چارچوب مبانی نظری وپیشینه پژوهش تجارت الكترونیكی

چارچوب مبانی نظری وپیشینه پژوهش تجارت الكترونیكی

چارچوب مبانی نظری وپیشینه پژوهش تجارت الكترونیكی

چارچوب مبانی نظری وپیشینه پژوهش تجارت الكترونیكی

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 245 کیلو بایت
تعداد صفحات 26
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

تعداد صفحه: 26صفحه

نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

تجارت الكترونیكی

تجارت الكترونیكی به معنای انجام دادن مبادلات تجاری از طریق شبكه به ویژه اینترنت است (راتناسینگام، 2005). تجارت الكترونیكی از داشتن یك سایت اینترنت فراتر می رود و شامل سفارش دادن، انجام دادن مناقصات كاریابی و كارمندیابی و مبادله اطلاعات است كه با استفاده از فناوری های اطلاعات صورت می‏گیرد. در تجارت الكترونیكی، پول می تواند هم به روش سنتی و هم به روش الكترونیكی پرداخت شود. بسیاری از بازرگانان الكترونیكی، سیستم های پرداخت مختلفی را به مشتریان خود پیشنهاد می كنند (لویر، 2003). مهم ترین مسأله در سیستم های پرداخت الكترونیكی تأكید بر امنیت است (توربان، 1999).

تجارت الكترونیكی فرصت های مهمی برای شركت ها ایجاد كرده كه از طریق آن شركت ها می‏توانند سهم بازار خود را گسترش دهند و در بازار بین المللی وارد شوند. این با كم ترین هزینه و حداقل سرمایه گذاری قابل اجرا است. در دنیای تجارت الكترونیكی، شركت ها از این امكان برخوردار هستند كه هم با تهیه كنندگان و هم با مشتریان بیش تر ارتباط برقرار كنند كه از طرفی منجر به افزایش فروش و از سوی دیگر منجر به دسترسی به منابع بیش تر با قیمت های مناسب و هزینه كم تر می شود (راتناسینگام ، 2005).

منابع فارسی:

  1. باقری نژاد، جعفر؛ ستاری، هاله. (1385). ارائه مدل ارزیابی آمادگی الكترونیكی سازمان بورس اوراق بهادار برای پیاده سازی دولت الكترونیك. اولین همایش سراسری بورس الكترونیك.
  2. باقریان، عباس. (1385). بورس الكترونیك؛ استانداردها و سیستم های هوشمند نظارتی. اولین همایش سراسری بورس الكترونیك.
  3. بتوخته، اكرم؛ محمدزاده، امیر.(1385). بررسی موانع عدم راه اندازی بورس الكترونیك در بازار سرمایه ایران. اولین همایش سراسری بورس الكترونیك.
  4. بقائی راوری، جواد؛ مقدسی، علیرضا .(1386). ارائه یک مدل سه بعدی از چالشهای پیاده سازی تجارت الکترونیک در ایران. مجله دانش و توسعه، شماره 19، 83-113.
  5. جعفرپور، دلبر؛ فتحی، فاطمه. (1385). بورس الكترونیك در ایران: اهمیت، زیرساخت ها و مزایا. اولین همایش سراسری بورس الكترونیك.
  6. شهرآبادی، ابوالفضل؛ سلیمی، محمود. (1385). درآمدی بر بورس الكترونیك نزدك. اولین همایش سراسری بورس الكترونیك.
  7. گرامی، مهدی؛ محمدزاده، امیر. (1385). بررسی نظام بانكی كشوردرارتباط با بورس الكترونیك. اولین همایش سراسری بورس الكترونیك.
  8. موسی خانی، محمد؛ انصاری، منوچهر؛ مهرابی لواسانی، راحیل. (1389). بررسی نقش كیفیت وب سایت و عادت به ان در تجارت الكترونیك مطالعه موردی: شركت قطارهای مسافربری رجا. چهارمین كنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی.
  9. میرشجاعی، سیدحسین. (1385. فن آوری اطلاعات و كاربردهای آن در سازمان بورس الكترونیك. اولین همایش سراسری بورس الكترونیك.
  10. هاشمی، سید مجید .(1389). بررسی تأثیر کاربرد تجارت الکترونیکی بر میزان صادرات فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 54 ، 171-200.
  11. الهی، شعبان؛ حمدان، محمود؛ حسن زاده، علیرضا. (1388). بررسی رابطه تجارت الكترونیكی و رفتار مشتری. دوماهنامه علمی- پژوهشی دانشور رفتار دانشگاه شاهد، 16 (35)، 27-44.

منابع انگلیسی:

  1. Bakos Y. (2005). The impact of E-commerce on competition in the Retail Brokerage Industry. Information System Research May . 35
  2. Berners-Lee T. (1998). What the semantic web can represent. http:// www.w3.org/designingIsses/RDFont .html (last modified sept. 17 1998).
  3. Choudhury V. Hartzel K.S. and Konsynski B.R. (1998). Uses and consequences of electronic markets: an empirical investigation in the aircraft parts industry. MIS Quarterly Vol. 22 No. 4 pp. 471-507.
  4. Fairchild P.M.A. Ribbers. A.O. Nooteboom. (2004). A success factor model for electronic markets Defining outcomes based on stakeholder context and business process. Business Process Management Journal Vol. 10 No. 1 63-79.
  5. Fan M. Stallaert J. and Whinston A.B. (2000). The Internet and the Future of Financial Markets. Communications of the ACM Vol. 43 No.11 82-88.
  6. Gerber M. von Solms R. (2001). Management of risk in the information age. Computers & Security 24 16-30.
  7. Hee S. Jae K. Soung H. (2001). Mining the change of customer behavior in an internet shopping mall. Expert system with applications 21 157-168.
  8. Konana P. (2000). The Implications of Online Investing. Communication of the ACM Vol. 43 No. 1 34 – 41.
  9. Levier J.(2003). www.idf.net/articles/vendr a traver son site.html.
  10. Malone T.W. Yates J. and Benjamin R.I. (1987). Electronic markets and electronic hierarchies. Communications of the ACM Vol. 30 No. 6 484-97.
  11. Neidorf J . Neidorf R. (2001). Retail strategies for e-commerce.1st Printing Canada.
  12. Newman W H. McGill R A.(1997).The Process of Electronic Data Interchange. 3thedition Prentice-Hall.
  13. Porter M. E. (2001). Strategy and Internet. Harvard Business Review Vol. 79 No.3 62-78.