پیشینه پژوهش وچارچوب مبانی نظری كانالهای توزیع

پیشینه پژوهش وچارچوب مبانی نظری كانالهای توزیع

پیشینه پژوهش وچارچوب مبانی نظری كانالهای توزیع

پیشینه پژوهش وچارچوب مبانی نظری كانالهای توزیع

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 97 کیلو بایت
تعداد صفحات 29
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

تعداد صفحه: 29صفحه

نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

توزیع یكی از اجزای آمیخته بازاریابی است كه در ساده‌ترین حالت، وظیفه انتقال محصول از محل تولید به محل خرید مشتری را بعهده دارد. به‌عبارت دیگر مهمترین وظیفه مدیریت توزیع این است كه كالا را در زمان و مكان مناسب در دسترس مشتریان بالقوه قرار دهد. كانال توزیع مجموعه‌ای از سازمانها و افراد وابسته است كه كالا یا خدمت مورد نظر را در دسترس مشتریان نهایی قرار می‌دهد. كانال توزیع، تولیدكننده و مشتریان كالا را به یكدیگر متصل می‌كند. (نوتیلا و همکاران، 2011 : 3)

بر اساس تعریف انجمن بازاریابان آمریكا یك كانال توزیع « ساختاری از واحدهای سازمانی درون شركت و واسطه های برون شركت، عمده فروش و خرده فروشی هایی هستند كه كالا یا خدماتی را بازاریابی می‌كنند.» تعریف كانال توزیع عمداً از بازاریابی داخلی سازمان شركت و نیز سازمانهای مستقل خارج از شركت نام برده زیرا مدیر بازاریابی بایستی برای رسیدن به توزیع محصول از تركیب هر دو بهره ببرد. توزیع انتقال فیزیكی كالاها از طریق كانالها می‌باشد و كانالها ساخته شده از واحدهای ساختاری داخلی و خارجی هستند كه عملیات رساندن كالا یا خدمات را انجام می‌دهند. (ساوجی، 1388 : 56)

بیشتر تولیدکنندگان کالاهای تولیدی خود را به صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان نهائی نمی‌فروشند. تعداد زیادی واسطه بین این دو قرار می‌گیرند که کارهای متعددی را انجام می‌دهند. این واسطه‌ها یک کانال بازاریابی بوجود می‌آورند که کانال توزیع یا کانال تجاری نیز می‌نامند. کانال بازاریابی عبارت است از مجموعه‌ای از سازمان های مستقل که درگیر فرایند عرضه کالا یا خدمت برای مصرف کننده هستند. (کاتلر، 1388 : 446)

سیستم بازاریابی عبارتست از تعداد زیادی از افراد و سازمانهائی که از طریق اطلاعات، محصولات، مذاکرات، مخاطرات، امکانات و انسانها با هم ارتباط دارند. شرکت‌ها و گروه های خاصی نیز در این سیستم، کانال توزیع محسوب می‌شوند که ارتباط دهنده تولیدات و خدمات سازمان با مصرف‌کنندگان فردی و سازمانی هستند. هر کدام از این کانالها در سیستم بازاریابی تلاش می‌کنند تا نیازها و خواسته‌های استفاده‌کنندگان نهائی بازار هدف خود را ارضا کنند. (روستا و همکاران، 1388 : 288)


فهرست منابع

1) بختائی ،امیر بختائی وگلچین‌فر، شادی ، مدیریت کانال های توزیع ، بخش کلینیک بازاریابی و تبلیغات، شماره 179 مجله تدبیر

2) کاتلر، فیلیپ، کاتلر در مدیریت بازار، عبدالرضا رضائی نژاد، انتشارات فرهنگی فرا، زمستان 1388

3) عظیمی، آرش ،بررسی تأثیر قابلیت‌های بازاریابی و عملیات، استراتژی تنوع محصول و بین‌المللی بر عملکرد مالی شرکت‌ها (مورد مطالعه: شرکت‌های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران) ، 1389

4) حافظ­نیا، م، ر(1388). مقدمه­ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، انتشارات سمت، تهران، چاپ هشتم

5) سرمد، زهره و دیگران(1386). روش های تحقیق در علوم رفتاری، انتشارات آگاه، تهران، چاپ دوم

6) نورا عباسعلی، روش حلی برای برنامه ریزی خطی بازه‌ای و برنامه ریزی خطی فازی، پنجمین کنفرانس سیستم‌های فازی ایران.(1389)

7) قصیری، ك.، ح، مهرنو و الف، ر، جعفری، 1386 ، مقدمه ای بر تحلیل پوششی داده های فازی، مركز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین.

8) رشیدی، س.ع، 1389 ، تحلیل پوششی داده ها مدلها و كاربردها،انتشارات دانشگاه صنعتی امیركبیر.

9) شعبانی، م. عبدالله زاده و م. رجبی تنها، 1386 ، تحلیل تفاوتهای منطقهای در بهرهوری بخش كشاورزی با رویكرد تحلیل پوششی دادهها، ششمین كنفرانس اقتصاد كشاورزی ایران.

