⭐️پروتکل (پکیج) درمانی خاطره پردازی ساختارمند گروهی

پروتکل (پکیج) درمانی خاطره پردازی ساختارمند گروهی در 65 صفحه ورد (word) قابل ویرایش با فرمت docx

پروتکل (پکیج) درمانی خاطره پردازی ساختارمند گروهی

پروتکل (پکیج) درمانی خاطره پردازی ساختارمند گروهی در 65 صفحه ورد (word) قابل ویرایش با فرمت docx

مشخصات فایل

تعداد صفحات 65
حجم 111/282 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

پروتکل (پکیج) درمانی خاطره پردازی ساختارمند گروهی در 65 صفحه ورد (word) قابل ویرایش با فرمت docx

 

ویژگی های منحصر به فرد این فایل:

  • شامل 12 جلسه درمانی
  • 65 صفحه ورد (64 صفحه متن و توضیحات و 1 صفحه منابع پایانی)
  • نوع تایپ متن: کاملا استاندارد و قابل ویرایش
  • دارای منبع درون متنی و پایانی معتبر و به شیوه  APA
  • قابل اجرا به صورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات و اقدامات کامل هر جلسه
  • آماده سازی توسط دکتری روان شناسی
  • اندازه فونت 14 از نوع b lotus و فاصله خط 1 و نیم
  • ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری روان شناسی، علوم تربیتی و سایر رشته های مرتبط و همچنین قابل استفاده برای مشاورین و درمانگران   
  • پشتیبانی تخصصی (هرگونه سوال تخصصی شما در زمینه این فایل جواب داده می شود)

 

این پکیج (پروتکل) یک فایل کامل در زمینه درمان خاطره پردازی ساختارمند گروهی می باشد.

 

 

فهرست مطالب و جلسات درمانی:

جلسه اول: مقدمات

جلسه دوم: کودکی و زندگی خانوادگی

جلسه سوم: دوران مدرسه

جلسه چهارم: شروع کار و زندگی شغلی

جلسه پنجم: تفریح و سرگرمی اهداف

جلسه ششم: عروسی

جلسه هفتم: خانه، باغ و حیوانات

جلسه هشتم: نسل بعدی نوزادان و کودکان

جلسه ۹: غذا و پخت و پز

جلسه ۱۰: تعطیلات و مسافرت

جلسه یازدهم: جشن گرفتن

جلسه دوازدهم: جمع بندی و ارزیابی

منابع

 

خلاصه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

جلسه اول: مقدمات

این پروتکل برگرفته از برنامه خاطره پردازی ساختارمند گروهی استینسون (2009) می باشد.

جلسات بر مبنای مراحل مهم زندگی است که افراد سالمند آن ها را پشت سر نهاده اند و همه افراد حاضر گروه در آن جای می گیرند. همچنین این رویکرد زمانی می تواند به خانواده ها کمک کند تا نگاه گسترده تری به زندگی خود داشته و تا حدی با معنای «مرور زندگی» در طی ۱۲ هفته آشنا شوند. شاید نیاز باشد که شما برنامه ریزی های ارائه شده را تغییر داده تا برنامه ای مناسب با وضعیت خود داشته باشید. اما می بایست دقت کنید که در انجام این کار، عناصر اصلی رویکرد این پروژه خاطره پردازی می بایست حفظ شود.

١-مقدمه

۲-کودکی و زندگی خانوادگی

۳-روزهای مدرسه

۴- شروع کار و زندگی کاری

۵- تفریح و سرگرمی

۶-ازدواج

۷-خانه، باغ و حیوانات

۸-نسل بعدی – نوزادان و کودکان

۹-غذا و آشپزی

۱۰-تعطیلات و مسافر

۱۱-جشن ها

۱۲-جمع بندی و ارزیابی

تعداد فعالیت های هر جلسه بیشتر از فعالیت هایی است که بتوان در یک تک جلسه جای داد. دلیل وجود این فعالیت های زیادتر، این است که سرپرستان گروه ها با انتخاب برخی از فعالیت های پیشنهاد شده، خودشان جلسات خود را طراحی می کنند. بسیار مهم است که طیفی از فعالیت ها را ارائه کنیم و بدین صورت تا جایی که ممکن است افراد بیشتری را جذب آن نماییم و در نهایت به برنامه ای متعادل دست یابیم.

