ه به تنهايي يادر تركيب باساير‏عوامل باعث 28% از كل تصادفات مي شود‏.‏ فر آيند بازرسي ايمني روي سهم اجزاء و محيط راه در تصادفات ، تمركز مي كند . با شناسايي مشكلات با لقوه ايمني در حين مرا‏حل اوٌليه يك پروژه ، مي توان با
‏1
‏3
‏صرف هزينة كم طراحي را اصلاح نمود يا تغيير داد در نتيجه تصادفات با لقوه حذف خواهد شد .
‏هدف :
‏در خيلي از موارد پروژه هايي كه هنوز مدت زيادي از ساخت و بهره برداري آنها نگذشته است بعنوان مقاطع حادثه خيز شناسايي شده اند . بازرسي ايمني راه به منظور حداقل كردن ريسك تصادفات ترافيكي و حصول اطمينان از در نظر گرفته شدن كليه اقدامات لازم براي حذف يا كاهش مشكلات موجود و بالقوه شناسايي شده راه ، به انجام مي رسد . علاوه بر اين بازرسي ايمني راه ، ايمني تمام استفاده كنندگان آنرا در نظر گرفته ، اهميت اعمل ايمني در همه مراحل طراحي راه را به اثبات رسانده و هزينه طول عمر پروژه را كاهش مي دهد .
‏بازرسي ايمني راه چيست ؟
‏بازرسي ايمني راه عبارتند از :
‏بررسي رسمي يك راه موجود يا در حال ساخت ، پروژه ترافيكي و يا هر پروژه اي كه با استفاده كنندگان راه سرو كار دارد،كه در آن تيمي با صلاحيت و مستقل ،گزارشي از پتانسيل تصادفات خيزي و عملكرد ايمني پروژه ارائه مي دهد‏ .
‏بازرسي ايمني راه در مراحل پيشرفت يك پروژه :
‏بازرسي ايمني راه مي تواند در طي مراحل پيشرفت يك پروژه ( مرحله امكان سنجي ، طراحي اوليه ،طراحي جزئيات ،حين ساخت و قبل از بازگشايي ) و همچنين بر روي يك راه موجود اجراشود ( به شكل (3) مراجعه شود ) لازم به ذكر است اجراي بازرسي در مراحل ابتدائي پروژه منافع بيشتري دارد ،زيرا تغيير يك خط روي نقشه هاي طراحي يا اجرايي بسيار ساده تر و كم هزينه تر از رفع مشكل ايمني يك راه موجود است .
‏1
‏5
‏منافع بازرسيهاي ايمني راه :
‏منافع بازرسيهاي ايمني راه عبارتند از :
‏راههاي جديد ايمن تر به واسطه پيشگيري از وقوع تصادفات .
‏شبكه راههاي ايمن تر به واسسطه كاهش تعدادو شدت تصادفات .
‏ارتقاء‌مهندسي ايمني راه ( فهم و مستندسازي بهتر مهندسي ايمني راه )
‏كاهش هزينه هاي طول عمر يك راه
‏كاهش هزينه اقدامات اصلاحي
‏كاهش هزينه كلي پروژه كه بر جامعه تحميل مي شود .شامل تصادفات ، اختلافات و آسيبهاي جسمي و روحي .
‏پيشرفتهاي احتمالي استانداردها و روشهاي طراحي در مقوله ايمني .
‏رسيدگي ساده تر به نيازهاي ايمني استفاده كننده هاي آسيب پذير راه .
‏تشويق كاركنان ساير بخش ها به مقوله ايمني راه .
‏10)‏افزايش اهميت و آگاهي نسبت به طراحي ايمني راه ،در بين مهندسان ترافيك و طراحان .
‏بررسي وضعيت و جايگاه ايران در تصادفات جاده اي :
‏در جدول شماره 1 تعداد كشته شدگان و مجروحان تصادفات راههاي كشور و رشد آن از سال 1373 تا 1380 ارائه شده است . اين آمار بيانگر رشد متوسط سالانه معادل 10 درصد مي باشد . بر اساس آخرين آمار منتشره تعداد كشته شدگان تصادفات جاده اي در سال 1380 با 19727 كشته و 6/15 در صد رشد نسبت به سال قبل از آن ، به نقطه اوج و بحراني ترين وضعيت خود در سالهاي گذشته رسيده است . در عين حال تعداد مجروحين در اين سال معادل 119500 نفر با رشد 3/10 در صدي همراه بود كه از ميانگين 12 درصد روند گذشته و 9/18 در صد سالهاي 78و79 كاهش داشته كه با توجه به رشد آمار كشته شدگان ، دلالت بر شدت تصادفات رخ داده و همينطور ضعف در سيستم امدادرساني در راهها دارد . در خصوص تفكيك آمار تصادفات شهري و برون شهري مطالعه مستند و دقيقي صورت نگرفته ولي بر اساس آمار پليس راهنمايي و رانندگي كشور و همينطور مطالعات موردي صورت گرفته ( همچون سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان آذربايجان غربي ) سهم كشته شدگان بين شهري 75 درصد و كشته شدگان شهري 25 در صد تخمين زده شده است .

 

دانلود فایل