10) خواجوی شكراله، سلیمی فرد علیرضا، ربیعه مسعود . كاربرد تحلیل پوشش ی دادهها (DEA) در تعیین پرتفویی از كاراترین شركت های پذیرفته شده در بورس اوراق .89-75 :2 ، بهادار تهران. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز 1389 ؛ دوره 22

11) ابراهیمیان علی. اصول اندازه گیری كارایی و بهره وری. چاپ دوم . تهران : مؤسسه . مطالعات و پژوهشهای بازرگانی؛ 1385

12) آزادی غلامرضا و محمد فتایی . مقایسه و ارزیابی روش های سنجش كارایی شعب بانك و ارایه الگوی مناسب. مجله بررسیهای حسابداری و حسابرسی 1383

13) آذر عادل، مومنی منصور. اندازهگیری بهره وری در شركت های تولیدی به وسیله مدلهای تحلیل پوششی داده ها دوماهانه علمی –پژوهشی دانشور رفتار 1383

14) روستا، احمد و دیگران، مدیرت بازاریابی، انتشارات سمت، تهران 1388

15) دهقان پور سامان ‌ ارزیابی تاثیر تبلیغات تلویزیونی بانك كشاورزی بر سپرده گذاری در حسابهای قرض الحسنه پس انداز، به راهنمایی: احمد روستا. دانشگاه شهید بهشتی، دانشكده علوم اداری، پایان نامه كارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، 1385.

16) خاکی، غلامرضا (1379). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، تهران: کانون فرهنگی انتشارات داریت، چاپ دوم.

17) قدسی پور، شهلا (1388)، تهیه یک طرح بازاریابی، مجله میثاق مدیران،آذر 1389 .

18) واکر،اورویل سی و بوید، هارپر دابلیو، مالینز، جان ولرش، ژان کلود، 1378،استراتژی بازاریابی، مترجمان: سید محمد اعرابی و داود ایزدی، انتشارات: دفتر پژوهشهای فرهنگی،چاپ سوم.

19) ملکی، محمد؛ بهروز آذر، زهرا و مجید آل رسول دهکردی (1386)، ارائه مدل طراحی برنامه کسب وکار، مورد مطالعه: شرکت نظربازار، پایگاه علمی-پژوهشی پارس‌مدیر.

20) فرزین، آذر، 1388، بازارشناسی، انتشارات: سارستان، چاپ اول، مشهد.

21) هیام، الکساندر، 1390، بازاریابی به زبان آدمیزاد: ترجمه حامد علی آقایی کن، انتشارات: هیرمند، چاپ دوم، تهران

22) بازرگان، ع (1376). روش­های تحقیق در علوم رفتاری، انتشارت آگاه، تهران

23) عزتی، رضا(1376). آمار و کاربرد آن در مدیریت، انتشارات سمت، تهران، چاپ سوم

24) صارمی،محمود،شهریاری، سلطانعلی.1382.تحلیل پوششی داده ها و روش نوین IEP/AHP جهت رتبه بندی کامل واحدهای تصمیم گیرنده.انتشارات دانش مدیریت

1) Obaji RN The effect of channels of distribution on Nigerian sales University of Logos Nigeria 2011

2) Mikulec. Robert Sr.، Emerging Role of Distribution، Industrial Distribution، April 2011.

3) Gertner R and stillman R Vertical Integeration and Internet Strategies in the Apparel Industry Journal of International Economics Vol.44 No.4 pp.417-40 2001

4) Kotler، Philip، Marketing Management، Analysis، Planning، Implementation and Control، Prentice-Hall، 1991.

5) Niknazar pooria Evaliating the use of BSC-DEA method in measuring organization’s efficiency 2010

6) Wright A Technologyas an enabler of the global branding of retail financial service Journal of International Marketing Vol.10 No.2 pp.83-98 2002.

7) Delgado .M Verdegay J.L. Vita M.A. A general model for fuzzy linear programming Fuzzy Sets and systems 29( 2009) 21-29.

8) Davis Cherly Bruke، Marketing Retail Business Harizons July-August 1998.

9) Koaugh، John J.، Changing Channel Relationships، Industrial Distribution، Nov، 2000.

10) MERSEN. Liang L. Aggregated Ratio Analysis in DEA. International Journal of Information Technology & Decision Making 1999; 4 (3): 369-384.

11) ZHAKOBSEN J. and McMullen P. R. (2000). Using Data Envelopment Analysis to Select

12) Efficient Large Market Cap Securities Journal of Business and Management.

13) Lee C. and Keem W. J. (2005);” The effects of internal marketing and organizational culture on knowledge management in the information technology industry” International Journal of Management Vol. 22 No. 4 pp. 661-672.

14) 14) Nostila Linda Fabienne Miller (2011) The UCare Business Plan Project: A Managerial Accounting Classroom Teaching Tool in Anthony H. Catanach Dorothy Feldmann (ed.)

15) Stapleton J. & Thomas M. (1998);” How to prepare a marketing plan: A guide to reaching the consumer market (5th ed.). Brookfield Vermont:Gower.

16) more Don And Abela Andrew V. (2007). Marketing Performance Measurement Ability And Firm Performance Journal Of Marketing 71 (April 2007): 79-93

17) Niknazar pooria Evaliating the use of BSC-DEA method in measuring organization’s efficiency 2010

18) Thornton J.and White L Customer orientations and usage of financial distribution channels journal of services marketing Vol.15 No.3 pp.168-85 2001

19) Madsen، Hunter، Survival Rules، Management Today، August 1999.