هر یک از برنامه ریزی های ارائه شده در این بخش برای جلسات خاطره پردازی، دربردارنده مجموعه ای ساده از یادداشت های سرپرست گروه است که همانند یادداشت های سرپرستان پروژه اصلی است و نشان می دهد که از کدام فعالیت ها استفاده شد و کدام نتایج پدیدار گشت و همچنین نمایی از روند اجرایی جلسه ارائه می دهد (سپاس فراوان از کارولین بیکرا که یادداشت هایش به عنوان منبع اصلی ما مورد استفاده قرار گرفت. لطفا توجه داشته باشید که نام اصلی افراد شرکت کننده ذکر نشده تا بدین وسیله حریم خصوصی این افراد حفظ گردد).

 

جلسه اول: مقدمات

اهداف

  • دادن حس مورد استقبال قرار گرفتن به افراد حاضر
  • معرفی افراد به یکدیگر
  • آغاز کار با خاطره پردازی
  • ایجاد انگیزه و اشتياق

برنامه کلی

محرک ها

شناسنامه و سند ازدواج، نقشه محل

شروع جلسه

به هر خانواده ای که وارد می شود خوش آمد گفته و از آن ها برای حضور در این جلسه تشکر کنید. تازه واردان را به طرف صندلی های شان هدایت کرده و ترجیحا از میزهای کوچک که دو خانواده

را در خود جای می دهد استفاده کنید و در صورت ضرورت، از میزهای بزرگتری که ظرفیت هشت تا ده نفر را دارد استفاده کنید. در هر میز، یک نفر از اعضای تیم پروژه برای کار با آن خانواده تعیین خواهد شد و در کنار آن ها خواهد بود. اعضای تیم و داوطلبان اطمینان حاصل می کنند که همه افراد حاضر برچسب نام دارند و آن ها را تشویق می کنند که با هم گفتگوی دوستانه و غیر رسمی داشته باشند. این زمان فرصت مناسبی است تا از مراقبین خانواده هایی که زودتر رسیده اند بخواهید برگه امیدها و ترس ها را چنانچه تاکنون پاسخ نداده اند کامل کنند. در غیر این صورت می توانند این فرم را به خانه برده و پاسخ داده و هفته آینده پس بیاورند. وقتی که گروه مستقر شد، سرپرست گروه از همه افراد می خواهد تا صندلی خود را بچرخانند تا همه بتوانند سرپرست را ببینند و یک حلقه را تشکیل دهند. سپرست گروه ضمن خوش آمد گویی، اعلام می کند که هر هفته به مدت ۱۲ هفته با یکدیگر ملاقات خواهند کرد و ابراز امیدواری می کند که در این جلسات افراد حاضر با یکدیگر آشنا شده، با هم دوست شوند و به بررسی برخی خاطرات پرداخته و لحظات خوشی داشته باشند. سپس وی پیشنهاد آغاز کار با یک تمرین را می دهد.

گرم کردن جلسه

هر فرد نام خود اعلام کرده و یک فعالیت که به آن علاقه دارد را نام می برد. بهتر است قبل از شروع، چند نمونه از این فعالیت ها را نام برد و لذا می توان به قدم زدن، خرید، خوردن چیپس، دیدن نوه ها، خوابیدن یا گوش کردن به موسیقی اشاره کرد. به افراد فرصت کوتاهی بدهید تا به همراه شخصی که در کنارشان نشسته هماهنگ شوند. بدین صورت اگر فردی با این کار مشکل داشت می تواند از یک مراقب یا داوطلبی که در نزدیکی اش است کمک بگیرد. سپس سرپرست در میان گروه گشته و به صحبت های افراد مختلف گوش می دهد و برخی حرفهای گفته شده را تکرار می کند و با افراد رابطه برقرار میکند و در صورت امکان، افرادی که در گروه علایق مشابهی دارند را با هم آشنا می کند. این تمرین به افراد کمک می کند تا نام ها را به خاطر آورند و آن را به علایق مربوطه فرد پیوند دهند مثلا من مری هستم و شیرینی خامه ای دوست دارم».


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود