⭐️پاورپوینت آشنایی اجمالی با مواد افیونی

دانلود پاورپوینت آشنایی اجمالی با مواد افیونی

پاورپوینت آشنایی اجمالی با مواد افیونی

دانلود پاورپوینت آشنایی اجمالی با مواد افیونی

مشخصات فایل

تعداد صفحات 23
حجم 59/898 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت آشنایی اجمالی با مواد افیونی جهت رشته پزشکی در قالب 23 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

در ایران شایع ترین مواد غیر قانونی مورد سوء مصرف مواد افیونی می باشند. مواد افیونی طبیعی شامل تریاک، شیره و سوخته هستند و مواد افیونی صناعی که مورد سوء مصرف قرار می گیرند شامل مورفین، هروئین، ترامادول(شبه افیونی)، متادون و دیفنوکسیلات و بوپرونورفین می باشد.

 

 

تریاک ماده ای است به رنگ قهوه ای تیره که از شیره گیاهی به نام کوکنار که در عربی به آن خشخاش می گویند به دست می آید. واژه کوکنار (خشخاش) در حقیقت به معنای پادزهر یا ضد سم است که ریشه یونانی دارد و به معنی ترکیبی است از افیون و چند داروی دیگر که برای معالجه گزش جانوران به ویژه مار به کار رفته است ولی ریشه کلمه افیون یک واژه یونانی به معنی شیره است. 

 

سابقه مصرف تریاک به قبل از تاریخ مکتوب بشر بر می گردد. در حفاری های باستان شناسی در سوئیس، دانه های خشخاش و گرزهای آن را یافته اند که به دوره زمانی 8000 سال پیش از میلاد مربوط می شوند. بنابراین اگر مردم آن زمان تریاک را به عنوان یک دارو استفاده می کرده اند، تریاک قدیمی ترین دارو خواهد بود.

 

فهرست مطالب
تاریخچه تریاک در جهان و ایران
مشتقات تریاک
اشکال مصرفی
عوارض طولانی مدت مواد افیونی
هروئین
کراک
نورجیزک
کدئین
ترامادول
متادون
ديفنوكسيلات


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود