⭐️دانلود تحقیق درباره رضایت شغلی word

هدف از این تحقیق بررسی رضایت شغلی با فرمت docx

دانلود تحقیق درباره رضایت شغلی word

هدف از این تحقیق بررسی رضایت شغلی با فرمت docx

مشخصات فایل

تعداد صفحات 65
حجم 206/869 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی رضایت شغلی با فرمت docx در قالب 65 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

 

 

فهرست مطالب
رضایت شغلی
2-18 رضایت شغلی 
2-19 تعهد سازمانی 
2-20 سایر عوامل
2-21 پیشینه تجربی تحقیق خارج از کشور 
2-22 پیشینه تجربی تحقیق در داخل کشور 

 

رضایت شغلی یکی از سازه هایی است که در ادبیات مدیریت و رفتار سازمانی بیشتر مورد بررسی و اندازه گیری قرار گرفته است . اهمیت رضایت شغلی به دلیل رابطه آن با دیگر پیامدهای سازمانی ، شامل : غیبت ، تعهد سازمانی ، جابجایی شغلی و عملکرد است . با توجه به تأثیر سریع تغییرات محیطی بر روی سازمانها و شکل گیری تغییرات سازمانی این الزام ایجاد شده است که چگونگی حفظ کارکنان ، تعهد و رضایت شغلی آنان را درک کنیم . ( اسمیت ،1992)

 

تعریف مفهومی رضایت شغلی در برگــیرنده عنــاصر انتــظار و ارزشیابی است . به عنوان مثال لوک  ، 1976) رضایت شغلی را به عنوان یک بیان عاطفی مطلوب حاصل از ارزیابی شغل یا تجربیات شغلی تعریف کرده است .

 

 

به طور مشابه (mottaz; 1988) رضایت شغلی را به عنوان یک پاسخ مؤثر حاصل از ارزیابی از موقعیت کاری تعریف کرده است . و این امر که رضایت شغلی تابعی از ارزشها و پاداشهای مرتبط با کار است مورد پذیرش گسترده ای قرار گرفته است. ( وروم ، 1964 ؛ کالبرگ  ، 1977) 

 

اغلب دیدگاهها نسبت به ضرایب شغلی مبتنی بر تئوری های انگیزشی و نگرشی نسبت به کار است که بوسیله هرزبرگ ، مازلو ، وروم ، ایجاد شده اند . مازلو(1943) بیان می کند که در وجود هر انسانی یک سلسله  مراتب از پنج نیاز وجود دارد که عبارتند از : نیازهای فیزیکی ، ایمنی ، اجتماعی ، احترام و خودشکوفایی . تئوری سلسله مراتب نیازهای مازلو پیشنهاد می کند که اگر چه هیچ نیازی به طور کامل هرگز ارضا نمی شود ، یک نیاز ارضا شده برای مدتی دیگر برانگیزاننده نیست . 

 

بنابراین برای یک سازمان مهم است که بداند یک کارمند در چه سطح از سطوح سلسله مراتب نیازها قرار دارد و به ارضاء نیازهای سطوح بالاتر آنها متمرکز شود .( روبینز ،1993)
 

 

تئوری انگیزشی ، بهداشت هرزبرگ پیشنهاد می کند که دو عامل است که بر رضایت یا نارضایتی افراد نسبت به کارشان تأثیر می گذارند ، بر اساس این تئوری دو عاملی ، عوامل درونی مانند : فرصت پیشرفت کارکنان ، قدردانی ، نفس کار و رشد با رضایت شغلی مرتبط اند . در مقابل عوامل بیرونی مانند : سیاستهای سازمانی ، مدیریت ، سرپرستی ، شرایط کاری با عدم رضایت شغلی مرتبط اند .
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود