پروژه دلفی 💯

دانلود پروژه دلفی باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پروژه دلفی

پروژه-دلفیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 37 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏آموزشکده فنی وحرفه ای ‏سما‏ء
‏پروژه کتابخانه(دلفی)
‏تشکروقدردانی‏:
‏ازاستاد گرامی جناب آقای بیانی وکلیه کسانی که من را در تهیه این پروژه یاری کردند کمال تشکر و قدردانی را دارم وآرزوی موفقیت برای همه آن عزیزان را دارم‏.
‏مقدمه‏:
‏تاریخچه دلفی:
‏دلفی ‏در واقع یک ‏کامپایلر پاسکال است. دلفی 6 نسل جدید کامپایلر های پاسکال است که شرکت Borland ‏از ‏زمان ایجاد اولین نسخه پاسکال توسط Andres Hejlsberg ‏در 15 سال پیش به بازار عرضه ‏کرد.
‏برنامه نویسی به زبان پاسکال در سالیان سال از استواری و ثبات، زیبایی ‏و ظرافت و البته ‏سرعت بالای کامپایل سود برده است. دلفی هم از این قاعده مستثنی ‏نیست. کامپایلر دلفی ترکیبی از بیش از یک دهه تجربه طراحی کامپایلر پاسکال و معماری
‏بهبود یافته کامپایلر های 32 بیتی است. اگرچه قابلیت های کامپایلرها با گذشت زمان ‏پیشرفت قابل توجهی داشته است ولی سرعت آن چندان کاهش نیافته و همچنان از سرعت ‏بالایی برخوردار است. به علاوه استحکام و قدرت کامپایلر دلفی معیاری برای سنجش دیگر ‏کامپایلر هاست.
‏سال 1995 – Delphi1
‏در زمان استفاده از سیستم عامل DOS ‏برنامه نویسان مجبور بودند از بین زبان پر قدرت ‏ولی کم سرعت Basic ‏و زبان کارآمد ولی پیچیده و نامفهوم Assembly ‏یکی را انتخاب ‏کنند. پاسکال با ارائه یک زبان ساخت یافته و یک کامپایلر سریع و کم نقص این شکاف را ‏پرکرد. برنامه نویسان Windows 3.1 ‏هم با تصمیم گیری مشابهی رو برو شدند. یکی زبان ‏قدرتمند و سنگین ++C ‏و یکی زبان ساده و محدود کننده Visual Basic ‏ارائه Delphi1 ‏در این مورد هم راه حل خوبی برای برنامه نویسان بود. دلفی مجموعه متفاوتی ‏برای برنامه نویسی بود . طراحی و توسعه برنامه های کاربردی، ایجاد DLL ‏ها، ‏پایگاههای داده و … که یک محیط ویژوال وسیع را تشکیل می داد. Delphi1 ‏اولین ابزار ‏برنامه نویسی ویندوز بود که محیط طراحی ویژوال، کامپایلر بهینه کد برنامه و دسترسی ‏قوی به پایگاههای داده را در یک جا جمع کرد که آن را به یکی از بهترین ابزارهای روش ‏نوین توسعه سریع نرم افزار (Rapid Application Development) ‏تبدیل کرد. این مجموعه ‏قدرتمند باعث شد که در همان زمان بسیاری از برنامه نویسان زبانهای دیگر به Delphi ‏روی بیاورند و این موفقیت بزرگی برای Borland ‏به حساب می آمد. همچنین بسیاری از ‏برنامه نویسان پاسکال دلفی را ابزاری یافتند که توسط آن هم از توانایی و تجربه خود ‏در برنامه نویسی پاسکال استفاده می کردند و هم توانایی کار در ویندوز را به دست ‏آوردند. همچنین زبانی که در آن زمان با نام پاسکال شیئی (ObjectPascal) ‏در ‏دانشگاهها ایجاد شده بود یک زبان بسیار خشک و محدود کننده بود که اصلاٌ حالت ‏کاربردی پیدا نکرد‏.
‏و‏یژگیهای دلفی مثل طراحی ظاهری حساب شده و کاربر پسند ‏آن باعث شد که زبان پاسکال شیئی عملاٌ از رده خارج شود. تیم طراحی VB ‏در Microsoft ‏قبل از حضور دلفی هیچ رقیب مهمی برای خود نمی دید. VisualBasic ‏در آن زمان زبانی نا ‏کارآ ، کم سرعت و کند ذهن بود. Visual Basic 3 ‏در عمل اصلا توانایی رقابت با
Delphi 1 ‏را نداشت. در این سال شرکت Borland ‏گرفتار یک سری مشکلات قضائی با شرکت Lotus ‏بود ‏که در نهایت هم متخلف شناخته شد. همچنین درگیری مشابهی هم با Microsoft ‏بر سر تلاش ‏در تغییر دادن فضای نرم افزار های Microsoft ‏پیدا کرد. همچنین Borland ‏مشغول طراحی ‏و فروش طرح Quatro ‏به شرکت Novell ‏و طراحی پایگاه های داده dBase ‏و Paradox ‏بود که ‏با استقبال قابل توجهی مواجه نشد.
‏در این زمان که Borland ‏مشغول فعالیتهای ‏قضایی و تجاری بود Microsft ‏توانست گوی سبقت را از Borland ‏برباید و قسمت اعظم ‏بازار ابزار های برنامه نویسی تحت Windows ‏را در اختیار بگیرد و سعی می کرد تا این ‏طرز فکر را اشاعه دهد که چون Windows ‏را طراحی کرده صلاحیت و توانایی تهیه بهترین ‏ابزار های برنامه نویسی تحت آن را نیز در دست دارد. در این شرایط Borland ‏با عرضه ‏ Delphi ‏و نسخه جدید ++Borland C ‏سعی کرد خدشه ای در فرمانروایی Microsoft ‏وارد کند ‏و سهمی در بازار بزرگ این محصولات داشته باشد.
‏س‏ال 1996 Delphi2
‏یک سال بعد Delphi2 ‏تمام مزایای نسخه قبلی را تحت سیستم های جدید 32 ‏بیتی (Windows 95,Windows NT) ‏ارائه داد. همچنین Delphi2 ‏با ارائه خصوصیات اضافه و ‏کارکرد های قویتری نسبت به Delphi1 ‏توانایی های خود را افزایش داد. (ازجمله ارائه ‏کامپایلر 32 بیتی که سرعت بالایی به نرم افزار ها می بخشید، کتابخانه بزرگ و کاملی ‏از اشیای مختلف، شیوه جدید و تکامل یافته ای برای اتصال به پایگاه های داده مختلف، ‏ادیتور پیشرفته، پشتیبانی از OLE ‏، توانایی وراثت در فرمهای ویژوال و سازگاری با ‏پروژه های 16 بیتی Delphi1 ). Delphi2 ‏به معیاری برای سنجش و مقایسه همه ابزارهای ‏توسعه نرم افزار در آن زمان تبدیل شد.

 

دانلود فایل