⭐️نمونه چارچوب نظری تحقیق در پایان نامه حمل و نقل پیاده محور و اهمیت آن word

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه حمل و نقل پیاده محور و اهمیت آن با فرمت docx در قالب 21 صفحه ورد

نمونه چارچوب نظری تحقیق در پایان نامه حمل و نقل پیاده محور و اهمیت آن word

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه حمل و نقل پیاده محور و اهمیت آن با فرمت docx در قالب 21 صفحه ورد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 21
حجم 75/741 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه حمل و نقل پیاده محور و اهمیت آن با فرمت docx در قالب 21 صفحه ورد بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

پیاده روی قدیمی ترین شکل جابجایی انسان در فضاست که به عنوان اصلی ترین الگوی جابجایی در داخل کانون های زیستی به دلیل کم هزینه بودن و یا در دسترس بودن آسان برای کلیه ی اقشار جامعه به شمار می رود ( بمانیان و همکاران، 1391: 1 )، که همگان بر ضرورت استفاده از آن تأکید دارند و آن را حق طبیعی خود از فضای شهری می دانند. اما با رشد شهرنشینی، گسترش شهرها و پیدایش اتومبیل، جابجایی پیادگان و فضاهایی که در آن افراد پیاده در اولویت قرار داشتند، کاهش یافت ( معینی، 1390 : 9 ) تا بدان جا که فقدان این فضاهای پیاده محور شهرها را دچار مشکل نموده و برنامه ریزان و طراحان شهری ناگزیر به ارائه ی راهکارهایی در جهت احیای این فضاها برآمدند ( بمانیان و همکاران، 1391 :1 ). خوشبختانه شهرهای مدرن در چند دهه ی اخیر تلاش چشمگیری برای افزایش سهم پیاده روی در نظام حمل ونقل شهری بخصوص برای فواصل کوتاه به جای استفاده از اتومبیل نموده اند ( معینی، 1390: 9 ).

 

 

 

این تلاش ها به اشکال مختلف و با عناوین مختلف از جمله گسترش مناطق بدون ترافیک، ایجاد پیاده راه ها و غیره به اجرا درآمد. نخستین تجربه های آزمایشی در ایجاد منطقه بی ترافیک در شهرهای « روتردام » ( هلند ) و « استکهلم » ( سوئد ) به وجود آمد. در اواخر دهه 50، خودروهای شخصی از نواحی مرکزی و تاریخی شهرها به دلیل تهدید مراکز شهرهای اروپا به وسیله ترافیک و تخریب بافت-های ارزشمند شهری به بیرون رانده شدند، به طوری که تا سال 1975 تقریباً تمام شهرهای مهم و تاریخی اروپا ورود اتومبیل را به بخش بزرگی از ناحیه ی تاریخی و مرکزی خود محدود کرد و پیاده راه های تاریخی تجاری در آن ها به وجود آوردند. در آمریکای شمالی در اوایل دهه ی 1960 گرایش بازگشت به مراکز شهری قوت گرفت و طی 10 سال، 150 خیابان پیاده در شهرهای پیاده به وجود آمدند ( شکوهی دولت آبادی و مسعود، 1389 به نقل از پاکزاد ، 1383 : 273 ).

 

 

 

فهرست مطالب
13-2-  پیاده‌سازی ( حمل و نقل پیاده‌ محور ) 53
1-13-2-  مقدمه 53
2-13-2-  ضرورت و اهمیت موضوع 54
3-13-2- مؤلفه‌های تأثیرگذار در محیط‌های پیاده‌سازی 55
4-13-2-  اصول و معیارهای حمل و نقل پیاده‌سازی 62
5-13-2- راهبردها و سیاست‌های حمل و نقل پیاده‌سازی 63
6-13-2-  نتیجه‌گیری 64
14-2- دوچرخه سواری 65
1-14-2- مقدمه 65
2-14-2-  پیشینه تردد دوچرخه در جهان و ایران 66
3-14-2- انواع مسیرهای دوچرخه 66
4-14-2- عوامل مؤثر در طراحی شبکه دوچرخه سواری موفق شهری 67
5-14-2-  نتیجه‌گیری 68
منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود