ارزيابي سهام از طريق تجديد ارزيابي دارايي ها 249 ص 💯

دانلود ارزيابي سهام از طريق تجديد ارزيابي دارايي ها 249 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

ارزيابي سهام از طريق تجديد ارزيابي دارايي ها 249 ص

ارزيابي-سهام-از-طريق-تجديد-ارزيابي-دارايي-ها-249-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 251 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏ارزيابي سهام از طريق تجديد ارزيابي دارايي ها
‏از ديدگاه فروشندگان سهام هر شرکت ، مهمترين عامل براي تصميم گيري در خصوص فروش سهام ، قيمت روز اموال و دارايي هاي آن مي باشد و مبناي گذاري سهام قيمت روز اموال و داراييهاي شرکت است و تجديد ارزيابي اموال و داراييهاي شرکت با دو روش زير امکان پذير مي باشد :
‏الف : تجديد ارزيابي با روش شاخص بانک مرکزي و تفاوت نرخ ارز
‏شاخص بانک مرکزي نشان دهنده حداقل افزايش قيمت ها مي باشد . از طرفي نرخ ارز طي سنوات گذشته تغييرات قابل توجهي داشته است ، لذا چنانچه اثرات اين دو عامل در داراييهاي ثابت شرکت محاسبه گردد ، امکان برآرود قيمت روز اموال و داراييهاي ثابت شرکت ميسر مي شود و از آنجايي که داراييهاي ثابتي که بيشتر از ده سال قبل خريداري شده ، عملاً مستهلک گرديده اند لذا چنانچه تغييرات داراييهاي ثابت و استهلاکات آنها از ده سال قبل به با شاخص بانک مرزي محاسبه گردد ، قسمت روز دارايي ها بدون احتساب تغييرات نرخ ارز بدست خواهد امد و سپس با استفاده از آخرين جدول داراييهاي ثابت اقلام ارزبر آنها برآورد مي شود و پس از آن چنانچه شرکت داراي کسري ذخيره براي اقلامي از قبيل ماليات ، بيمه ، مطالب مشکوک الوصول ، بازخريد خدمت کارکنان باشد ، کسري ذخاير مربوطه برآورد و مجموع اين ارقام محاسبه مي گردد .
‏در حاليتي که شرکت در ساير شرکتها سرمايه گذار باشد قيمت روز سرمايه گذاري شرکت در ساير شرکتها به يکي از روشهاي فوق برآورد شده و پس از آن قيمت روز سهام به شرح زير محاسبه مي شود .
‏حقوق صاحبان سهام طبق دفاتر
‏کسر مي شود کسري ذخاير
‏حقوق صاحبان سهام پس از تعديلات
‏اضافه مي شود :
‏تفاوت ارزش روز داراييهاي ثابت با شاخص بانک مرکزي
‏تفاوت ارزش روز داراييهاي ثابت با نرخ ارز
‏تفاوت ارزش روز داراييهاي جاري با نرخ ارز
2
‏تفاوت ارزش روز سرمايه گذاري در ساير شرکتها
‏جمع
‏کسر مي شود :
‏تفاوت ارزش روز بدهيهاي ارزي
‏قيمت روز سهام شرکت
‏ضمناً چنانچه اثرات تورمي فوق در هر يک از حسابهاي ذيربط عمل گردد ، امکان استخراج ترازنامه با قيمت روز اموال فراهم مي شود و بطور خلاصه قيمت روز سهام از تفاوت داراييها با قيمت روز ، منهاي بدهيها با قيمت روز بدست مي آيد .
‏ب- تجديد ارزيابي با روش کارشناسي رسمي دادگستري
‏در اين روش ، ابتدا قيمت روز اموال و داراييهاي ثابت شرکت توسط کارشناسان رسمي دادگستري برآورد و گزارش مي گردد . آنگاه ميزان ارز موجوديهاي جنسي شرکت ، وجوه نقد ارزي ، مطالبات ارزي و بدهيهاي ارزي و نرخ ارز ثبت شده در دفاتر مشخص و تفاوت نرخ ارز آنها برآورد مي گردد . و پس از آن چنانچه شرکت داراي کسري ذخيره براي اقلامي از قبيل ماليات ، بيمه ، مطالبات مشکوک الوصول و بازخريد خدمات کارکنان باشد ، مجموع اين ارقام نيز محاسبه مي گردد .
