⭐️دانلود تحقیق تعهد سازمانی با فرمت ورد

هدف از این تحقیق بررسی تعهد سازمانی با فرمت docx

دانلود تحقیق تعهد سازمانی با فرمت ورد

هدف از این تحقیق بررسی تعهد سازمانی با فرمت docx

مشخصات فایل

تعداد صفحات 10
حجم 31/254 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی تعهد سازمانی با فرمت docx در قالب 10 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

 

 

فهرست مطالب
تعهد سازمانی
بخش دوم: تعهد سازمانی    17
2-8) مقدمه:    17
2-9) مفهوم تعهد:    17
2-10) تعهد سازماني:    18
2-11) ابعاد تعهد سازمانی:     19
2-12) ديدگاه‌هاي نظري تعهد سازماني:    19
2-12-1) مدل" مي ير و آلن"     19
2-12-2) " مدل "ماير و شورمن     20
2-12-3) مدل "جاروس "  و همکاران    20
2-13)ديدگاه‌هاي نظري عوامل مؤثر بر تعهد سازماني:    20
2-14) نتيجه‌گيري:    22
بخش سوم: عملکرد شغلی    23
2-15) مقدمه:     23
2-19)پیشینه تحقیق:    26

 

 

2-8) مقدمه:
يكي از عوامل كليدي و تأثيرگذار تعهد سازماني است كه تأثير چشمگيري بر عملكرد كاركنان دارد و موجب افزايش سطح تعهد به سازمان مي‎شود (Rylander; 2003).بررسي و شناخت كاركنان متعهد مي‎تواند در فرايند اثربخشي به مديران منابع انساني در مراحل مختلف روند مديريت منابع انساني كمك شاياني نمايد.

 

 

 

تعهد سازماني بر كاهش غيبت، افزايش ماندگاري، تعلق و وفاداري، بهره‎وري، پذيرش راهبرد و هنجارها و ارزشهاي سازماني نقش عمده‎اي دارد. مطالعات و بررسيهاي مربوط به تعهد كاركنان در سازمان، به كاهش هزينه‎هاي هنگفت ناشي از ترك خدمت و جذب نيروهاي جديد و نيز بهبود شاخصهاي كليدي عملكرد مي‌انجامد (دولت‎آبادي فراهاني، 1378).

 

 

 

در بین نگرشهای شغلی تعهد سازمانی به خاطر روابطی که با انگیزش و درگیری شغلی و غیبت و ترک خدمت دارد مورد توجه زیادی قرار گرفته است.تعهد سازمانی به عنوان پیوند عاطفی بین کارکنان و سازمانشان تعریف شده است.Buonocore 2010)). تعهد سازمانی یک نگرش است. یک حالت روانی است که نشان دهندة نوعی تمایل، نیاز و الزام جهت ادامه اشتغال در یک سازمان می‌باشد.

 

 

 

تمایل یعنی علاقه و خواست قلبی فرد برای ادامه خدمت در سازمان، نیاز یعنی فرد به خاطر سرمایه‌گذاری‌هایی که در سازمان کرده ناچار به ادامة خدمت در آن است و الزام عبارت از دین، مسؤولیت و تکلیفی است که فرد در برابر سازمان دارد و خود را ملزم به ماندن در آن می‌بیند از دیدگاهی دیگر، تعهد سازمانی نوعی احساس وابستگی و تعلق خاطر به سازمان است.بنابراین تعهد سازمانی «یک نگرش دربارة وفاداری کارمندان به سازمان است، و یک فرایند مستمری است که از طریق آن اعضای سازمان علاقة خود را به سازمان و موفقیت و کارایی پیوسته آن نشان می‌دهند (مجیدی، 1376).

 

 

2-9) مفهوم تعهد:
تعهد را افراد مختلف به گونه‌های متفاوت تعریف کرده‌اند که ذیلاً برخی از آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد :استاد شهید مطهری، تعهد را به معنی پایبندی به اصول و قراردادهایی می‌داند که انسان نسبت به آنها معتقد است و بیان می‌دارد: "فرد متعهد کسی است که به عهد و پیمان خود وفادار باشد و برای اهداف آن تلاش نماید" کانتر  تعهد را تمایل افراد به در اختیار گذاشتن انرژی و وفاداری خویش به نظام اجتماعی می‌داند.

 

 

 

سالانکیک  تعهد را عبارت از پیوند دادن فرد به عوامل و اقدامات فردی وی می‌داند، یعنی تعهد زمانی واقعیت می‌یابد که فرد نسبت به رفتار و اقدامات خود احساس مسئولیت و وابستگی نماید (الحسینی1380)مودی و همکارانش، تعهد را به عمل فراتر از وظایف مقرره اطلاق می‌نمایند. ابراز عملی تعهد، برای به انجام رسیدن فعالیتها ضروری است و بخصوص در مشاغل کلیدی و حساس، از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد. کوک و وال نیز سه مفهوم "وفاداری"، "احساس هویت و شناسایی" و "آمادگی" را برای تعهد مطرح کرده‌اند (مجیدی، 1376).

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود