پاورپوینت گیاه شناسی 💯

دانلود پاورپوینت گیاه شناسی باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

پاورپوینت گیاه شناسی

پاورپوینت-گیاه-شناسیعنوان فایل: پاورپوینت گیاه شناسی

تعداد اسلاید: 85

قسمتی از متن اسلاید ها:
ذخاير غذائى
مواد آلى ذخيره شده براى شروع رشد ضرورى است. مطالعاتى که روى رشد در تاريکى انجام شده است مشخص کرده است که کربوهيدراتها بهعنوان ذخيره غذائى گياه عمل مىکنند. اسميت نشان داد که ريشههاى يونجه، نشاسته و قند يعنى کربوهيدراتهاى غيرساختماني، ذخيره مىکنند. کربوهيدراتهاى غيرساختمانى در طول تاريکى به مصرف سوخت و ساز گياه مىرسند. درصورتىکه همىسلولز و ديگر اجزاء مواد خشک )کربوهيدراتهاى ساختماني( به مصرف سوخت و ساز گياه نمىرسند.
معمولاً گياهچه يک گياه يک ساله از دانه که داراى مقدار زيادى کربوهيدرات چربى و پروتئين است تغذيه مىکند. گياهان چندساله مقدار کمى از ذخاير غذائى خود را به توليد بذر اختصاص مىدهند بهطورى که رشد
دوباره گياهان جديد بهطور عمده بهعلت وجود ذخاير غذائى موجود در قسمتهاى مختلف اندامهاى رويشى مثل ريزوم، استولن، ساقه کورم )تيموتي( قاعده برگ يا کاه )علفباغى Dactylis glomerata(، و ريشهها )يونجه(يا ترکيبى از اين قسمتها مىباشد. سوليوان و اسپراگ نتيجه گرفتند که رشد مجدد علفباغى در ابتدا، بستگى به ذخيره مواد در قاعده برگ پائين و ريشهها دارد. گياهان دوساله در سال اول توليد بذر نکرده و بهجاى آن مقدار زيادى مواد غذائى را در ريشههاى اصلى و ضخيم خود و يا مانند کرفس در دمبرگ ذخيره مىکنند.
کربوهيدراتهاى ذخيرهاى )کل کربوهيدرات غيرساختمانى يا TNC،Total (nonstrucural corbohydrates، در طى پائيز که هواى روز گرم و آفتابى و هواى شب سرد بوده و لذا شرايط براى فتوسنتزى خالص مطلوب و براى رشد شاخ و برگ چندان مناسب نيست، ذخيره مىشوند. برخى از عوامل آب و هوائى و خاکى مخصوصاً ازت زياد خاک، روى ذخيره مواد اثر منفى دارند. ذخيرهسازى با افزايش سن گياه زياد مىشود.

دانلود فایل