‏سپس قيمت روز سرمايه گذاري شرت در ساير شرکتها به يکي از روشهاي فوق برآورد مي گردد و پس از آن قيمت روز سهام به شرح ذيل محاسبه مي شود .
‏حقوق صاحبان سهام طبق دفاتر
‏کسر مي شود : کسري ذخاير
‏حقوق صاحبان سهام پس از تعديلات
‏اضافه مي شود :
‏تفاوت ارزش روز داراييهاي ثابت با قيمت کارشناس دادگستري
‏تفاوت ارزش روز داراييهاي جاري با نرخ ارز
‏تفاوت ارزش روز سرمايه گذاريها
‏جمع
‏کسر مي شود :
3
‏تفاوت ارزش روز بدهيهاي ارزي
‏قيمت روز سهام شرکت
‏قيمت روز سهام شرکت
‏تعداد سهام
‏قيمت روز هر سهم =
‏ضمناً چنانچه اثرات تورمي فوق در هر يک از حسابهاي ذيربط عمل گردد ، امکان استخراج ترازنامه با قيمت روز اموال فراهم مي شود و بطور خلاصه قيمت روز سهام از تفاوت داراييهاي با قيمت روز ، منهاي بدهيها با قيمت روز بدست مي آيد .
‏لازم به تذکر است چنانچه ؛ در اين روش موجوديهاي جنسي نيز توسط کارشناس رسمي دادگستري ارزيابي گردد ، صرفاً ساير اقلام داراييهاي جاري از قبيل موجودي نقد ارزي و مطالبات ارزي از طريق تفاوت نرخ ارز ، ارزيابي مي شوند .
‏مثال شرکت فرزانگان در سال 1363، بمنظور اجراي طرح توليد کاغذ صنعتي تأسيس گرديده است .
‏اطلاعات مالي ذيل در راتباط با فعاليتهاي شرکت در دست مي باشد :
‏1. منابع ريالي مصرف شده در طرح مزبور تا سال 1372 به شرح ذيل بوده است :
‏ ارقام : ميليون ريال
‏سال
‏63
‏64
‏65
‏66
‏67
‏وجوه
‏6
‏1/219
‏7/17
‏28
‏8/85
‏سال
‏68
‏69
‏70
‏71
‏72
‏وجوه
‏3/207
‏5/584
‏4808
‏2/6623
‏8/7870
‏ 2. مجموعه ارز مصرفي طرح توليد کاغذ تا پايان سال 1372 به شرح ذيل بوده است.
4
‏دلار مصرف شده به نرخ دولتي
‏مارک‏«‏ ‏«‏ رقابتي
‏ارز تخصيصي به نرخ دولتي (دلار)
‏ارقام: ميليون
‏7/30
‏7/1
‏7/4
‏معادل ريالي
‏2149
‏680
‏329
‏3158
‏الگوي سه مرحله اي رشد : در الگوي سه مرحله اي فرضي بر اين گذاشته مي شود که رشد سود تقسيمي داراي سه مرحله متفاوت است . در حالي که در الگوي مبتني بر رشد ثابت سود تقسيمي فرض بر اين گذاشته مي شد که سود تقسيمي داراي رشد ثابت ، دائمي و هميشگي است . در الگوي سه مرحله اي ، در مرحله نخست ، فرض بر اين است که سود تقسيمي با نرخ ثابت ga‏ براي دوره A‏ سال رشد مي کند . پس از اين ، مرحله انتقالي پيش مي آيد که از سال A+1‏ تا نقطه زماني B‏ طول مي کشد . در دوره انتقالي نرخ رشد سود تقسيمي به صورت خطي کاهش مي يابد و به يک نرخ رشد دائمي و ثابت بنام gn‏ مي رسد . اين نرخ رشد ثابت و دائمي gn‏ ، را نرخ رشد عادي شرکت در بنلد مدت مي نامند . در نمودار زير نرخ رشد سود تقسيمي در اين سه مرحله نشان داده شده و فرض بر اين است که در آغاز نرخ رشد سود تقسيمي از نرخ رشد عادي شرکت در بند مدت بيشتر است .
‏نرخ رشد هر يک از سالهاي دوره انتقالي با فرمول زير محاسبه مي شود .
‏نمودار : نرخ رشد سود تقسيمي در طي زمان
‏در فرمول فوق اگر Z‏ با S‏ برابر باشد ، به مرحله انتقالي مي رسيم . نرخ رشد بصورت نرخ رشد ثابت در بلند مدت (gn‏) در مي آيد . بنابراين با فرض با فرض در دست داشتن

 

دانلود فایل