پاورپوینت کیفیت خدمات در شبكه های كامپیوتری (Quality of Service)

پاورپوینت کیفیت خدمات در شبكه های كامپیوتری (Quality of Service)

پاورپوینت کیفیت خدمات در شبكه های كامپیوتری (Quality of Service)

پاورپوینت کیفیت خدمات در شبكه های كامپیوتری (Quality of Service)

دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1.561 مگا بایت
تعداد صفحات 13
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 13 صفحه

به نام خدا شبكه های كامپیوتری کیفیت خدمات در شبكه های كامپیوتری
(Quality of Service) مفهوم Quality of Service 3 در روزهای آغازین ایجاد شبکه های کامپیوتری، ارسال بسته ها از مبدا به مقصد مهمترین و برجسته ترین هدف یک شبکه و دسترسی قابل اطمینان به شبکه مساله اصلی در زمینه کیفیت سرویس بود.
امروزه با رشد سریع شبکه ها، مفاهیمی چون نیاز روزافزون به پهنای باند و پشتیبانی همزمان کلاسهای مختلف سرویس در درجه اول اهمیت قرار گرفته اند.
در نتیجه کیفیت سرویس به فاکتوری کلیدی در بکار گیری شبکه ها و سرویسهای امروزه تبدیل شده است.
بطور خلاصه کیفیت سرویس به معنی ارائه سرویسی سازگار و قابل پیش بینی به منظور تأمین نیازهای کاربردهای مختلف است. شبكه های كامپیوتری – اسلاید 9 QOS از دیدگاه های مختلف 4 کیفیت سرویس در شبکه را از دو منظر می توان مورد بررسی قرار داد:
1- کاربران شبکه:
دسترسی به حداکثر پهنای باند با کمترین هزینه
2- تأمین کنندگان سرویس شبکه:
به حداکثر رساندن کارایی شبکه همزمان با برطرف کردن نیازهای کیفیت سرویس همه کاربران به صورت همزمان شبكه های كامپیوتری – اسلاید 9 پارامترها یا مولفه های کیفیت سرویس 5 پارامتر های متداول کیفیت سرویس که برای توصیف کارایی شبکه بکار می روند عبارتند از:
1. پهنای باند(گذردهی): تعداد بایتهایی که در یک دوره تناوب خاص از طریق شبکه انتقال می یابند.
2. تأخیر: زمانی که طول می کشد تا یک بسته داده از مبدا خود به سمت مقصد حرکت کند. تأخیر شامل سه مؤلفه است: تأخیر انتشار، تأخیر انتقال و تأخیر صف بندی
3. واریانس تأخیر: واریانس تأخیری که یک بسته داده با آن مواجه است برابر با تفاوت بین حداکثر و حداقل تأخیر ممکن برای بسته، می باشد.
4. اتلاف (درصد دور ریختن): شانس دور ریخته شدن بسته در شبکه می باشد. حالتهایی وجود دارند که منجر به دور ریخته شدن بسته ها می شوند(مانند سرریز شدن بافر در نودهای سوئیچ شبکه).
5. بهره وری: نسبت زمان مشغول بودن اتصال، به کل زمان در یک دوره تناوب می باشد. میزان بهره وری را می توان در هر یک از عناصر شبکه مانند مسیریابها و اتصالات اندازه گیری نمود.
نتیجه: کیفیت سرویس، توانایی کاربردهای شبکه و عناصری چون میزبانها و مسیریابها بر تأمین نیازهای سرویس ترافیکهای مختلف و در نتیجه ارائه سطحی از اطمینان برای آنهاست. شبكه های كامپیوتری – اسلاید 9 نکات در خصوص پارامتر های کیفیت سرویس 6 پارامتر پهنای باند نشان دهنده ظرفیت سیستم برای ارسال داده ها می باشد.
تغییرات تاخیر بسته های متعلق به یک جریان ترافیکی باعث کاهش کیفیت سرویس سرویس های زمان حقیقی می شود.
برخی از برنامه های کاربردی درمقابل تغییرات تاخیرمقاوم نمی باشند . به عنوان مثال درکاربردهایی نظیر ارسال صوت و تصویرزنده برروی شبکه، پدیده تغییر تاخیرباعث کاهش کارآیی سرویس می شود . البته برخی دیگر از برنامه های کاربردی وجود دارند که پدیده تغییرات تاخیربرروی آنها چندان اثری ندارد.
سه عامل مهم باعث ایجاد اتلاف بسته ها می شوند که عبارتند از:
1. قطع شدن کانال ارتباطی که باعث ازبین رفتن بسته ها می شود.
2. نویزکانال باعث خراب شدن برخی از فیلدهای بسته می شود. نودهای شبکه با بررسی مجموع مقابله ای بسته متوجه خراب بودن آن می شوند و اقدام به حذف بسته می نمایند.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.