پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و مدیریت سود
پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و مدیریت سود
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 351 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 76 |
دریافت فایل
بصورت فایل ورد همراه با منابع 2-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
16 |
بخش اول |
16 |
2-2) سرمایه فکری …. ……………………………………………………………………………………………………………………. |
19 |
2-2-1) مبانی نظری و سیر تاریخی سرمایه فکری ……………………………………………………………………………… |
23 |
2-2-2) تعریف سرمایه فکری …………………………………………………………………………………………………………… 2-2-3) انواع طبقه بندی اجزای سرمایه فکری…………………………………………………………………………………….. |
26 26 |
2-2-4) مشترکات نظریات ……………………………………………………………………………………………………………….. 2-2-4-1) سرمایه انسانی ………………………………………………………………………………………………………………… 2-2-4-2) سرمایه ساختاری (سازمانی) ……………………………………………………………………………………………. 2-2-4-3) سرمایه ارتباطی ( مشتری)………………………………………………………………………………………………… |
40 41 42 42 |
2-2-5) سنجش سرمایه فکری…………………………………………………………………………………………………………… 2-2-5-1) دلایل سنجش سرمایه فکری……………………………………………………………………………………………… 2-2-5-2) اهداف اندازه گیری سرمایه فکری……………………………………………………………………………………… 2-2-5-3) منافع و مزایای اندازهگیری سرمایه فكری ……………………………………………………………………………. |
42 42 45 45 |
2-2-6) مدلها و روشهای اندازه گیری سرمایه فکری ……………………………………………………………………… |
49 |
2-2-6-1) مدلهای سنجش غیرمالی سرمایه فکری …………………………………………………………………………….. |
49 |
2-2-6-2) مدلهای سنجش پولی و مالی سرمایه فکری ……………………………………………………………………….. |
52 |
2-2-7) گزارشدهی سرمایه فكری ……………………………………………………………………………………………………. |
59 |
2-2-7-1) مفروضات زیربنایی مدل گزارشدهی سرمایه فكری …………………………………………………………….. |
60 |
2-2-7-2) محتوای گزارشدهی سرمایه فكری ……………………………………………………………………………………. |
62 |
بخش دوم : مدیریت سود………………………………………………………………………………………………………………….. |
62 |
2-3) سود مورد انتظار (عادی یا هدف) ……………………………………………………………………………………………. |
62 |
2-3-1) تعریف و تبیین مدیریت سود …………………………………………………………………………………………….. |
62 |
2-3-2) تاریخچه مدیریت سود………………………………………………………………………………………………………… |
65 |
2-3-3) انواع مدیریت سود ……………………………………………………………………………………………………………… |
67 |
2-3-4) انگیزههای مدیریت در مدیریت سود ……………………………………………………………………………………. |
68 |
2-3-5) مدیریت سود و رابطه ی آن با هزینه – منفعت ……………………………………………………………………….. |
70 |
2-3-6) جایگاه مدیریت سود …………………………………………………………………………………………………………… |
71 |
2-3-7) فرضیه مدیریت سود و فرضیه بازار……………………………………………………………………………………….. |
72 |
2-3-8) روشهای مدیریت سود ………………………………………………………………………………………………………. |
73 |
2-3-9) ابزارهای مدیریت سود ………………………………………………………………………………………………………….. |
74 |
2-3-10) خصوصیات روشهای مدیریت سود …………………………………………………………………………………….. |
77 |
2-3-11) عوامل موثر بر مدیریت سود ……………………………………………………………………………………………… |
80 |
2-3-12) رویکردهای مختلف مطالعه مدیریت سود ……………………………………………………………………………. |
82 |
بخش سوم: پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… |
83 |
2-4-1) تحقیقات خارجی……………………………………………………………………………………………………………….. |
83 |
2-4-2) تحقیقات داخلی…………………………………………………………………………………………………………………. |
88 |