پاورپوینت کودک آزاری و مقابله با آن

پاورپوینت کودک آزاری و مقابله با آن

پاورپوینت کودک آزاری و مقابله با آن

 پاورپوینت کودک آزاری و مقابله با آن

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 482 کیلو بایت
تعداد صفحات 21
برای فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فهرست مطالب

مقدمه

کودک

کودک آزاری

انواع کودک آزاری

انواع قصور در حق کودکان

علل بروز کودک آزاری

آثار و تبعات کودک آزاری

کودک آزاری در قانون

راههای مقابله با کودک آزاری

منابع

مقدمه

کمتر کسی را می توان دید که در کودکی مورد آزار و اذیت این و ان قرار نگرفته و به نوعی تنبیه نشده باشد . کودکان همواره آسیب پذیر ترین اقشار جامعه هستند که به دلائل مختلف از جمله پایین بودن سن و نداشتن مهارتهای کافی قادر به حفاظت و حمایت کامل از خود نبوده و نیازمند حمایت بزرگسالان و به خصوص والدین خود هستند .

اینان انسان هایی هستند که اغلب با حقوق خود آشنا نیستند و نمی توانند در برابر انواع بدرفتاریها در خانواده از خود محافظت کنند .

این معضل بزرگ اجتماعی که از آن به عنوان کودک آزاری یاد می شود و در همه جوامع چه پیشرفته و چه در حال توسعه را در بر گرفته و آثار کوتاه مدت و بلند مدت متعددی را هم در شرایط فعلی و هم بر آینده او یعنی دوران بزرگسالی بر جای می گذارد ؛ اثراتی که گاه بسیار جبران ناپذیر است .

کودک آزاری این پدید ه ی اجتماعی از هر نوع که باشد چه جسمی عاطفی ، جنسی و یا بی توجهی نسبت به کودک در جوامع مختلف مذموم است و در بسیاری از کشورها ضمن اینکه جرم تلقی شده عواقب قانونی نیز برای آن در نظر گرفته شده است . این مسئله با توجه به جمعیت جوان کشورمان و نقشی که کودکان در سازندگی آینده کشورمان دارند از اهمیت شایانی برخوردار است و نیازمند اقدامی مجدانه است .

کودک

طبق تعریف پیمان نامه جهانی حقوق کودک ، افرادی کودک محسوب می شوند که زیر 18 سال سن داشته باشند . اما از نظر سازمان بهداشت جهانی انسان از بدو تولد تا سن 15 سالگی کودک نامیده می شود .

فایل پاورپوینت 21 اسلاید