⭐️پاورپوینت نیازسنجی پژوهشی و فرايند تحليل سلسله مراتبی

دانلود پاورپوینت نیازسنجی پژوهشی و فرايند تحليل سلسله مراتبی در 25 اسلاید با فرمت pptx

پاورپوینت نیازسنجی پژوهشی و فرايند تحليل سلسله مراتبی

دانلود پاورپوینت نیازسنجی پژوهشی و فرايند تحليل سلسله مراتبی در 25 اسلاید با فرمت pptx

مشخصات فایل

تعداد صفحات 25
حجم 225/77 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت نیازسنجی پژوهشی و فرايند تحليل سلسله مراتبی جهت رشته مدیریت در قالب 25 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

مفهوم نیازسنجی پژوهشی
با توجه به تعریف نیاز و نیازسنجی، نیازسنجی پژوهشی به فرایند پیچیدة شناسایی نیازهای پژوهشی بالقوه و تعیین اولویت در بین پروژه های مختلف تحقیقاتی اشاره می کند تا از این رهگذر مبنای قابل دفاعی برای تخصیص مؤثر منابع فراهم آید (Fathi; 2005. p3) در عین حال ضروری است تا از لحاظ مفهومی بین شناسایی نیازهای پژوهشی (RNI) ، تعیین اولویت های تحقیقاتی (RPS) و نیز تخصیص منابع (RA) تفاوت قایل شویم. این مفاهیم در حقیقت زیرمجموعه و بخش هایی از فرایند نیازسنجی پژوهشی هستند و به درک بهتر آن کمک می کنند.

 

 

شناسایی نیازهای پژوهشی عبارت از فرایند شناسایی تمام طرح ها و عناوین پژوهشی بالقوه، صرف نظر از کیفیت و اولویت آنها است. به عبارت روشن تر در شناسایی نیازهای پژوهشی، دستیابی به حداکثر عناوین و موضوعات تحقیقاتی هدف اصلی را تشکیل می دهد (Fathi; 2001) در حالی که تعیین اولویت های تحقیقاتی به معنای فرایند گزینش و انتخاب برخی از عناوین برای پژوهش از بین مجموعه متنوعی از موضوعات پژوهشی است (Falconi; 1991. P41) و تنها پس از اجرای شناسایی نیازهای پژوهشی و اولویت بندی آنها، یک سازمان یا مؤسسه می تواند مبنای علمی و منطقی معینی را برای تخصیص منابع به طرح های پژوهشی به صورت شفاف و قابل دفاع فراهم نماید.

 

 

 

عنوان :

مفهوم نیازسنجی پژوهشی

اهداف نیازسنجی پژوهشی

رویکردهای نیازسنجی پژوهشی

برنامه‌ريزي پژوهشي چيست؟

 فرايند تحليل سلسله مراتبي

طراحی درخت محدودیت

و…


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود