⭐️دانلود تحقیق روان نمایشگری با فرمت ورد

هدف از این تحقیق بررسی روان نمایشگری با فرمت docx

دانلود تحقیق روان نمایشگری با فرمت ورد

هدف از این تحقیق بررسی روان نمایشگری با فرمت docx

مشخصات فایل

تعداد صفحات 31
حجم 65/912 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی روان نمایشگری با فرمت docx در قالب 31 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

فهرست مطالب
روان نمایشگری
2-5 روان نمايشگري41
2-5-1 تاريخچه ي روان نمايشگري41
2-5-2 ارکان روان نمايشگري43
2-5-2-1 کارگردان43
2-5-2-2 شخص اول44
2-5-2-3 ياور 44
2-5-2-4- حضار44
2-5-3 صحنه ي اجراي روان نمايشگري44
2-5-4 مراحل روان نمايشگري45
2-5-4-1 گرم کردن45
2-5-4-2 اجرا45
2-5-4-3  مشارکت47
2-5-5 عطش اجرا47
2-5-6 خودجوشي و خلاقيت48
2-5-7 کاردبردهاي روان نمايشگري49
2-5-8 انواع شکل هاي اجراي جلسات روان نمايشگري49
2-5-9 تکنيک هاي روان نمايشگري50
2-5-9-1 تکنيک هاي مرحله ي گرم کردن50
2-5-9-2 تکنيک هاي مرحله ي اجرا51
2-5-10 ظرفيت روان نمايشگري براي يکپارچه سازي با تجارب معنوي52
2-6 پيشينه ي پژوهشي53
2-6-1 پژوهش هاي انجام شده در خارج از کشور53
2-6-1-3 اثربخشي مداخلات مبتني بر روان نمايشگري56
2-6-2 پژوهش هاي انجام شده در داخل کشور57
2-6-2-3 اثربخشي مداخلات مبتني بر روان نمايشگري58
2-7 خلاصه و جمع بندي59
2-7-1 خلاصه ي پيشينه ي خارجي59
2-7-2 خلاصه ي پيشينه ي داخلي60
2-7-3 جمع بندي61

 

 

به طور کلي پيشينه ي نظريه پردازي در مورد اثر درماني نمايش، به يونان باستان و نظرات ارسطو در مورد تأثيرات مثبت روانشناختي تئاتر باز مي‌گردد (ميسيک ، 2004). به طور خاص در تاريخ علم روانشناسي، چهره هايي مانند ايلجين ، فرنسزي  و مورنو،‌ اولين نظريه پردازاني بودند که به تأثير مثبت نمايش در جريان مشاوره و روان درماني، تأکيد کردند، اما در اين ميان، تنها اين مورنو بود که توانست نظرات خود را در قالب يک رويکرد جامع مشاوره و روان درماني مطرح نمايد که بعده ها به يکي از معروف ترين و پرکاربردترين رويکردهاي مشاوره و روان درماني گروهي تبديل شد (کاسن، 2004). 

 

 

به اعتقاد نظريه پردازان رويکرد روان نمايشگري، ريشه هاي شکل گيري اين رويکرد را بايد در تجربيات خاص دوران کودکي، نوجواني و اوايل جواني مورنو، بنيانگذار اين رويکرد، جستجو کرد (مارينيو، 1994). مورنو در دوران کودکي و نوجواني، درگيري زيادي بامسائل مذهبي داشت و علي رغم شرايط نامناسب اقتصادي حاکم بر خانواده، روحيه ي شاد، خودجوش و خلاقي داشت. مورنو از همان کودکي، علاقه ي بسيار بارزي به بازي هاي مبتني بر ايفاي نقش داشت. او اين بازي ها را به شکل بسيار خلاقانه اي مديريت مي‌کرد و محتواي بازي هاي او نيز بيشتر حول مفاهيم و تصاوير مذهبي بود (هاورث ، 1998).

 

 

مورنو در اوايل جواني، پيرو جنبش فلسفي- هنري بيان گرايي  بود. بيان گرايي يک مکتب فلسفي يا هنري خاص نبود و رهبر يا نظريه پرداز مشخصي نداشت. حتي بسياري از طرفداران اين جنبش، يکديگر را نمي‌شناختند. به طور کلي جنبش بيان گرايي که قبل از جنگ جهاني اول، آغاز شده بود و پس از اتمام جنگ، به طور قابل توجهي توسعه يافته بود،  مدعي و خواستار نوگرايي و سنت شکني در شيوه هاي بيان هنري و حتي در شئون مختلف ساختارهاي اجتماعي و فرهنگي بود.

 

 

مورنو در سال 1920 در مقاله ي فلسفي- مذهبي خود با نام «واژگان پدر » به صراحت گرايش خود را به اين جنبش نشان داد. اولين جرقه هاي مفهوم سازي رسمي‌خودجوشي  ، که امروزه يکي از مفاهيم کليدي روان نمايشگري محسوب ميشود، در قالب نظرات مورنو در همين چارچوب فلسفي، نمايان شد (مارينيو، 1994).

 

 

هنگامي‌که مورنو هنوز جوان بود و چهره ي سرشناسي محسوب نمي‌شد، يکي از علايق اصلي او اين بود که به پارک مي‌رفت، بچه ها را دور خود جمع مي‌کرد، براي آن ها داستان مي‌گفت و اَشکال مختلفي از بازي هاي مبتني بر ايفاي نقش را در ميان آن ها رهبري مي‌کرد. هدف و انگيزه ي اصلي او در جريان اين بازي ها اين بود که سطح خلاقيت و خودجوشي بچه ها را برانگيزد و ارتقا بخشد. همين فعاليت ها که حتي گاهي در نظر مردم، عجيب به نظر مي‌رسيد،  در واقع از جمله ريشه هاي اوليه ي شکل گيري روان نمايشگري بود (هاورث، 1998). 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود