چشم‌انداز جهانی جامعه‌ی اطلاعاتی

چشم‌انداز جهانی جامعه‌ی اطلاعاتی

چشم‌انداز جهانی جامعه‌ی اطلاعاتی

چشم‌انداز جهانی جامعه‌ی اطلاعاتی

دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات 23
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

چشم‌انداز جهانی جامعه‌ی اطلاعاتی

از اوایل دهه‌ی 1990، با پیشرفت و گسترش شبكه ‏ها و بزرگراه‏های اطلاعاتی جدید الكترونی و افزایش كاربرد تكنولوژی‏های نوین ارتباطی در سراسر جهان، مسائل بین‏ المللی ناشی از آن‏ها، اهمیت خاصی پیدا كرده‏ اند. به همین جهت، در سال‏های اخیر، به موازات توسعه‌ی استفاده از شبكه‏ های اطلاعاتی و به ویژه شبكه‌ی «اینترنت» ، توجه به این مسائل بیشتر شده است.

به طوری كه علاوه بر تصمیم‏ ها و اقدام‏ های تازه‏ ای كه در بعضی از كشورهای پیشرفته‌ی صنعتی درباره‌ی چگونگی كاربرد ارتباطات و اطلاعات الكترونی و ایجاد جامعه‌ی اطلاعاتی صورت گرفته ‏اند، برخی سازمان‏ های بین ‏المللی و منطقه ‏ای، مانند «سازمان همكاری و توسعه‌ی اقتصادی»، «شورای اروپا»، «اتحادیه‌ی اروپایی» و گروه «8 كشور بزرگ صنعتی» نیز به ارزیابی و تصمیم‏ گیری در زمینه‏ های مختلف كاربرد این گونه ارتباطات و اطلاعات و مسائل جامعه‌ی اطلاعاتی آینده، پرداخته ‏اند.

برای شناخت عوامل و شرایط زمینه‏ ساز فعالیت‏ ها و برنامه‏ های جدید كشورها، سازمان‏ها و نهادهای مذكور، یادآوری چگونگی پیدائی و پیشرفت تكنولوژی شبكه‌ی اطلاعاتی «اینترنت» در ایالات متحده‌ی آمریكا و سیاست‏ ها و برنامه ‏های مهم این كشور و سایر كشورهای بزرگ غربی درباره‌ی بزرگراه ‏ها و زیرساخت‏های اطلاعاتی و جامعه‌ی اطلاعاتی طرف توجه آ‏ن‏ها، ضروری است…………….